تصویب قوانین برای حل مشکلات یا "از سر باز کردن؟!"

سرمقاله

فدراسیون‌های ورزشی ایران چگونه می‌توانند از تعلیق ورزش ایران برای عدم مسابقه مقابل ورزشکاران اسرائیلی جلوگیری کنند؟

تصویب قوانین برای حل مشکلات  یا "از سر باز کردن؟!"


فدراسیون‌های ورزشی ایران چگونه می‌توانند از تعلیق ورزش ایران برای عدم مسابقه مقابل ورزشکاران اسرائیلی جلوگیری کنند؟
 «من نمی‌دانم فدراسیون‌های ورزشی چه ‌کار باید انجام دهند. این سوال را فدراسیون‌های ورزشی ایران باید پاسخ دهند. من راهکاری نمی‌دانم. حالا در این میان ورزش ایران تعلیق شود، چه ایرادی دارد؟ من اعتقادم این است که تعلیق شویم. ما که نمی‌توانیم از مباحث اعتقادی خودمان عدول کنیم. من نظرم این است که اگر می‌خواهند تعلیق کنند، این کار را انجام دهند».
این اظهارات یکی از وکلای ملت، پس از اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب دو فوریت طرح 14 ماده‌ای است که بر اساس آن برگزاری هرگونه رقابت ورزشی اعم از رسمی یا تدارکاتی میان ورزشکاران و تیم‌‌های ورزشی ایران با حریفان رژیم صهیونیستی ممنوع خواهد بود.
ابتدا این اصل را باید گوشزد کرد یکی از آرمان های جهان اسلام و انقلاب اسلامی ایران طی دهه های اخیر آزادی قدس شریف بوده و شکی در آن نیست و اینکه رژیم صهیونیستی از سوی ایران به رسمیت شناخته نمی شود، امری ثابت و بدون نیاز به تفسیر است.
اما نکته اینجاست که نمایندگان مجلس به عنوان کارگزاران ملت که باید امورات و مشکلات آنها را بررسی و اصلاح کنند، چگونه می توانند مشکلات به وجود آمده برای ورزشکاران و فدراسیون های ورزشی کشور را نادیده بگیرند و راهکاری برای آن نداشته باشند و به حال خود رها کنند؟! آیا تدوین و تصویب قوانین پویا و راهگشا اینگونه است؟! این سئوال وجود دارد که نمایندگان مجلس با تصویب این طرح چه فضای جدیدی را به وجود آوردند و یا چه راهکاری برای عبور از این مسئله ورزشی در نظر گرفتند.
اینکه ما اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم که نیاز به قانون نداشت. مگر تاکنون ورزشکاران ما با حریفان اسرائیلی خود مسابقه داده بودند که نمایندگان چنین طرحی را تصویب کردند. تاکنون بارها فدراسیون های ورزشی کشور از مجامع بین المللی ورزشی اخطار گرفته اند و حتی تعلیق شده اند و ورزشکاران کشور نیز ازمدال ها و مقام های قهرمانی چشم پوشی کرده اند؛ حال چه خلافی از سوی جامعه ورزشی کشور رخ داده بوده که نمایندگان درصدد تصویب طرح دوفوریتی برای عدم رویارویی ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیم صهیونیستی، برآمدند.
تاپیش از این، خواست ورزشکاران و فدراسیون های ورزشی از دولت و مجلس این بود که راهکاری برای این موضوع بیندیشند تا حق ورزشکاران ایرانی در رقابت های جهانی تضییع نشود و حداقل فدراسیون های ورزشی تعلیق نشوند. اما راهکاری از سوی مسئولان به این درخواست داده نشد و حال نمایندگان مجلس طرحی را تصویب کرده اند که نتیجه آن این است:
 " ورزش ایران تعلیق شود، چه ایرادی دارد؟! "
اینکه دربن بست مشکلات ورزشی، بن بست آفرینی کنیم و از گردن خود سلب مسئولیت کنیم، هیچ دستاوردی برای ورزشکاران ما به وجود نخواهد آمد. اقدام اخیر مجلس نیز مصداق این بن بست آفرینی در بن بست مشکلات قبلی است. نمایندگان الان به این یک سئوال پاسخ دهند که آیا با تصویب این طرح، مشکل قبلی ورزشکاران و فدراسیون های ورزشی حل شد؟!

hamidasgari2020@yahoo.com