خبـر

۰

  در حمله افراد مسلح؛

    بيمارستان «پزشکان بدون مرز» کابل هدف قرار گرفت

    بيمارستان پزشکان بدون مرز در کابل صحنه درگيري پليس و شماري از افراد مسلح است که اين مرکز درماني را هدف حمله انتحاري قرار داده ‎اند.به گزارش مهر به نقل از افق، خبرها حاکي از حمله افراد مسلح به بيمارستاني واقع در منطقه «دشت برچي» کابل است.

    شنيده‌ها حاکي از وقوع دو انفجار و صداي تيراندازي است. منابع امنيتي نيز وقوع انفجار را تأييد مي‌کنند.

    ظاهراً در اين حمله، يکي از مراکز وابسته به پزشکان بدون مرز هدف قرار گرفته است.

    طبق برخي روايت‌ها، ابتدا يک عامل انتحاري خود را منفجر کرده و سپس شليک گلوله آغاز شده است. درگيري همچنان به شدت ادامه دارد.

    در همين حال، وزارت کشور افغانستان تأييد مي‌کند که چند مهاجم مسلح به يک مرکز پزشکي واقع در حوزه سيزدهم امنيتي کابل نفوذ کرده‌اند.

    سخنگوي کرملين به کرونا مبتلا شد

    سخنگوي رياست جمهوري روسيه از ابتلاي خود به ويروس کوويد-19 خبر داد.

    به گزارش فارس، «ديميتري پسکوف» سخنگوي کرملين ابتلاي خود به ويروس کرونا را تاييد کرد.

    به گزارش اسپوتنيک، پسکوف گفت: «من بيمار شده‌ام و تحت درمان قرار دارم و در حال حاضر در بيمارستان هستم.»

    اين در حالي است که طي 24 ساعت گذشته حدود 11 هزار نفر ديگر در روسيه به ويروس کرونا مبتلا شدند تا مجموع مبتلايان در اين کشور به بيش از 232 هزار نفر برسد.

    همچنين در 24 ساعت گذشته 107 نفر ديگر در اين کشور جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانيان کرونا در اين کشور به 2 هزار و 116 نفر برسد.

    چين واردات گوشت گاو از 4 شرکت استراليايي را ممنوع اعلام کرد

    چين واردات گوشت گاو از چهار شرکت استراليايي را متوقف کرده است.

    به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري رويترز، چين واردات گوشت گاو از چهار شرکت استراليايي را متوقف کرده است. اين در حالي است که در پي شيوع کرونا و درخواست استراليا براي تحقيق درباره منشا کوويد-19، روابط ميان دو کشور تيره و تار شده است.

    وزير تجارت استراليا اين تصميم چين را «نااميدکننده» خواند، اما ارتباط اين تصميم به درخواست استراليا براي تحقيق درباره منشا شيوع کرونا را رد کرد.

    وي گفت که اين چهار شرکت در پي مسائلي چون گواهي سلامت از توليد منع شده‌اند. در ضمن، سخنگوي وزارت خارجه چين نيز گفت که شرکت‌هاي استراليايي «بارها» قوانين و مقررات مربوط به قرنطينه و همچنين حفظ و سلامت کالاهاي خود را زير پا گذاشته‌اند.

    سازمان جهاني بهداشت: آمريکا و برزيل هشدارهاي اوليه شيوع کرونا را جدي نگرفتند

    يک سخنگوي سازمان جهاني بهداشت گفت ايالات متحده و برزيل درست از همان ابتداي همه‌گيري ويروس «کوويد-19» هشدارهاي اين سازمان را جدي نگرفتند.

    به گزارش فارس، «مارگارت هريس» سخنگوي سازمان بهداشت جهاني اعلام کرد آمريکا و برزيل در توجه به هشدارها در مراحل ابتدايي همه‌گيري کرونا موفق عمل نکردند.

    «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا با انتقادهاي بسياري به دليل کوچک شمردن تهديد کرونا روبروست. گفته مي‌شود او فرصتهاي طلايي اوليه براي مهار شيوع اين ويروس در آمريکا را با سهل‌انگاري از دست داد. گزارشهاي زيادي تاييد مي‌کند که وي مدتها قبل از اين که ويروس در آمريکا ديده شود، در جريان خطرات آن قرار گرفته بود.

    رئيس‌جمهور برزيل هم مانند همتاي آمريکايي‌اش در مظان همين اتهامات قرار دارد. «ژائير بولسانورو» بارها خطر اين ويروس را کم‌اهميت شمرده و آن را در حد آنفلونزا دانسته است. او بعد از بازگشت از آمريکا در ماه مارس و بعد از آن که مشخص شد 20 عضو هيأت اعزامي به کرونا مبتلا شده‌اند، همچنان به ملاقاتهاي عمومي خود ادامه داد.

    کارمندان کاخ سفيد ملزم به استفاده از ماسک شدند

    دفتر کارمندان کاخ سفيد، استفاده از ماسک را اجباري کرد.

    به گزارش ايلنا به نقل از بي‌بي‌سي، بعد از ابتلاي دو دستيار کاخ سفيد به ويروس کرونا به کارکنان دستور داده شده هنگام ورود به بخش غربي ساختمان ماسک بزنند.

    دفتر کارکنان کاخ سفيد اعلام کرده است که اعضا بايد به جز زماني که با رعايت فاصله پشت ميز کار خود نشسته‌اند، ماسک بزنند.

    اين دستور بعد از آن صادر مي شود که يک دستيار «مايک پنس» معاون رئيس‌جمهوري آمريکا، و يک دستيار «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهوري اين کشور به کوويد-19 مبتلا شدند.

    ترامپ گفت که اين مقررات را او اعمال کرده است.

    مشاور بايدن: تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران بازده خارق‌العاده‌اي نداشته‌اند

    مشاور جو بايدن گفت که تحريم‌هاي اعمال شده دولت ترامپ بر ايران نتيجه مورد نظر را نداشته است و دولت آينده آمريکا بايد در ديپلماسي هسته‌اي در برابر ايران تغيير موضع دهد.

    به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه خبري المانيتور، جيک ساليوان مشاور سياست خارجي جو بايدن در زماني که او معاون پيشين رئيس جمهور آمريکا بود، در گفت‌وگويي مجازي در انديشکده هادسون گفت که خروج دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا از توافق هسته‌اي به حاميان و مخالفان اين توافق ثابت کرد که درباره يک چيز مهم اشتباه مي‌کرده‌اند.

    ساليوان در اين باره گفت: مخالفان و مدافعان توافق از جمله خود من فکر مي‌کرديم که وقتي دولت ترامپ از اين توافق خارج شد و تحريم‌هايي يک‌جانبه را [بر ايران] اعمال کرد، اين تحريم‌ها احتمالا موثر واقع نمي‌شدند چراکه دولت ترامپ بقيه جهان را با آن‌ها همراه نمي‌کرد. اين درست از آب در نيامد. در واقع، آن تحريم‌ها صرفا از نظر ايجاد مضيقه اقتصادي براي ايران بسيار موثر بوده‌اند.