خبر

۰

ادعای میدل ایست آی:
بن سلمان خواستار میانجیگری نخست‌وزیر عراق در روابط ایران- عربستان شد
میدل ایست آی به نقل از "منابع آگاه" مدعی شد ولیعهد سعودی از نخست‌وزیر عراق خواسته است میان ریاض و ایران میانجیگری را آغاز کند.
به گزارش ایسنا، پایگاه خبری میدل ایست آی به نقل از منابعی که آنها را آگاه خوانده و نامشان را فاش نکرده، مدعی شد که اولین تماس تلفنی که مصطفی الکاظمی نخست‎وزیر جدید عراق پس از انتخاب شدندش دریافت کرد از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی بوده است و بن سلمان از الکاظمی خواسته است میانجی‌گری میان ایران و عربستان سعودی را آغاز کند.

 معاون وزیر خارجه روسیه:
سازمان‌های تروریستی در حال افزایش فعالیت‌های خود در خاورمیانه هستند
 «اولگ سرموتولوف»، معاون وزیر خارجه روسیه،  گفت که عناصر تروریستی فعالیت‌ها خود در خاورمیانه را افزایش داده‌اند.
به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وی گفت که این فعالیت‌ها به‌ویژه در سوریه و عراق شاهد افزایش بوده و تروریست‌ها از خلا ایجادشده در پی شیوع ویروس کرونا به سود خود بهره می‌برند.
وی در ادامه افزود که به‌رغم محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و نبود تجمعات بزرگ، سلول‌های خاموش در اروپا از میان نرفته‌اند. سرموتولوف همچنین گفت که وضعیت در این زمینه در آفریقا نیز نگران‌کننده است.

روسیه: طرح لجوجانه آمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران هیچ دورنمایی ندارد
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری بار دیگر تأکید کرد طرح «لجوجانه» آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران دورنمایی ندارد.به گزارش  فارس، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت
 امور خارجه روسیه گفت، طرح تحریم تسلیحاتی نامحدود علیه ایران که از سوی آمریکا عنوان شده است هیچ دورنمایی ندارد.
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، زاخاروا گفت: «[برنامه‌های] لجوجانه برای در هم شکستن برجام  از طریق مطرح کردن ایده‌های ضد ایرانی جدید، از جمله ارائه طرحی برای اعمال تحریم نامحدود تسلیحاتی علیه ایران، به کلام ساده افتخاری برای ایالات متحده به ارمغان نمی‌آورند.»
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود:‌ «روشن است که این مسیر هیچ دورنمایی ندارد».

قطر: جریمه ماسک نزدن تا ۵۳ هزار دلار و  ۳ سال حبس است
دولت قطر برای متخلفان مقررات مقابله با کرونا ۵۳ هزار دلار و حدود سه سال حبس به عنوان جریمه تعیین کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الیوم السابع، وزارت کشور قطر اعلام کرد، استفاده از ماسک برای خروج شهروندان از منزل از روز یکشنبه الزامی می‌شود.این وزارت‌خانه اعلام کرد، کسانی که ماسک نمی‌زنند مبلغ ۵۳ هزار دلار و حدود سه سال حبس یا یکی از این دو را جریمه خواهند شد.