تریبون

۰

 

رونمایی و بهره برداری از ثبات بارهوشمند در شبکه‌های توزیع نیروی برق گلستان
گرگان-قهرمان
ثبات بار هوشمند درشبکه های توزیع نیروی برق گلستان رونمایی و به بهره برداری رسید.
علی اکبر نصیری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان  گفت: با استفاده از ثبات بار هوشمند میتوان در طول دوره تابستان تعداد ۱۳۰هزار رکورد بارگیری را ذخیره نمود، یعنی ۲۶ هزار برابر حالت عادی و با این حجم اطلاعات به هیچ عنوان هیچ رفتاری از ترانس در طول شبانه روز پنهان نخواهد ماند و ما شاهد حذف واژه «بار پنهان» خواهیم بود.
وی اضافه کرد: از این رو استفاده از تکنولوژی ثبات بار برای رصد بار ترانس‌ها و اخذ تصمیم گیری مناسب بر پایه اطلاعات دریافتی از ثبات بار امری ناگزیر و ضروری می‌باشد.
نصیری با اشاره به پدیدار شدن معضلات ناشی از اضافه بار نظیر ترانس سوزی افزود:عدم شناسایی میزان واقعی افت ولتاژ شبکه و بالطبع تزریق اعتبار جهت توسعه زیرساخت‌ها نظیر توسعه فیدر و ایجاد قدرت مانور این‌ها جزو مواردی است که باعث شد ثبات بار هوشمند در شبکه استفاده گردد.
در ادامه بهرام قائمی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت گزارشی در رابطه تصمیم گیری درمیزان بارگذاری ترانس‌ها و مشکلات موجود در حفظ و نگهداری تاسیسات موجود را ارائه نمود.

سخنگوی شورای سلامت کیش:
کیش، ۲۰ روز بدون ثبت بیمار مبتلا به کرونا
سخنگوی شورای سلامت کیش اعلام کرد: جزیره کیش بیست روز را بدون ثبت بیمار مبتلا به ویروس کرونا سپری کرده است.
به گزارش مهر، محمد رضا رضانیا رئیس بهداشت و مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت با تلاش بی وقفه و اقدامات پیشگیرانه و مناسب سازمان منطقه آزاد کیش و مرکز توسعه سلامت و کادر تلاشگر بیمارستان کیش طی ۲۰ روز گذشته در جزیره کیش هیچگونه مورد مبتلای به کرونا با اعلام مثبت نداشته ایم.
وی افزود: این دلیلی بر پاک بودن و از بین رفتن ویروس کرونا در کیش نیست و حداقل دو دوره ۱۴ روزه یعنی ۲۸ روز زمان نیاز است که بدون شناسایی بیمار مبتلا به کرونا سپری شود تا بتوانیم یک منطقه را پاک اعلام کرد.
رضانیا گفت: هم اکنون ۴ مورد مشکوک در بیمارستان بستری هستند که پاسخ آزمایش دو نفر منفی بوده و منتظر دریافت آزمایش دو بیمار دیگر هستیم.