توافق در دولت برای آغاز همسا‌ن‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: توافق اولیه ای با دولت شده است تا بتوانیم همسان سازی حقوق بازنشستگان را بر این مبنا پیگیری کنیم.

توافق در دولت برای آغاز همسا‌ن‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شد


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: توافق اولیه ای با دولت شده است تا بتوانیم همسان سازی حقوق بازنشستگان را بر این مبنا پیگیری کنیم.
مصطفی سالاری در نشست خبری در استانداری اصفهان درخصوص وضعیت بیمارستان میلاد اصفهان، اظهار کرد: از چندسال پیش  ۱۰ پروژه مشابه در کشور مطرح بود که به خاطر مسائلی مانند تحریم سرمایه گذار، امکان فعالیت نداشته و یا انصراف داده اند، اما قرار شد به صورت شراکت دنبال شود، به طوری که سازمان تامین اجتماعی سهمی داشته باشد و در پروژه شریک باشد، زیرا از نظر اعتبار به تنهایی امکان اجرا نداریم.
وی در مورد بیمه بیکاری توضیح داد: پرداخت مقرری بیمه بیکاری مشروط به بیکار بودن متقاضی است و اینکه طی این مدت شاغل نباشد، این دو قید قانونی است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: قرار ما با دولت این بود که برای بیکاران ایام کرونا، وزارت کار فهرستی بدهد و ما این فهرست را پالایش و  بعد از آن به سازمان مدیریت و خزانه ارائه کنیم و درنهایت بیمه بیکاری به حساب مشمولان واریز شود که احتمالا از هفته آینده واریز می شود و در مراحل آخر پرداخت هستیم.
سالاری در پاسخ به سوالی درخصوص تامین اعتبار مقرری بگیران بیمه بیکاری باتوجه به افزایش سه برابری آنها در سال جاری، گفت: تامین اجتماعی به نسبت میانگینی که در فروردین ۵ سال قبل پرداخت کرده امسال هم مقرری بیمه بیکاری را پرداخت می‌کند و مابقی را دولت تامین می‌کند، اما اینطور نیست که بابت نبود اعتبار به کسی تعلق نگیرد، درواقع منبع متفاوت است، اما به همه مشمولان پرداخت می‌شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ارزیابی خدمات درمانی تامین اجتماعی در ایام کرونا، گفت: استاندار اصفهان میتواند ارزیابی در این مورد در استان داشته باشد، اما درمجموع
هر جایی کمک لازم باشد انجام داده ایم و براساس آنچه شنیدیم به نسبت سهم درمان، همکاران ما در استان وظیفه خود را به خوبی انجام داده و به نظر می‌رسد حتی به سهم خودمان مرگ و میر کمتری داشتیم و امیدواریم همین کیفیت را حفظ کنیم.
سالاری در پاسخ به سوال دیگری گفت: مصوبه ستاد ملی کرونا رایگان بودن درمان مبتلایان کرونا بود که مکلف به اجرا بودیم و اعتبار مورد نیاز را نیز خودمان تامین کردیم.
 جذب نیرو در تامین اجتماعی انجام می شود
وی با اشاره به اینکه امسال براساس مجوزی که از هیئت امنا گرفتیم، جذب نیرو در تامین اجتماعی خواهیم داشت، تصریح کرد: در بخش درمان معادل بازنشستگان پارسال مجوز جذب نیرو داریم و در بخش غیر درمان نیز ظرفیتی که بازنشسته شدند، اولویت با جذب نخبگان است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد وضعیت هتل هما در اصفهان و متوقف شدن آن، گفت: برآورد کردیم که چطور میتوانیم هزینه آن را تامین کنیم، اما هنوز به جمع بندی نرسیده ایم.
سالاری تاکید کرد: اولویت تامین اجتماعی اول پرداخت مستمری بازنشستگان، دوم پرداخت هزینه درمان بیمه شدگان و سوم این قبیل کارها و اجرای پروژه هاست که طبق برآوردها تصمیم‌گیری می‌شود.
 بدهی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی به مراکز غیردانشگاهی
وی با یادآوری مطالبه سه و نیم میلیون بازنشسته تامین اجتماعی برای همسان سازی حقوق، خاطرنشان کرد: توافق اولیه ای با دولت شده است تا بتوانیم همسان سازی را بر این مبنا پیگیری کنیم که دولت ۵۰ هزار میلیارد سهام شرکت‌ها بابت بدهی که به سازمان تامین اجتماعی دارد را به سازمان واگذار کند، چند هزار میلیارد هم بابت اسناد خزانه واگذار کند. درست است مطالبات بیشتر است، اما طبق مصوبه سال ۹۹ دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان دارایی و سهام را مجاز است بابت بدهکاری به تامین اجتماعی پرداخت کند که البته هنوز قطعی نیست، ولی همه نظرشان این است که انجام شود و اگر در دولت به تایید برسد اجرا م‌ کنیم . سالاری با اعلام اینکه هم اکنون بدهی انباشته به مراکز درمانی تابعه نداریم، افزود: در پرداخت به مراکز درمانی غیرتابعه یا غیر دانشگاهی سه ماه عقب هستیم که تقریبا ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.
 پوشش ۶۵ درصدی تامین اجتماعی در اصفهان محمد گورابی مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در جریان سفر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به این استان، گزارشی از مهمترین اقدامات کمی و کیفی ارائه شده به مخاطبان سازمان ارائه کرد و گفت: ۶۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش حمایت‌های این سازمان قرار دارند.
وی افزود: تعامل با شرکای اجتماعی سازمان و تلاش برای ارتقای رضایتمندی بیمه شدگان ، ایجاد کارگزاری و شعب اقماری و ارائه خدمات از طریق وب و اینترنت از مهمترین اقدامات این اداره کل بوده است.
 بررسی راهکارهای حمایت از ذوب آهن اصفهان
در ادامه سفر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به اصفهان، نشست مشترک مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ، استاندار اصفهان و هیات مدیره  شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان برگزار شد مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این نشست  ضمن استماع گزارش هیات مدیره  و مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در سخنانی به بررسی شرایط کنون  و راهکارهای تقویت و حمایت از این مجتمع عظیم صنعتی پرداخت.