برخورد قضایی با اخلالگران بازار ارز و خودرو ادامه دارد

آیت الله رئیسی:

رئیس قوه قضاییه گفت: برخوردهای قاطع قضایی با اخلالگران بازار ارز و خودرو ادامه دارد.

برخورد قضایی با اخلالگران بازار ارز و خودرو ادامه دارد

رئیس قوه قضاییه گفت: برخوردهای قاطع قضایی با اخلالگران بازار ارز و خودرو ادامه دارد.
به گزارش  مهر، آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع)، آن حضرت را جلوه کرامت، عقلانیت و ایستادگی در راه خدا و صبر و مقاومت را از آموزه‌های ایشان دانست.
 قاطع و خستگی ناپذیر با قاچاق مبارزه می کنیم
رئیسی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره الزامات و اقتضائات جهش تولید، بر لزوم برنامه ریزی برای اجرای فرامین ایشان از سوی همه دستگاه‎ها تأکید و سه مأموریت مهم قوه قضاییه در این زمینه را تبیین کرد.
رئیس قوه قضاییه «مبارزه با قاچاق سازمان‎یافته» را از دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری دانست و گفت: مبارزه با قاچاق نیازمند تصمیمات اصولی در بخش های پولی و بانکی است تا قاچاق کالا برای قاچاقچی صرف نکند.
رئیسی در همین راستا به نشست اخیر خود با مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و افزود: همه دستگاه‎ها کارنامه‎ای در زمینه مبارزه با قاچاق دارند اما ارائه آمار کافی نیست و برای کسب توفیق در این زمینه، نیازمند سازوکارهای دقیق و یک سلسله اقدامات هماهنگ در بخش های مختلف اجرایی و اطلاعاتی و قضایی هستیم.
 دادگاه های تجاری به زودی تشکیل  می شوند
رئیس قوه قضاییه، دومین موضوع محوری بیانات مقام معظم رهبری را «تشکیل دادگاه‌های تجاری» عنوان کرد و گفت: اگر قاضی ما در دادگاه‌های تجاری رای خود را بر اساس نظر کارشناسان بازار و فعالان اقتصادی صادر کند، بی تردید رای او از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود.
رئیسی با تأکید بر این‎که نگاه تجاری و اقصادی و نگاه متخصصانه به پرونده‎ها، به تصمیم سازی و تصمیم گیری درست و صدور رای متقن کمک می‎کند و تاثیر مستقیمی بر فضای کسب‎وکار مردم نیز خواهد داشت، از تشکیل قریب‎الوقوع دادگاه‌های تجاری در تهران و مراکز استانها و برخی شهرستان‎ها خبر داد.
 نظام توزیع و تولید خودرو نیازمند جراحی است
رئیسی در همین زمینه به دغدغه مردم از افزایش قیمت خودرو اشاره کرد و با اشاره به نارضایتی همزمان تولیدکننده و مصرف‎کننده از این وضعیت، تأکید کرد: نظام تولید و توزیع خودرو نیازمند جراحی است و روش توزیع نباید هیزم برای شعله‎ور شدن آتش دلالان شود.
رئیس قوه قضاییه با تأکید بر این‎که امروز اصلاح وضعیت بازار خودرو مورد تأکید همگان است، متذکر شد: به وزیر پرتلاش صمت گفتم که لازم است نظام تولید و توزیع خودرو با همکاری دستگاه‌های مختلف مورد بازنگری قرار گیرد.
 برخورد قاطعانه دستگاه قضا با اخلالگران
رئیسی افزود: آقایان گاهی در سخنانشان در رسانه‎ها می‎گویند باید با دلالانی که نظام تولید و نظام بازار را مختل می‎کنند برخورد شود و مردم هم می‎بینند که دستگاه قضایی قاطعانه با اخلالگران نظام تولید و توزیع و نظام ارزی و پولی و بانکی برخورد می‎کند اما این برخوردها اصلاح‎کننده نظامات نیست.
رئیس قوه قضاییه بر همین اساس خاطر نشان کرد که تا دولت اقدام به اصلاح برخی ساز و کارهای اجرایی نکند، از درون نظام های مالی و بانکی و ارز و طلا و همچنین نظام تولید و توزیع، افراد دلال و اخلالگر بیرون می‎آید.