میز خبر

۰

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در قزوین:
مدارس از ۲۷ اردیبهشت بازگشایی می‌شود
قزوين-خردمند
حبیبی معاون سیاسی استاندار قزوین و سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله کرونای استان گفت:مدارس از ۲۷ اردیبهشت بازگشایی می شود و حضور در کلاس درس اختیاری است.
حبیبی معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: بازگشایی، صرفا برای رفع اشکال می باشد و هیچگونه تدریسی در مدارس صورت نمی‌گیرد .
وی در ادامه بیان داشت:معلمین در مدارس حاضر می‌شوند و پاسخگوی سوالات دانش آموزان خواهند بود.
حبیبی تصریح کرد: حضور دانش آموزان الزامی نیست و  صرفا چنانچه سوال و اشکالی دارند می‌توانند به مدرسه مراجعه نمایند.
معاون سیاسی استاندار تاکید کرد: به هیچ وجه کلاس رسمی و اجباری نداریم.
حبیبی در ادامه افزود:حداکثر زمان بازگشایی یک ماه و از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۷ خرداد می‌باشد.
معاون سیاسی استاندار تاکید کرد: آموزش و پرورش، مدیران و مسئولان مدارس موظف هستند، نسبت به ضد عفونی کردن مدارس ، حداقل در
دو شیفت در روز اقدام نمایند.
وی اضافه کرد:دانش آموزانی که به منظور رفع اشکال به مدرسه مراجعه می‌کنند، حتما پروتکل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک را رعایت نمایند.
حبیبی معاون سیاسی استاندار قزوین بیان داشت: زمان امتحانات متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.
وی در پایان یادآور شد:دانشگاه ها کماکان تعطیل هستند و فعلا هیچگونه تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است و مقرر شد در جلسه بعدی ستاد ملی کرونا که شنبه هفته آینده برگزار می‌شود تعیین تکلیف
خواهد شد.

برگزاری جلسه همفکری و هم اندیشی مسائل آموزشی در شركت برق منطقه اي خوزستان
اهواز-محمدي
جلسه همفکری و هم اندیشی مسائل آموزشی شرکت برق منطقه ای خوزستان با حضور معاون منابع انسانی، مدیر دفتر برنامه ریزی منابع انسانی و آموزش و مسئولین مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق خوزستان برگزار شد.
کیوان خورسند معاون منابع انسانی شرکت در این جلسه گفت: دستیابی به اهداف سازمانی به توانایی کارکنان در انجام وظایف محوله آنان بستگی دارد و اجرای آموزش و بهسازی منابع انسانی سبب می‌شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییر و تحولات سازمانی و محیطی بطور موثر فعالیت‌های محوله را انجام داده و بر کارایی خود بیفزایند.
سید عماد سید نژاد مدیر دفتر برنامه ریزی منابع انسانی و آموزش نیز با بیان اینکه رسالت مجری آموزشی تفکر درباره چالش‌ها، دغدغه ها و مسائل مهم صنعت برق در دنیای امروز است، بیان کرد: انتظار می‌رود مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق در این راستا و همگام با تغییرات روز از پویایی کافی برخوردار باشد.
نرگس ظهرابی رئیس مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت
آب و برق خوزستان نیز در این جلسه همفکری تصریح کرد: به تناسب شرایط موجود که امکان برگزاری دوره ها به صورت حضوری میسر نمی‌باشد، زیرساخت و بستر لازم آموزش‌های الکترونیکی جهت اجرای تقویم آموزشی شرکت‌ها فراهم شده است.
در ادامه این جلسه در خصوص انتظارات و نیازهای هر دو بخش و
گام های اساسی کیفیت بخشی به اجرای دوره های آموزشی و وضعیت امکانات رفاهی بحث و تبادل نظر شد.
همچنین در این جلسه کارکنان گروه آموزش شرکت جهت اثربخشی بیشتر دوره ها اهم موارد اجرایی برنامه‌های آموزشی را
مطرح کردند .

رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:
رسیدگی به مشکلات قضایی پنج هزار و ۶۱۱ نفر از مردم آذربایجان‌شرقی
تبریز-توفیقی
رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی از رسیدگی به مشکلات قضایی پنج هزار و ۶۱۱ نفر در دیدار مردمی مسئولان قضایی استان در سال گذشته خبر داد.
موسی خلیل الهی افزود: اینجانب به همراه دادستان مرکز استان و سایر مسئولین قضایی در راستای عمل به سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه مبنی بر اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و اعمال نظارت بر رسیدگی شایسته به امور قضایی شهروندان، سال گذشته مشکلات قضایی این تعداد از مردم سراسر استان را بررسی و دستورات لازم را با رعایت استقلال قضات صادر کردیم.
وی اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌ها در قالب دیدار مردمی در  ساختمان مرکزی دادگستری استان و مساجد نقاط مختلف شهر تبریز به خصوص مناطق محروم، چهره به چهره و به صورت منظم و هفتگی برگزار می‌شود.
تعداد پرونده‌های حقوقی ورودی به دادگستری آذربایجان شرقی در سال گذشته نسبت به سالقبل از آن ۱۱ درصد رشد داشت.
مطالبه خسارات دادرسی، مطالبه وجه، مطالبه خسارت تاخیر تأدیه، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی، مطالبه وجه چک، اعسار از پرداخت محکوم به، تأمین خواسته، طلاق توافقی و الزام به تمکین از جمله دعاوی اولویت دار آذربایجان شرقی در سال گذشته بودند که منجر به تشکیل پرونده های حقوقی در تشکیلات قضایی استان شده است.
بررسی سیمای جرایم، آسیب های اجتماعی و دعاوی استان نشان
 می دهد توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی، سرقت مستوجب تعزیر، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادفات رانندگی از جمله دعاوی اولویت دار در این زمینه است.
موقری ادامه داد: تهدید، تخریب، کلاهبرداری، تصرف عدوانی، مزاحمت ملکی و ممانعت از حق از دیگر جرایمی است که طرفین دعوی در دادگستری استان اقدام به تشکیل پرونده کرده اند.