دبیرکل اوپک: آینده صنعت انرژی در پساکرونا روشن است

دبیرکل اوپک: آینده صنعت انرژی در پساکرونا روشن است


دبیرکل اوپک در پایان هفته شلوغی که پشت سر گذاشت با تاکید بر نیاز صنعت نفت به ۱۲ تریلیون و ۶۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری گفت: با وجود همه چالش‌ها، آینده روشنی برای صنعت انرژی پس از همه‌گیری کرونا وجود دارد.
به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، محمد سانوسی بارکیندو در  یکصدوسی‌وچهارمین نشست کمیسیون اقتصادی اوپک (ECB) که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: شاهد بازگشت تدریجی به سطح تقاضای نفت پیش از همه‌گیری کرونا و پس از آن شاهد رشد قابل توجه تقاضا در اواسط این دهه خواهیم بود.
وی با اشاره به دستاوردهای توافقنامه همکاری در برقراری توازن بازار و عملکرد صحیح صنعت نفت و چشم‌انداز اقتصاد جهانی، افزود: همه تلاش‌های ما از جمله کاهش عرضه بی‌سابقه نفت منجر به شکل‌گیری بزرگ‌ترین تعهد برای ثبات در تاریخ بازار نفت ( مقدار و مدت زمان) شد.
دبیرکل اوپک درباره اقتصاد جهان گفت: اوپک پیش‌بینی می‌کند رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰، ۴.۳ درصد کاهش و در سال
 ۲۰۲۱، ۴.۴ درصد افزایش یابد.
بارکیندو تأکید کرد: برای حمایت از روند بازیابی بازار نفت از همه‌گیری کرونا و تأمین انرژی مورد نیاز آینده جهان، همه انواع انرژی، از جمله نفت و گاز، نیاز خواهد بود.
 کاهش ۳۰ درصدی سرمایه‌گذاری در نفت
دبیرکل اوپک همچنین در هشتمین کمیته مشترک فنی اوپک و
 غیر اوپک از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: انتظار عرضه واکسن کرونا سبب بهبود شرایط روانی بازار شده است. با این حال، باید همچنان موضع خود را تا زمان کاهش موارد ابتلا به ویروس کووید-۱۹ حفظ کنی زیرا هنوز در اوج این فاجعه هستیم.
بارکیندو همچنین به تأثیر مخرب همه‌گیری ویروس کرونا بر اقتصاد جهان و بازار جهانی نفت اشاره و اظهار کرد: سرمایه گذاری در صنعت نفت بسیار کاهش یافته است.دبیرکل اوپک گفت: سرمایه‌گذاری در سال جاری تا ۳۰ درصد کاهش یافت، این رقم بیشتر از زمان رکود اقتصادی در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ است. صنعت نفت حتی پیش از همه‌گیری کرونا همچنان درگیر آن بود.بارکیندو افزود: صنعت نفت به ۱۲ تریلیون و ۶۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد تا بتواند نوسان‌ها را کاهش دهد و از بحران احتمالی انرژی در آینده جلوگیری کند.