نه هزار و ۸۷۰ نفر در هرمزگان تحت پوشش دوره های سواد آموزی قرار خواهند گرفت

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش هرمزگان:

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: مطابق حجم ابلاغی دوره های سواد آموزی، در سال جاری بیش از نه هزار و ۸۷۰ نفر در هرمزگان تحت پوشش دوره های سواد آموزی قرار می گیرند.


معاون سواد آموزی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: مطابق حجم ابلاغی دوره های سواد آموزی، در سال جاری بیش از نه هزار و 870 نفر در هرمزگان تحت پوشش دوره های سواد آموزی قرار می گیرند.
مرتضی آخش جان  بیان داشت : به گونه ای برنامه ریزی شده است که در دوره سواد آموزی استان، چهار هزار و500 نفر  ایرانی و 429 نفر از اتباع را شناسایی، جذب و آموزش ببینند.
وی ادامه داد: در دوره انتقال بیش از  دو هزار و 320 نفر و  در دوره تحکیم نیز بیش از  دو هزار و 620  نفر تحت پوشش برنامه های سواد آموزی قرار خواهند گرفت.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: استان هرمزگان به گونه ای برنامه ریزی کرده است که هفت هزار و 76 نفر را در برنامه های مکمل که در طول سال اجرا خواهد نمود تحت پوشش قرار دهد که این رقم شامل 700 نفر در طرح مهارت آموزی مراکز یادگیری محلی، 220 نفر کم سواد در طرح آموزش مقدمات رایانه، چهار هزار و  500 نفر در طرح آموزش عملی نماز و یک هزار و 656 نفر در طرح حلقه های کتابخوانی می باشد.
وی اضافه کرد: برای دوره سواد آموزی به ازای هر نفر 925 هزار تومان، برای دوره تحکیم 170 هزار تومان و برای دوره انتقال 980 هزار تومان سرانه هزینه های مستقیم سوادآموزی تحت عنوان فعالیت های واگذاری تعریف شده است که پس از احراز شرایط قبولی سوادآموزان به موسسات غیر دولتی واجد شرایط طرف قرارداد و معلمان آموزش و پرورش به عنوان اشخاص حقیقی قابل پرداخت می‌باشد و موسسات غیر دولتی طرف قرارداد ملزم به پرداخت کلیه کسورات قانونی و رعایت سایر ضوابط و مقررات قانونی می‌باشند .