تریبون

۰

فرماندار فیروزکوه:
تکمیل کارگاه قالی بافی برای اشتغال بانوان عشایر در فیروزکوه
فیروزکوه-ایرج صادقعلی
فرماندار فیروزکوه گفت: کارگاه قالی‌بافی با ۶۰ درصد پیشرفت برای اشتغال بانوان عشایر در فیروزکوه در حال تکمیل است.
به گزارش خبرنگار آفرینش، مهدی یوسفی جمارانی در در نشست بررسی مشکلات امور عشایر اظهار داشت: از جمله اقدامات صورت گرفته در خصوص عشایر بهسازی، مرمت معابر، خطوط انتقال آب و احداث
 ۱۵ چشمه سرویس بهداشتی بود و ایجاد منبع آب نیز در حال اجرا است.
یوسفی جمارانی گفت: ایجاد لوله‌های فلزی بر روی رودخانه‌ها، یکی از اقداماتی است که در راستای رفع مشکل عبور آب از ایل‌راه‌ها در
سال گذشته با همفکری تیم مشاور و امور عشایر شهرستان فیروزکوه انجام شد.
وی بیان داشت: به منظور ایجاد ظرفیت برای بانوان عشایر، کارگاه قالی‌بافی با ۶۰ درصد پیشرفت در حال تکمیل است که می‌تواند به اشتغال بانوان کمک کند.
فرماندار فیروزکوه بیان داشت: با توجه به احداث راه‌ها و اتوبان‌ها در گذشته توجه چندانی به ایل‌راه‌ها نشده بود، و باید تعیین تکلیف در این زمینه صورت گیرد تا ایل‌راه‌ها در آینده با تهدید مواجه نشوند.
یوسفی جمارانی عنوان داشت: به نظر می‌رسد که در حوزه منابع طبیعی مدیریت متمرکز و هوشمندانه در خصوص مراتع وجود ندارد و فرآیند مدیریت در این خصوص باید توسط وزارت کشور و نمایندگان دولت در شهرستان‌ها و استان‌ها ساماندهی شود.

شهردار قدس:
نظارت شهرداری قدس بر عملیات‌ حفاری دستگاه‌های خدمات رسان شهرقدس
شهرستان قدس- مژگان عليقارداشي
شهردار قدس با اشاره به مشکلات عدیده شهروندان قدس پس از حفاری‌های ادارات خدمات رسان، از نظارت و کنترل بر کلیه مراحل حفاری ادارات مربوطه به منظور هماهنگی هرچه بیشتر و رعایت دستورالعمل‌های فنی و ایمنی توسط شهرداری قدس خبر داد.
مسعود مختاری شهردار قدس گفت: حفاری‌های غیراصولی و بدون برنامه‌ریزی صحیح یکی از مشکلاتی است که شهرقدس و مردم آن سالیان زیادی با آن درگیر هستند و علاوه بر زحمات تحمیلی به شهروندان،
بلای جان اعتبارات عمرانی و زیربنایی شهرداری شده است.
وی افزود: حفاری‌های بزرگ و کوچک رها شده در شهرقدس یکی از تصاویر آزاردهنده‌ای بود که مردم در معابر اصلی و فرعی با آن مواجه بودند.
شهردار قدس بیان داشت: مجموعه مدیریت شهری دوره پنجم قدس بنابر وظیفه خود و حق قانونی شهروندان در خصوص برخورداری از معابر باکیفیت، ساماندهی معابر شهری و تسطیح و آسفالت چاله‌ها و نوارهای حفاری را در دستور کار خود قرار داد.مهندس مختاری توضيح داد: در همین راستا بارها در جلسات مختلف نیز از ادارات خدمات رسان خواسته شد که به منظور کاهش مشکلات تحمیلی به شهروندان و جلوگیری از هزینه‌کرد اضافی شهرداری، هماهنگی و تعامل لازم را با شهرداری قدس داشته باشند.
وی ادامه داد: در همین راستا و طی برنامه‌ریزی صورت گرفته، معاونت امور زیربنایی و ترافیک شهرداری قدس از سال ۹۹ بر کلیه عملیات‌های حفاری ادارات خدمات‌رسان در سطح شهرقدس نظارت خواهد کرد.
شهردار قدس خاطرنشان کرد: این نظارت و کنترل بر مراحل مختلف حفاری شامل نحوه حفاری، ابعاد و مسیر حفاری، نحوه خاکریزی و ترمیم محل حفاری، نظارت بر عملکرد مشاور حفاری، نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و محافظتی در حین عملیات، هماهنگی لازم با سازمان‌های مربوطه و دریافت گزارش مقادیر مرتبط به خسارت‌های ناشی از حفاری خواهد بود.

‍رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اسلامشهر :
اصلاح و نوسازی پیاده راه های بوستان‌ها و فضای سبز شهری
اسلامشهر- بهاره عشقی صابر
هوشمند عسگریان گفت: اقداماتی که سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری در دست گرفته ،تغییرات مثبتی را در چهره شهر ایجاد کرده است.
هوشمند عسگریان رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری اسلامشهر با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز در فراهم نمودن نشاط شهروندی اظهار داشت: سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری در تلاش است با استفاده از تمامی امکانات موجود با توسعه بوستان‌ها و رسیدگی به آنها، سطح رفاه و نشاط شهروندی را ارتقا دهد.
وی از پروژه احداث پارک ۶/۵هکتاری شهيد حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از شاخص‌ترین پروژه های در دست اقدام شهرداری نام برد و تاکید کرد:مراحل تکمیلی احداث این بوستان با پیشرفت قابل توجهی در حال انجام است که با اجرای آن، بوستانی با امکاناتی منحصر بفرد در منطقه جهت بهره برداری شهروندان خواهیم داشت.
عسگریان با اشاره به اینکه علاوه بر توسعه فضای سبز شهری و افزایش بوستان‎ها، بازسازی و نوسازی بوستان‌های قدیمی هم در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار دارد، از اصلاح و نوسازی پیاده راه های بوستان‌ها و فضای سبز شهری خبر داد و گفت:در جهت رفاه حال شهروندان پیاده راه سازی بوستان‌های ساحل، ارکیده واوان، پارک خطی شاتره،بوستان مصطفی خمینی ، باغ ایرانی و پیاده راه باغ فیض  نیز در حال انجام است .
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اسلامشهر در ادامه خاطر نشان کرد: نصب پایه چراغ‌های تزیینی در بلوار بسیج ، رفع نواقص سیستم روشنایی پارک‎ها، زیباسازی پل‌های عابر پیاده و فضاهای عمومی شهر و ...از دیگر اقدامات این سازمان است که همگی در ارتقاي فضای بصری و زیباسازی شهر تاثیرگذار هستند .