تریبون

۰

با حضور معاون رئیس جمهور؛
ربات ایمپلنت دندان در پردیس رونمایی شد
پردیس-امیرحسین صادقعلی
در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور از دستگاه ربوتیک اچینگ ایمپلنت دندان در شهرستان پردیس رونمایی شد.
به گزارش خبرنگارآفرینش، در مراسمی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از دستگاه ربوتیک اچینگ ایمپلنت دندان، طراحی و ساخته شده توسط شرکت پارس نهند رونمایی شد.
از جمله ویژگی‌های برجسته این دستگاه، کاربرد آن برای اولین بار در ایران برای تولید ایمپلنت دندانپزشکی است.
همچنین در این دستگاه برای اولین بار در ایران ‌از تکنولوژی
اولترا سونیک به منظور تسریع فرایند اچینگ استفاده شده است.
سازنده این دستگاه یکی از شرکت‌های مستقر در پارک فناوری است که به تازگی موفق به ساخت دستگاه ربوتیک اچینگ ایمپلنت دندان شده است.این ربات به صورت کاملاً اتوماتیک قطعات ایمپلنت تراشکاری شده را در هفت ایستگاه کاری و در دو مرحله با استفاده از اسید هیدرو فلوئوریدریک و اسید کلریدریک اچینگ کرده و در هر مرحله برای رفتن به مرحله دیگر با محلول قلیایی خنثی‌سازی کرده و با آب مقطر شستشو می‌دهد.
مرحله اچینگ دوم به صورت کاملا ابتکاری در محیط اولتراسونیک انجام می‌شود و از نوآوری‌های این صنعت در دنیا به شمار می‌رود.
این دستگاه سیستمی کاملا اتوماتیک دارد و توسط مانیتور ده اینچی لمسی و پی ال سی در سه سطح دسترسی قابل برنامه‌ریزی و کنترل است.

آغاز جهش گازرسانی با اجرای 5 کیلومتر
شبکه گذاری گاز طبیعی در آذربایجان غربی
ارومیه- صدیقی
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: با اجرای  ۵ کیلومتر شبکه گذاری گاز طبیعی در سال جدید، جهش گازرسانی در سال جهش تولید را آغاز کرده ایم.
علیرضا شیخی با اعلام این خبر گفت: اجرای 5 کیلومتر شبکه گاز طبیعی در شرایط فعلی کشور به رغم شیوع بیماری covid-19 نشان می‌دهد که ما عزم خود را برای ثبت رکورد گازرسانی و رساندن این نعمت خدادادی به مناطق محروم جزم کرده ایم.
وی ادامه داد: خدمت رسانی در شرکت گاز استان آذربایجان غربی خلل ناپذیر است و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضمن حفظ امنیت جانی کارکنان، خدمت به مردم استان را با تلاش شبانه روزی و تحت هر شرایطی ادامه می‌دهیم.
شیخی اشتراک پذیری 558 مشترک از ابتدای سال جاری تاکنون را گواهی بر این مدعا دانست و اظهار کرد: از زمان شروع به کار ادارات، کارکنان تلاشگر شرکت گاز استان نیز فعالیت خود را آغاز کرده و در این یک ماه و نیم اخیر نزدیک به 400 مورد انشعاب نصب کرده اند.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، 586 واحد مسکونی شهری و روستایی به شبکه گاز کشور متصل شده اند که با این حساب، کل واحدهای مسکونی گازدار استان به تعداد یک میلیون و 110 هزار واحد رسید.
مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: بهره مندی هرچه بیشتر مناطق بی‌بهره از گاز طبیعی و همچنین صنایع استان، رویکردی است که امسال به رغم همه موانع به طور جدی پیگیری می‌کنیم و برای دست یابی به اهدافمان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس :
1900هکتار اراضی پردیس آفت‌کشی می‌شود
پردیس-ایرج صادقعلی
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: در صد روز اخیر با اجرای ۴۳ حکم تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز ۲/۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان آزادسازی شد.
به گزارش خبرنگارآفرینش، سید محمد قریشی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه در خصوص عملکرد ۱۰۰ روزه این اداره، اظهار کرد: در این مدت آزادسازی ۲/۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان با اجرای ۴۳ حکم تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز به سرانجام رسیده است.
وی ادامه داد: ۲۶۲ پرونده در کلانتری و شعب قضایی، تشکیل ۴۵ جلسه متعدد در محاکم قضایی و ارائه ۲۷ مورد دادنامه‌های صادر شده از محاکم قضایی را به همراه ۱۹ مورد شکایات مطرح شده پیگیری شده است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس افزود: دایر کردن کشیک اراضی کشاورزی را در روزهای جمعه در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه کاهش محسوسی در حوزه ساخت‌وساز غیرمجاز را به دنبال داشت.
قریشی عنوان کرد: اخذ موافقت ضمنی برای تأسیس اولین کشتارگاه دام سبک و سنگین شهرستان پردیس و افزایش تولید شیر روزانه از ۴ به ۲۵ تن را با صدور پروانه توسعه یکی از دامداری‌های صنعتی شهرستان انجام شد.
وی اضافه کرد: واگذاری زمین منابع طبیعی برای تأسیس دو مورد واحد دامداری در سطح شهرستان همچنین افتتاح طرح توسعه واحد پرورش گاو شیری صنعتی با افزایش ظرفیت اسمی ۱۹۰۰رأس و ۹۵۰ رأس دام مولد را در صد روز در منطقه از دیگر اقدامات مهم به شمار می‌رود.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس تصریح کرد: افتتاح گلخانه گل و گیاه آپارتمانی به متراژ ۱۰۰۰ مترمربع در روستای گلخندان، تسهیل در روند صدور مجوز و افزایش ۸۰درصدی صدور پروانه بهره برداری احداث گلخانه‌های کوچک، دامداری‌های کوچک روستایی و سایر مجوزها در بخش کشاورزی صادر شد که می‌توان به شناسایی و معرفی ۲۰ مورد جواز تأسیس گلخانه به مساحت ۲۲/۱۰۳ هکتار و ۹۰ مورد شناسایی و معرفی واحد دامداری به نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بود.
قریشی یادآور شد: افزایش ۱۲۰درصدی ایجاد اشتغال نسبت به تعهد، تشکیل شرکت تعاونی زنبورداران، تفکیک شرکت تعاونی عشایری از شهرستان شمیرانات و ثبت شرکت مستقل با هیأت مدیره جدید از دیگر اقدامات این اداره در صد روز گذشته بوده است.
وی در ادامه تأکید کرد: بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی، باغات، دامداری‌ها، پرورش ماهی، زنبورستان، صنایع تبدیلی و تکمیلی شهرستان برای نظارت و رفع مشکلات ۶۰واحد در دستور کار قرار داده شد.