استقلال باید از آتش عبور کند

مجیدی، بدشانس‌ترین سرمربی لیگ؛

استقلال در ۱۰ دیدار پیش رویش شرایط به‌مراتب سخت‌تری را از جنبه آب و هوایی نسبت به سایر مدعیان تجربه خواهد کرد.

استقلال باید از آتش عبور کند

استقلال در 10 دیدار پیش رویش شرایط به‌مراتب سخت‌تری را از جنبه آب و هوایی نسبت به سایر مدعیان تجربه خواهد کرد.
به گزارش "ورزش سه"، پرونده این لیگ پرماجرا با تمام حرف‌وحدیث‌های فراوانش قرار است با انجام یک دیدار عقب‌افتاده از هفته هفدهم بین دو تیم فولاد خوزستان و استقلال روز چهارشنبه چهارم تیرماه دوباره از سر گرفته شود.
در این مدت آن‌قدر صحبت‌های ضد نقیض از سوی کسانی که دلیلی برای برگزاری مجدد لیگ نوزدهم نمی‌بینند شنیده‌ایم که تا با چشم خودمان نبینیم باورمان نمی‌شود که قرار است این رقابت‌ها آغاز شود.
اما یکی از نکات تاثیرگذار در نتایج بازی ها که کمتر به آن پرداخته‌شده، برگزاری اجباری لیگ در فصل تابستان است که با توجه به اینکه در جدول رده‌بندی شاهد 5 تیم (فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان، پارس جنوبی جم، شاهین بوشهر) از منطقه گرم آب‌وهوایی هستیم این امر می‌تواند کار را برای تیم‌های مهمان بیش از هرزمانی سخت کند که البته وضعیت استقلال از این منظر سخت تراز سایر تیم‌های حاضر در لیگ برتر خواهد بود. این درحالی‌که‌ است که اگر لیگ روند عادی خود را پی می‌گرفت این قرعه می‌توانست برای شاگردان مجیدی یک امر مثبت تلقی شود.
 حالا فرهاد مجیدی علاوه بر چالش‌های زیادی که این روزها باید چاره‌ای برای حل آن‌ها بیندیشد، باید فکری هم به حال گرمای طاقت‌فرسای جنوب کشور بکند که با توجه به برنامه‌های اعلام‌شده از سوی سازمان لیگ آن‌ها باید در چهار دیدار خارج از خانه به دیدار رقبایی بروند که در مناطق گرمسیری میزبان این تیم خواهند بود.
درواقع فوتبال ایران هر ساله در ماه‌های خرداد و تیر تعطیل بوده و نهایتاً در نیمه مرداد بازی ها آغاز می‌شد تا بعد از گذشت حدود 9 ماه در اردیبهشت تمام شود. اما این زمان‌بندی امسال به‌هم‌خورده و با شیوع کرونا، لیگ ایران از اواسط اسفند تعطیل شد و طبق اعلام سازمان لیگ این رقابت‌ها در تاریخ 4 تیرماه با انجام دیدار حساس فولاد و استقلال آغاز می‌شود که گرمای هوای اهواز در این مقطع از سال بر کسی پوشیده نیست هرچند بازی در ساعت 21 برگزار شود.
در ادامه لیگ و از هفته بیست و سوم آبی پوشان در دیدار بعدی خارج از خانه شان در تاریخ 15 تیرماه در ورزشگاه اختصاصی پارس جنوبی در شهر جم به میدان بروند.
سپس بعد از بازی خانگی مقابل تراکتور در هفته بیست و پنجم که به‌احتمال زیاد در اواخر تیر برگزار خواهد شد رودرروی صنعت نفت آبادان در شهر آبادان قرار خواهند گرفت. در ادامه پسران آبی پس از انجام سه بازی سخت با تیم‌های نساجی، سپاهان و شهر خودرو باید در شهر بوشهر به مصاف شاهین بروند که البته تاریخ دقیق این بازی هنوز از سوی سازمان لیگ اعلام نشده است اما با توجه به تاریخ پایان رقابت‌های لیگ نوزدهم این دیدار نیز قطعاً در فصل تابستان برگزار خواهد شد.
به‌این‌ترتیب می‌توان گفت تعلیق لیگ باعث شده است تا استقلال در بدترین وضعیت ممکن از منظر قرعه مواجه شود. یعنی آبی‌ها با احتساب بازی عقب‌افتاده‌شان، ۵ سفر برون‌شهری دارند که از این تعداد، ۴ مسافرت به مناطق گرمسیری و تنها سفر استقلال به مناطق غیر گرمسیری، حضور در مشهد برای بازی با شهرخودرو است.
این در شرایطی است که با توجه به آمار ستاد مبارزه با کرونا در مناطق گرمسیری خطر ابتلا به این ویروس نیز بیشتر از زمانی اعضای این تیم را تحت‌فشار خواهد گذاشت و باعث استرس هر چه بیشتر بازیکنان این تیم خواهد شد که ممکن است با توجه به این مواردی که به آن اشاره شد حتی کسب سهمیه را برای این تیم به خطر بیندازد.
اما در جبهه مقابل می‌توان گفت که سایر مدعیان لیگ شرایطی به‌مراتب بهتر از استقلال را تجربه خواهند کرد.
 با نگاهی به بازی‌های 9 هفته پیش رو می‌توان دریافت که گرمای آب‌وهوایی در این مقطع از سال شاید چندان روند این تیم‌ها را به مخاطره
 نیندازد.
 مسابقات بیرون از خانه تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، شهر خودرو:
پرسپولیس: ماشین‌سازی تبریز، نفت مسجدسلیمان، نساجی مازندران و گل‌گهر سیرجان
سپاهان: سایپا، تراکتور، استقلال و پیکان
تراکتور: استقلال تهران، شهرخودرو، شاهین بوشهر و فولاد خوزستان
استقلال: فولاد خوزستان، پارس‌جنوبی جم، نفت آبادان، شهر خودرو و شاهین بوشهر
البته هواداران استقلال باید این را هم در نظر بگیرند که شرایط به وجود آمده کاملاً تصادفی بوده و هیچ تقصیری متوجه هیچ‌یک از اعضای سازمان لیگ نمی‌باشد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که مجیدی در اولین چالش حضورش به‌عنوان سرمربی تیمی که همواره خودش را مدیون آن دانسته آیا قادر است از حیثیت تیمش در این شرایط دفاع کند
یا خیر؟