۹۵ درصد بیماران کرونایی بدون هیچ اقدامی بهبود یافته‌اند

حریرچی عنوان کرد؛

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: بیش از ۹۵ درصد از افراد کرونایی که علامت دار یا مبتلا شدند، بدون هیچ اقدامی بهبود یافته اند.

۹۵ درصد بیماران کرونایی بدون هیچ اقدامی بهبود یافته‌اند

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: بیش از  ۹۵ درصد از افراد کرونایی که علامت دار یا مبتلا شدند، بدون هیچ اقدامی بهبود یافته اند.
به گزارش  مهر، ایرج حریرچی، در جشنواره تبلیغات و روابط عمومی ایران، اظهار کرد: در حال حاضر مشکلات ما در مقابله با کرونا، موضوع اطلاعات نیست، بلکه عملکرد و عدم وفاداری مردم به یافته‌ها و دانسته‌های خودشان است. اگر مردم به دانسته‌هایشان و آنچه یاد گرفته‌اند عمل کنند، قسمت عمده‌ای از مشکلات در مورد ویروس کرونا برطرف می‌شود.
وی با بیان اینکه در سیر یک عملکرد معقول، از دانش به بینش می‌رسیم و بعد عملکرد شکل می‌گیرد، تصریح کرد: برای مثال، در جامعه هیچکس از مضرات مصرف سیگار ناآگاه نیست و خیلی از مردم نیز به مضرات سیگار اذعان دارند، اما درصد قابل توجهی از آنها، مصرف کننده دخانیات هستند و این یعنی سیر معقول دانش، بینش و عملکرد شکل نگرفته است.
معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در مواقعی مانند وقوع یک همه گیری ممکن است با اطلاعات نادرست و کذب روبرو شویم که تصمیم گیری یا استنتاج نتیجه را با مشکل مواجه می‌کند که در حال حاضر نیز با چنین وضعیتی روبرو هستیم.
معاون کل وزارت بهداشت افزود: در مورد ویروس کرونا بیش از ۹۵ درصد از افرادی که علامت دار یا مبتلا شدند، بدون هیچ اقدامی بهبود یافته‌اند و
 ۹۰ درصد از بیمارانی که بستری می‌شوند، بهبود پیدا می‌کنند و در این شرایط ممکن است راه سوء استفاده و شیادی باز شود، چراکه اکثر افرادی که علائم کرونا دارند، بهبود پیدا می‌کنند. لذا این بیماران هر دارویی که مصرف کنند، در بیش از ۹۰ درصد موارد چون بهبود پیدا می‌کنند، گمان می‌کنند که دارو موثر واقع شده است.
حریرچی یادآور شد: گاهی در سطوح علمی هم شاهد نادانی برخی افراد هستیم و بدون اینکه از روش مناسب علمی و کارآزمایی بالینی حیوانی و انسانی گذشته باشد، دارویی را به عنوان داروی موثر بر کرونا مطرح و ادعا می‌کنند که این دارو تاکنون ۵ یا ۱۰ نفر از بیماران را درمان کرده است. حتی در مورد ماهیت ویروس و تاثیر آن، در فضاهای علمی دچار اختلاف نظر بودیم.