خط حمله استقلال؛ قوی‌تر از ۷۰ درصد لیگ!

روزی که آندره آ استراماچونی زوج مهدی قائدی و شیخ دیاباته را در نوک پیکان حمله استقلال تشکیل داد، کمتر کسی تصور می کرد آنها با عملکردی فوق العاده اینقدر لذت بخش چشم ها را به خود خیره کنند. بعدها که فرهاد مجیدی به عنوان جایگزین استراماچونی، ارسلان مطهری را به این زوج دوست داشتنی اضافه کرد، بازهم شاید نمی شد از رکوردی فوق العاده برای مثلث هجومی آبی ها حرف زد. این ۳ بازیکن توانمند اما اتفاقاتی را رقم زدند که حالا یک دلخوشی برای هواداران استقلال است.

روزی که آندره آ استراماچونی زوج مهدی قائدی و شیخ دیاباته را در نوک پیکان حمله استقلال تشکیل داد، کمتر کسی تصور می کرد آنها با عملکردی فوق العاده اینقدر لذت بخش چشم ها را به خود خیره کنند. بعدها که فرهاد مجیدی به عنوان جایگزین استراماچونی، ارسلان مطهری را به این زوج دوست داشتنی اضافه کرد، بازهم شاید نمی شد از رکوردی فوق العاده برای مثلث هجومی آبی ها حرف زد. این 3 بازیکن توانمند اما اتفاقاتی را رقم زدند که حالا یک دلخوشی برای هواداران استقلال است.
مثلث هجومی استقلال شامل دیاباته، قائدی و مطهری در این فصل عملکرد استثنایی داشتند و حالا هرکدام از آنها 9 بار دروازه حریفان را گشوده اند و با مجموع 27 گل زده بهترین خط حمله لیگ برتر را از آن استقلال کرده اند. خط حمله ای که 43 بار در 25 بازی گل زده و در آستانه ثبت رکوردی بی نظیر است.
دو گلی که دیاباته و مطهری مقابل صنعت نفت آبادان به ثمر رساندند اگرچه مهم ترین حسنش برد استقلال بعد از 155 روز و صعود این تیم به جایگاه پنجم با یک بازی معوقه بود اما جذابیت دیگری نیز داشت. جایی که بالاخره و بعد از مدت ها مجموع گلهای زده 3 مهاجمی که درباره شان صحبت شد برای استقلال از 20 گل عبور کرد. دیاباته 9 بار، قائدی 9 بار و مطهری 4 بار برای استقلال تاکنون گل زدند اما مطهری نیم فصل اول را در ذوب آهن سپری کرد و 5 گل هم با پیراهن این تیم به ثمر رساند تا در بازی با نفت 9 گله شود.
نکته جالب دیگر این بود که مثلث هجومی استقلال تا قبل از بازی جمعه شب ماه ها پایش به گلزنی باز نشده بود. آخرین باری که یکی از این 3 بازیکن برای استقلال گل زده بود، به دربی پایتخت برمی گشت که مطهری هر دو گل استقلال را در جریان تساوی با پرسپولیس به ثمر رسانده بود. دیاباته نیز با احتساب تعطیلات کرونایی 216 روز در حسرت گلزنی مانده بود و این دو بازیکن جمعه شب بعد از مدت ها بار دیگر پایشان به گل باز شد. از طرفی مهدی قائدی نیز آخرین بار به نفت مسجدسلیمان قبل از تعطیلات کرونایی گل زده و حالا هواداران استقلال در انتظار پاگشای این بازیکن جوان و تکنیکی شان نیز هستند.
حالا و در جدول گلزنان لیگ برتر هر 3 مهاجم استقلال 9 گل و در مجموع 27 گل به ثمر رساندند و خیلی ها در انتظار این هستند که بدانند کدامیک از این بازیکنان زودتر به گل شماره 10 می رسند. اگرچه تا همین حالا هم این نفرات که رتبه سوم جدول گلزنان لیگ را هم مال خود کرده اند، آمار فوق العاده ای داشتند. با نگاهی به جدول رده لیگ برتر و آمار تیم های مختلف در باز کردن دروازه حریفان به مساله ای می رسیم که ارزش کار مهاجمان استقلال بیشتر از قبل به چشم بیاید. اکنون به غیر از استقلال، فقط 4 تیم در جدول حضور دارند که بیشتر از مثلث هجومی آبی ها به حریفان شان گل زده اند.
پرسپولیس با 36 گل زده، تراکتور با 29 گل زده، سپاهان با 34 گل زده و پیکان با 35 گل زده تنها تیم های حاضر در لیگ برتر هستند که مجموع گل های زده شان از 27 گل زده توسط قائدی، دیاباته و مطهری در لیگ نوزدهم بیشتر است و این یعنی استقلال با مثلث هجومی اش می تواند آینده ای روشن تر را نیز برای خود رقم بزند. آینده ای که با کسب سهمیه آسیایی در لیگ، قهرمانی در حذفی و صعود به دور دوم لیگ قهرمانان آسیا برای هواداران آبی دل رویایی خواهد شد.