وضعیت نگران‌کننده کرونا در بیشتر استان ها

قرمز شدن بیشتر نقشه ایران؛

نقشه قرمز رنگ ایران از صعودی بودن روند همه گیری کرونا در بیشتر استان ها حکایت دارد که در برخی استان ها شدت نگرانی کننده ای به خود گرفته است.

وضعیت نگران‌کننده کرونا در بیشتر استان ها

نقشه قرمز رنگ ایران از صعودی بودن روند همه گیری کرونا در بیشتر استان ها حکایت دارد که در برخی استان ها شدت نگرانی کننده ای به خود گرفته است.
به گزارش  صدا و سیما ، تاکنون در جهان ۱۳۹ میلیون و ۸۵۶ هزار و ۷۱۲ مورد ابتلا به کرونا ویروس شناسایی شده است که از این تعداد ۱۱۸ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۳۷ نفر بهبود یافته‌اند، اما متاسفانه  سه میلیون و دو هزار و
 ۷۰۹ نفر نیز در جهان به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.
در ایران نیز تاکنون دو میلیون و ۲۱۵ هزار و ۴۴۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد تا کنون یک میلیون و ۷۷۲ هزار و  ۶۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. با این حال متاسفانه جان ۶۶ هزار و ۳۲۷ نفر از هموطنان‌مان به دلیل ابتلا به این بیماری از دست رفته است.
باید توجه کرد که طبق آخرین نقشه رنگ‌بندی کشور که تا ۲۳ فروردین ماه به روزرسانی شده است، در کشور ۲۹۵ شهرستان قرمز، ۹۹ شهرستان نارنجی، ۴۵ شهرستان زرد و ۹ شهرستان آبی وجود دارد.
 ۷۱ درصد نقض تردد در شهرهای قرمزباید توجه کرد که دکتر علیرضا رییسی- سخنگوی ستاد ملی کرونا اعلام کرد که هنوز ۷۱ درصد نقض تردد در شهرهای قرمز داریم. ۶ استانی که بیشترین نقض تردد در آن‌ها اتفاق می‌افتد شامل استان‌های اصفهان، البرز، همدان، مازندارن، فارس و آذربایجان شرقی است.
در عین حال به گفته وی،  ۷۳ درصد نقض تردد در شهرهای نارنجی مربوط به ۶ استان دیگر است که در استان‌های اصفهان، البرز، فارس، مازندارن، همدان و خوزستان است. همچنین  ۶۶ درصد از نقض تردد شبانه در ۶ استان رخ می‌دهد که در صدر آن استان تهران قرار دارد و سپس استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، البرز، گیلان و فارس قرار گرفته‌اند.
وی در ادامه تاکید کرد: در عین حال ۷۰ درصد تذکرات و پلمب‌ها در استان‌های خوزستان، مرکزی، یزد، آذربایجان شرقی، لرستان و گیلان انجام شده است.
 فوت ۱۷۹۹ نفر در کشور به دلیل کرونا طی یک هفته
باید توجه کرد که در هفته اخیر یعنی از ۲۰ تا ۲۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۰، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در کشور، ۱۴۱۸۹۹ مورد بوده است. همچنین تعداد موارد بستری جدید در این هفته ۲۰۰۳۹ نفر بوده است و متاسفانه ۱۷۹۹ نفر در این هفته به دلیل ابتلا به کرونا در کشور جان باخته‌اند.