بيمارستان‌هاي دولتي پذيراي بيماران غيركرونايي هستند

یادداشت

متاسفانه شيوع گسترده بيماري كوويد۱۹ و درگيري بيش ازحد كادر درمان با مبتلايان به اين ويروس، و نيز مشكلات بيمارستان‌ها در رابطه با اجراي پروتكل‌هاي بهداشتي در اين چند ماه موجب شده كه بسياري از بيماران غيركرونايي، كه روند درمان‌شان طولانيست و به مراجعات متعدد به بيمارستان‌ها نياز دارند، مختل شود.

بيمارستان‌هاي دولتي پذيراي بيماران غيركرونايي هستند


متاسفانه شيوع گسترده بيماري كوويد19 و درگيري بيش ازحد كادر درمان با مبتلايان به اين ويروس، و نيز مشكلات بيمارستان‌ها در رابطه با اجراي پروتكل‌هاي بهداشتي در اين چند ماه موجب شده كه بسياري از بيماران غيركرونايي، كه روند درمان‌شان طولانيست و به مراجعات متعدد به بيمارستان‌ها نياز دارند، مختل شود. در اين مورد مي‌توان به بيماران دياليزي، سرطاني-براي شيمي يا پرتودرماني درماني- و بيماراني از اين دست كه دچار بيماري‌هاي غيرواگير بوده، يا بايد جراحي مي‌شدند و نيز به پايش‌هاي مستمر نياز داشتند و دارند، اشاره كرد. همين مسئله براي برخي از اين بيماران موجب قطع درمان شد و يا اينان براي ادامه روند درمان به ناچار به بخش خصوصي مراجعه كرده و متحمل هزينه‌هاي زيادي شدند. آن‌هم در شرايطي كه به هرحال هزينه درمان و دارو حتي در بيمارستان‌هاي دولتي نيز افزايش داشته و به همين دليل برخي از اين بيماران روند درمان خود را قطع كرده‌اند، چرا كه با شيوع كروناويروس از لحاظ اقتصادي هم به مشكلات عديده‌اي برخورده‌اند.
با اين‌همه، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران اعلام كرده كه بیمارستان‌های سطح شهر تهران خصوصا مراکز دولتی و دانشگاهی از این پس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان سایر بیماران غیرکرونایی ضمن اجرای طرح غربالگری قبل از اعمال جراحی و روش‌های انتخابی خواهند بود.
بنابراين، بيماراني كه نياز مستمر و پيگير به درمان دارند، مي‌توانند با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي، از خدمات بيمارستان‌هاي دولتي استفاده كنند و روند درمان خود را ادامه دهند و نگذارند ترس از ابتلاي به كرونا، آنان را از درمان بيماري‌هاي خاص‌شان محروم كند. طبيعي است كه اين افراد بهتر است مانند گذشته از سيستم وقت‌دهي آنلاين استفاده كرده و سپس بر اساس روز و ساعت تعيين شده به بيمارستان‌ها مراجعه كرده و از ازدحام خودداري كنند.