خبـــرنامه

۰

پروتکل‌ها؛ سنگ بزرگ بر سر راه آغاز لیگ برتر
ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه فوتبال برتر درباره از سرگیری مسابقات فوتبال حرف هایی زد که بررسی آنها نشان می دهد آغاز دوباره فوتبال در ایران به این زودی ممکن نیست او گفت: «اگر بازی‌های لیگ برتر ادامه پیدا کند، در نظر گرفتن اتاق‌های دو نفره در هتل‌ها و شرایط پیشین برای نشستن در اتوبوس‌ها ممکن نخواهد بود ولی برای مسائل پیشگیرانه در داخل زمین هم پیش‌بینی‌هایی داشتیم و بررسی‌هایی کردیم. در تمرینات تماس نزدیک بازیکنان خیلی محتمل نیست، اما در مسابقات به این شکل نخواهد بود و اگر تصمیم به ادامه بازی‌ها بگیریم، به معنای واقعی کلمه خواهد بود. مثلا در زمان زدن کرنر و ضربات آزاد نباید برخوردهای نزدیک اتفاق بیفتد و یک اصولی باید رعایت شود.»
معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه مسائل پیشگیرانه در زمان شادی گل و ... باید رعایت شود گفت: «باید در نظر داشته باشیم که شرایط ما مثل کره جنوبی نیست و اگر می‌خواهیم استناد کنیم، باید شرایط برگزاری
 سری آ ایتالیا یا لالیگا و تا حدودی بوندس لیگا را بگوییم و آنها را در نظر بگیریم. پروتکل‌های لازم برای برگزاری لیگ برتر نوشته شده و مبنای ما روی لیگ‌های معتبر است؛ تغییراتی را با توجه به شرایط داخل کشور و فواصلی که وجود دارد، بومی می‌کنیم، اما از نظر ما هیچ چیز قطعی نیست. موضوع را هم در نظر بگیرید که بازیکنان و باشگاه‌های مختلف نیز با ما تماس می‌گیرند و نظرات مختلفی دارند. پس از اینکه ما و وزارت ورزش نظرمان را به فدراسیون فوتبال اعلام کردیم، آنها تصمیم‌گیری می‌کنند چون ارگان مستقلی هستند؛ ما می‌گوییم تنها با این شرایط می‌توانند مسابقات را برگزار کنند و فدراسیون نیز که تعهدات بین‌المللی هم دارد، با در نظر گرفتن همه جوانب تصمیم‌گیری می‌کند.»
معاون کل وزارت بهداشت در خصوص شرایط ویژه برای شروع بازی‌ها گفت: «یکی از پیشنهادهایی که برای برگزاری مسابقات داریم، این است که تیم‌ها باید ۹ هفته در اردو باشند و تماس با بیرون پیدا نکنند که ظاهرا این موضوع ممکن نیست! با توجه به اینکه بازیکنان به خانه می‌روند و با هواپیما جابه‌جا می‌شوند، ممکن است از افراد حاضر در جامعه مبتلا به کرونا شوند و اینکه در یک مسابقه یک یا دو بازیکن، نزدیک او شوند، تماس نزدیک تلقی خواهد شد و وضعیت آن تیم پیچیدگی پیدا می‌کند.»

