ميز خبر

۰


     پزشکيان: با نيايش‌هاي شب قدر نبايد در کشور قاچاق، رانت و رشوه وجود داشته باشد

    نايب رييس مجلس شوراي اسلامي ضمن تسليت شهادت جمعي از دريادلان نيروي دريايي ارتش گفت که قدر ما مسلمانان اين نيست که در کشورمان قاچاق، رشوه و رانت وجود داشته باشد.

    به گزارش ايسنا، مسعود پزشکيان با تجليل از خدمات اين مدافعان وطن، ضايعه وارده را به ارتشيان غيور و خانواده داغديده آنها تسليت گفت و در اين ماه عزيز براي شهداي اين حادثه علو درجات و براي مجروحان سلامتي و شفاي عاجل از خداوند درخواست کرد.

    پزشکيان افزود: اگر ما شب قدر را بيدار مي‌مانيم و با خداوند پيمان مي‌بنديم بايد پيمانمان اين باشد که با قاطعيت بتوانيم قدري براي خودمان تعيين کرد که برازنده مسلماني و شيعه‌ بودن و جامعه اسلامي‌مان باشد. بعد از 40 سال قدرمان ايني باشد که در آن قرار گرفته‌ايم اگر بيدار مي‌مانيم و با خداوند راز و نياز مي‌کنيم، راز و نيازي انجام دهيم که فساد و ظلم و نابرابري و بي‌انصافي و بداخلاقي از ريشه از جامعه برود آن وقت است که با خداي خود راستگو بوديم و راست گفتيم. اميدوارم خدا به ما کمک کند و لياقت داشته باشيم که به قدر واقعي خودمان برسيم.

    مقامات رسمي آمريکا اعلام کردند؛

    شيوع يک بيماري جديد و کشنده‌ ناشي از کرونا در ميان کودکان

    مسئولين رسمي شهر نيويورک از شيوع يک بيماري جديد و کشنده به نام «کاوازاکي» ميان نوزادان و کودکان خبر داده و آن را از عوارض بيماري کوويد 19 خوانده اند.به گزارش مهر به نقل از شبکه ان بي سي، مسئولين رسمي شهر نيويورک از شيوع يک بيماري جديد به نام «کاوازاکي» ميان نوزادان، کودکان و نوجوانان اين کشور خبر داده‌اند. گفته مي‌شود اين بيماري از عوارض بيماري کرونا است و از يک هفته پيش تاکنون در حال انتشار در سطح آمريکا است.تاکنون 5 کودک بر اثر بيماري کاوازاکي جان باخته و 93 کودک مبتلا به آن نيز شناسايي شده‌اند.

    آلوده کردن 533 نفر از سوي يک بيمار کرونايي در غنا

    به گزارش عصرايران به نقل از رويترز، "نانو آکوفو- آدو" رييس جمهوري غنا با اعلام اين خبر گفته: يک کارگر کارخانه فرآوري ماهي در شهر بندري "توما" در 30 کيلومتري شرق شهر "آکرا" (پايتخت غنا) ماه گذشته ،533 نفر از ديگر همکاران خود در کارخانه را به ويروس کرونا آلوده کرده است.اين ميزان شيوع آلودگي تنها به وسيله يک بيمار به تنهايي 11 درصد از موارد شناسايي شده رسمي آلوده به ويروس کرونا در غناست. رييس جمهوري غنا توضيح نداده که چگونه با رعايت پروتکل‌هاي فاصله گذاري و بهداشتي يک فرد آلوده توانسته اين تعداد از افراد را آلوده کند.