کرونا، ۲۹۴ میلیارد تومان به بخش گلخانه ای و شیلات مرکزی خسارت زد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در مجموع خسارات ناشی از کرونا به ۲ بخش واحدهای گلخانه ای و شیلات استان نزدیک به ۲۹۴ میلیارد تومان برآورد شده است.


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در مجموع خسارات ناشی از کرونا به ۲ بخش واحدهای گلخانه ای و شیلات استان نزدیک به ۲۹۴ میلیارد تومان برآورد شده است.
مجید آنجفی در گفتگو با مهر، اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در بخش کشاورزی حوزه گل و گیاهان زینتی، گلخانه‌های سبزی و صیفی، شیلات، صنایع تبدیلی، تکمیلی متحمل خسارت شدند به طوری که برآورد خسارت‌ها انجام و به وزارت کشور و جهاد کشاورزی اعلام و پیشنهاد بسته حمایتی به تهران و مراجع اعلام شد.
وی افزود: در هیأت دولت بسته حمایتی گلخانه‌ها و شیلات مصوب و سامانه‌ای از طریق وزارت کشور اعلام شده تا پرداخت جبران خسارات‌ها در قالب تسهیلات با بهره کم از محل منابع صندوق توسعه ملی انجام شود.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خسارات وارده از شیوع کرونا در بخش کشاورزی برای ۲۶۵ واحد گلخانه‌ای در شهرستان‌های محلات و خمین مبلغ ۷۶ میلیارد تومان و در بخش شیلات نیز واحدهای ماهی زینتی، سرد آبی و تولید بچه ماهی ۲۱۸ میلیارد تومان برآورد شده است.
آنجفی از دیگر اقدامات در این حوزه را استمهال بدهی‌ها، تعویق سه ماهه انشعابات آب، برق و گاز برای گلخانه داران و واحدهای شیلات برشمرد.
وی با توجه به نامگذاری امسال به نام جهش تولید از سوی رهبر
 معظم انقلاب اظهار کرد: امیدواری در کشور برای تحقق شعار جهش تولید بیشتر از بخش کشاورزی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به آمار رسمی سازمان برنامه سال ۹۸ بخش کشاورزی از بیشترین نرخ رشد
(۸ درصد) برخوردار بوده است و سایر زیر بخش‌ها مانند صنعت، خدمات و گردشگری رشد چندانی را شاهد نبودند و در سال جاری نیز پیش بینی می‌شود بخش کشاورزی از رشد لازم برخوردار باشد.