بنا:
این چرخه انتخابی ایراداتی دارد
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: برخلاف صحبت‌هایی که انجام می‌شود، ما در دو سال گذشته هم انتخابی تیم ملی را به صورت چرخه انجام دادیم و چرخه امروز هم یک چیزی شبیه همان قبلی است.
 محمد بنا بعد از اولین حضورش در جلسه بحث و بررسی چرخه انتخابی تیم ملی، گفت: بعد از چند وقت دوری از خانه کشتی به خاطر گرفتاری‌هایی که داشتم خوشبختانه یک جلسه خوب در مورد چرخه انتخابی تیم ملی در فدراسیون کشتی برگزار شد. خدا را شکر انتخابی نهایی تبدیل شد به چرخه انتخابی، چرخه‌ای که به کادر فنی اجازه می‌دهد در فواصل زمانی که در اختیار دارد کشتی‌گیران را در مسابقات مختلف آزمایش کند.
وی ادامه داد: البته این چرخه ایراداتی هم دارد و ریزه‌کارهایی هست که بحث و بررسی بیشتری نیاز دارد. ما در جلسه بعدی که با دبیر و سوریان داریم ان‌شاءالله به نتیجه‌گیری بهتری می‌رسیم.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان خاطرنشان کرد: متأسفانه برعکس صحبت هایی که انجام می‌شود، ما در دو سال گذشته هم انتخابی تیم ملی را به صورت چرخه انجام دادیم و چرخه امروز هم یک چیزی شبیه همان چیزی است که من در سال‌های گذشته انجام می‌دادم. هم یکسری نواقص دارد و در بعضی موارد از چرخه قبلی کامل‌تر هم هست. این موضوع قابل بحث و بررسی است و در جلسات بعدی کامل‌تر و بهتر می‌شود.

۲۶ خرداد، جلسه سرنوشت‌ساز برای لیگ قهرمانان و ا نتخا بی جام جهانی
روزنامه الریاضیه عربستان اعلام کرد جلسه روز ۲۶ خرداد کنفدراسیون فوتبال آسیا سرنوشت برگزاری لیگ قهرمانان آسیا و انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را مشخص می‌کند.
 روزنامه الریاضیه عربستان  در خبری به مشخص شدن سرنوشت مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در ماه آینده پرداخت.
این روزنامه نوشت: «کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزاری جلسات شفاهی با کمیته های این کنفدراسیون را از راه دور برای بررسی سرنوشت مسابقات آسیایی که در صدر آنها بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و انتخابی جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا و لیگ قهرمانان آسیا است را آغاز کرد.
به گفته یک منبع خبری، کنفدراسیون آسیا رصد کردن وضعیت کرونا در کشورهای آسیایی با هماهنگی فدراسیون های ملی را آغاز کرده است تا قبل از شروع مجدد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در ماه آگوست، یک بررسی کامل انجام بدهد.
همین منبع افزود که جلسه از راه دور اعضای کنفدراسیون آسیا در روز پانزدهم ژوئن (۲۶ خرداد) سرنوشت این مسابقات را پس از بررسی شرایط بهداشتی و ارزیابی وضعیت تعیین می کند.
الریاضیه تلاش کرد در این ارتباط با مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان صحبت کند که موفق به این کار نشد.»
 در مرحله دوم مسابقات  انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و انتخابی جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا، تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه سوم بعد از عراق و بحرین در رده سوم قرار دارد.
در لیگ قهرمانان آسیا هم تیم های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهر خودرو چهار نماینده ایران هستند که هر کدام دو مسابقه در این فصل انجام داده اند.

بی‌تفاوتی پرسپولیس بشار را فراری می‌دهد؟
بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور برخی از بازیکنان خارجی لیگ برتر به کشور خود بازگشتند که یکی از این بازیکنان بشار رسن، بازیکن کلیدی پرسپولیس در چند فصل اخیر بود. در حال حاضر به نظر می‌رسد مدیران پرسپولیس به کل بشار رسن را فراموش کرده‌اند. آنها باید ۲۵۰ هزار دلار به این بازیکن پرداخت کنند تا موفق شوند او را به ایران بازگردانند. در حالی که بشار اعلام کرده است تا الان هر چه دریافتی داشته است مربوط به معوقات فصل پیش بوده و در این فصل فقط ۱۵ درصد از مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده است. آنچه به نظر می‌رسد، اگر مدیران پرسپولیس تلاشی برای پرداخت مطالبات این فصل بشار نکنند، خبری از تمدید قرارداد این بازیکن نخواهد بود و گل‌محمدی یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان خود را از دست خواهد داد. بشار رسن از عربستان، ترکیه، قطر و کویت پیشنهاد دارد، که به نظر می‌رسد «الکویت» کویت جدی‌ترین تیمی باشد که به دنبال خرید این بازیکن است.