میز خبر

۰

ضرورت هم‌افزایی برای مقابله با خطرات احتمالی سیل در آذربایجان‌شرقی
تبریز-توفیقی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی ‌با اشاره به لزوم همکاری تمام نهادهای دولتی و هم‌افزایی آنان با مسوولان آب، ‌گفت: حفاظت از منابع آب و مقابله با خطرات احتمالی سیلاب ‌بسیار ضروری است.
احمد موقری در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: دادگستری آذربایجان شرقی همواره آمادگی همکاری با آب منطقه ای استان را برای حفاظت کمی و کیفی منابع آب سطحی و زیرزمینی چه در بعد پیشگیری  و چه در خصوص رسیدگی به جرایم آبی را دارد.
وی افزود: به خاطر مسئولیت زیادی که به خاطر حجم بالای رودخانه ها و طول مسیل‌ها در استان بر دوش آب منطقه ای آذربایجان شرقی گذاشته شده، رصد تمام این مسیل ها در هر لحظه غیرممکن است.  
وی ادامه داد: ‌بر این اساس لزوم همکاری همه جانبه تمام نهادهای دولتی و به ویژه شهروندان با شرکت آب منطقه ای در گزارش تخلفات آبی اعم از تجاوز به حریم و بستر رودخانه، برداشت غیرمجاز از آب های سطحی و زیرزمینی و حفر چاه های غیر مجاز به شدت حس می‌شود.
موقری با اعلام اینکه برای گزارش تخلفات نیازی به مراجعه حضوری به مراجع قضایی نیست، خاطرنشان کرد: سامانه مردمی سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) به نشانی sajam.adliran.ir و
 www.sajam.scpd.ir در معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه برای گزارش تخلف‌های احتمالی و رسیدگی مراجع قانونی در دسترس مردم قرار گرفته که بستر مناسبی برای گزارش تخلفات آبی نیز محسوب می‌شود.
وی با اشاره به این که سیلاب به عنوان یک روند طبیعی اتفاق می افتد و نوع برخورد ما با طبیعت است که آن را از یک پدیده طبیعی به یک بلای طبیعی تبدیل می کند، اظهار کرد: اکنون که سال های خشکسالی شدید را پشت سر گذاشته ایم و شاهد افزایش نسبی آورد رودخانه ها هستیم، لازم است با رعایت حریم و بستر و حق مجاز برداشت از رودخانه ها و
 آب های زیرزمینی، امکان استفاده بهینه و عادلانه را برای همه بهره برداران فراهم کنیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران:
افزایش 3 درصدی تعداد مشترکان توزیع برق مازندران در سال 98
ساری-رقیه سامع
مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران از افزایش 3 درصدی تعداد مشترکان این شرکت در سال 98 خبر داد .
مهندس رضا غفاری در آستانه ی دهم اردیبهشت روز صنعت برق ایران ضمن گرامی داشت این روز و تبریک و تقدیر و تشکر از مجموعه تلاشگر صنعت برق در عرصه های مختلف  گفت : در سال 98 تعداد 42 هزار و
810 مشترک به تعداد مشترکان شرکت توزیع برق مازندران افزوده شده است.
وی افزود:  در حال حاضر تعداد مشترکان به یک میلیون و 425 هزار و 158 مشترک رسیده است.
مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران همچنین از افزایش یک درصدی مصرف مشترکان در فروردین 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
غفاری خاطر نشان کرد: درفروردین سال 98 میزان مصرف مشترکان 447 هزار و 764 مگاوات ساعت بوده که در سال 99 این میزان به
45 هزار و 115 مگاوات ساعت رسیده است .وی یادآور شد: در فروردین 99 میزان مصرف مشترکان 6351 مگاوات ساعت افزایش داشته است.مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران همچنین اظهار داشت : در سال
 98 خطوط توزیع شبکه های توزیع برق مازندران 477 کیلومتر افزایش یافته که خطوط توزیع مازندران به حدود 29 هزار کیلومتر رسیده است و تعداد 1475 دستگاه پست توزیع در حوزه مازندران نصب که در حال حاضر تعداد پست های توزیع به 34 هزار و 50 دستگاه با ظرفیت 4208 مگاولت آمپر رسیده است .وی افزود:در تابستان سال  98 با همکاری مردم و مسئولان و قشرهای مختلف و تعرفه های صنعتی ، کشاورزی ، خانگی، اداری و ...به میزان 210 مگاوات مدیریت مصرف و پیک سایی شده است.

برگزاری دوره ی آموزش كاركنان بصورت مجازی در شركت نفت و گاز مسجدسلیمان
اهواز-محمدي
رييس اداره آموزش شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان از برگزاري دوره آموزش كاركنان اين شركت بصورت مجازي و آنلاين خبر داد .
رسول احمدي با اعلام اين خبر اظهار داشت: با توجه به شرايط خاص حاكم بر جامعه و به منظور حفظ سلامتي كاركنان بعنوان سرمايه‌هاي ارزشمند سازماني و از طرفي لزوم بروز رساني اطلاعات و مهارت‌هاي شغلي كاركنان؛ نخستين بار دوره هاي آموزشي بصورت مجازي و آنلاين برگزار گرديد .
وي افزود: اولين دوره ي آموزشي مجازي و آنلاين با عنوان پروانه كار سرد و گرم با حضور همزمان 20 نفر از پرسنل واحدهاي عملياتي
قلعه نار – لب سفيد – هفتكل و مسجدسليمان با استفاده از تلفن همراه انجام شد .
رييس اداره آموزش شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان همچنين از برنامه‌ريزي براي ادامه‌ي ساير دوره هاي آموزشي تخصصي بصورت مجازي خبر داد و گفت: با توجه به اهميت رعايت الزامات بهداشتي و فاصله گذاري اجتماعي و به منظور استفاده از ظرفيت‌هاي آموزش آنلاين كه ميتواند به كاهش هزينه ها و رضايت‌مندي پرسنل منجر شود ، با اولويت دوره هاي HSE براي ساير دوره هاي آموزشي كاركنان در حال برنامه‌ريزي و مهيا كردن شرايط و مقدمات برگزاري دوره‌هاي آموزشي بصورت آنلاين و مجازي مي‌باشيم .

بازديد معاون مدير عامل شركت ملي نفت ايران از تاسيسات شركت نفت و گاز آغاجاري
اهواز-محمدي
مهندس عليخاني معاون مدير عامل شركت ملي نفت ايران در امور توليد از تاسيسات مارون ٢ و شيرخانه هاي  شركت بهره برداری نفت و گاز آغاجاري بازديد كرد.
وی در این بازديد با مديران شركت بهره برداري نفت و گاز آغاجاري ديدار و گفتگو كرد.
اين بازديد كه با حضور كارشناسان مهندسي فرآورش وپروژه هاي تزريق گاز شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب همراه بود با هدف بررسي آخرين وضعيت طرح هدايت مخلوط مايعات گازي و نفت آزادگان به تلمبه خانه نفت اصفهان انجام شد.پروژه هدايت مخلوط مايعات گازي و نفت آزادگان توسط خط لوله 32 اينچ از غرب كارون به سمت بوستر اميديه از طرح‌های شركت ملي نفت ايران است.