۲۸ کانون بحرانی فرسایش بادی در هرمزگان وجود دارد

َمدیرکل منابع طبیعی هرمزگان:

َمدیرکل منابع طبیعی هرمزگان گفت:۲۸ کانون بحران فرسایش بادی در استان داریم و از نظر تعداد کانون‌های بحران رتبه سوم را در کشور داریم .


َمدیرکل منابع طبیعی هرمزگان گفت:28  کانون بحران فرسایش بادی در استان داریم و از نظر تعداد کانون‌های بحران رتبه سوم را در کشور داریم .
امید ذاکری افزود : در روستاهایی که مشکل گرد و غبار وجود دارد می‌خواهیم که با استفاده از طرح اهدای رایگان نهال توسط منابع طبیعی هرمزگان به ایجاد کمربند سبز در حاشیه مناطق مسکونی خود اقدام کنند.
وی تاکید کرد:عمدتا کانون‌های بحرانی گرد و غبار در جاسک و سیریک است که عملیات مالچ‌پاشی در آنها داریم که اثربخشی خوبی داشته و کیفیت زندگی مردم را بهبود داشته است.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای 1000 هکتار مالچ‌پاشی در سال 99 ادامه داد : در حوزه مالچ‌پاشی توسعه مالچ‌های بیولوژیک در حوزه پژوهش است و هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است و مالچ کنونی تجزیه پذیر است و طی 7 یا 8 سال تجزیه می‌شود. البته توانسته‌ایم در دل این مالچ‌پاشی‌ها اقدام به توسعه درخت‌کاری کنیم و مالچ‌پاشی آسیبی به آنها نرسانده است.
ذاکری خاطر نشان کرد : ما در سال 98 حدود 1000 هکتار درخت‌کاری و 1200 هکتار نیز مدیریت رواناب‌های سطحی را داشته‌ایم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : هرمزگان دارای ده‌ها نوع گیاهان دارویی است. در این زمینه مهم‌ترین مسأله ایجاد واحد فرآوری است که این گیاهان پس از برداشت برای بسته‌بندی و عرضه از استان خارج نشود بلکه در درون استان و به نام استان بسته‌بندی و به کل کشور عرضه شود.