مثلث طلایی جدید در سانتیاگو برنابئو

هازارد، آسنسیو و کریم؛

بازگشت مارکو آسنسیو به ترکیب رئال مادرید باعث شده زین‌الدین زیدان به یک مثلث تاکتیکی طلایی دست پیدا کند؛ مثلثی متشکل از سه راس آسنسیو، بنزما و هازارد.


بازگشت مارکو آسنسیو به ترکیب رئال مادرید باعث شده زین‌الدین زیدان به یک مثلث تاکتیکی طلایی دست پیدا کند؛ مثلثی متشکل از سه راس آسنسیو، بنزما و هازارد.
 بازگشت مارکو آسنسیو به ترکیب رئال مادرید بعد از شش ماه دوری از میادین به دلیل مصدومیت بهترین خبر برای زین‌الدین زیدان بوده چرا که دست او را برای تجربه استراتژی‌های تاکتیکی جدید بازی کرده است.
درست است که استفاده زیدان از زوج بنزما- هازارد در خط حمله و حمایت آنها توسط مودریچ در بازی مقابل والنسیا جواب داده بود ولی ورود آسنسیو به ترکیب باعث شد زیدان از استراتژی جدیدی استفاده کند. استفاده از یک مثلث تاکتیکی که او امیدوار است برایش به مثلثی مرگبار و رویایی تبدیل شود.
آسنسیو در مدتی کوتاه از بازگشتش به میادین 11 شوت به چارچوب شلیک کرده و یک گل زده. مثلث طلایی زیدان با سه راس آسنسیو، هازارد و بنزما در بازی دیشب مقابل سوسیداد نشان داد که می‌تواند در آینده به برگ برنده اصلی زیدان تبدیل شود.
البته استفاده از این مثلث طلایی اولین بار در روزهای اخیر به ذهن زیدان نرسیده. او در اولین بازی دوستانه پیش‌فصل 2019-2020 زمانی که با تیمش در آمریکا به سر می‌برد برای بازی مقابل بایرن مونیخ استفاده از این مثلث را تجربه کرده و از آن رضایت داشت. ولی بعد ناگهان آسنسیو مصدوم شد و زیدان چاره‌ای نداشت جز اینکه استفاده از مثلث آسنسیو-هازارد- بنزما را تا اطلاع ثانوی به تعویق بیندازد.
یکی از بزرگترین مشکلات رئال مادرید در این فصل، تا پیش از وقفه ناشی از کرونا، کم بودن تعداد گلها بود. تیم زیدان در دو فصلی که با او موفق به دبل در اسپانیا شد به طور متوسط در هر بازی بیشتر از سه گل به ثمر رسانده بود ولی رئالی‌ها تا پیش از وقفه ناشی از کرونا در فصل جاری میانگین گل زده‌ای کمتر از دو گل در هر بازی داشتند.
زیدان حالا در تلاش است تا پایان فصل به رکورد 50 گل زده، رکوردی که با حضور کریستیانو رونالدو به آن دست یافته بود برسد.
با توجه به اینکه بعد از ترک رئال توسط رونالدو، بنزما بار دیگر آمار گلزنی بهتری پیدا کرده و حالا یک بار دیگر به عنوان یکی از مهاجمین طراز اول دنیا مطرح شده، ترکیب او با دو ستاره تکنیکی و خوش‌فکر مثل هازارد و آسنسیو می‌تواند زیدان را به خواسته‌اش برساند. بدون شک اگر همه چیز طبق برنامه زیدان پیش برود، هواداران رئال به زودی شیفته مثلث طلایی جدید تیم‌شان شده و امیدشان به فتح جامهای پیاپی در اسپانیا و در اروپا قوت خواهد گرفت.