خبـــرنامه

۰

تمام دارایی‌ها و بدهی‌های استقلال و پرسپولیس
یوسف نژاد نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس می گوید بازگرداندن اموال دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پیش از انقلاب، نیاز به طی کردن مراحل زیادی دارد.
طبق صحبت های مسئولان به نظر می رسد، شاید بالاخره در سال 1399 شاهد نحوه مدیریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باشیم و گفته می شود سهام دو باشگاه طی ماه های آینده و از مردادماه در بورس عرضه خواهد شد.یوسف نژاد عضو فراکسیون  ورزش مجلس در همین رابطه روی خط برنامه یک روز تازه آمد که از شبکه پنجم سیما صبح دیروز پخش شد و در بخشی از حرف هایش به دارایی ها و بدهی های دو باشگاه برای ورود به بورس اشاره کرد.
 1-  بدهی های استقلال
-   155 میلیارد تومان زیان انباشته دارد.
-   190 میلیارد تومان بدهی استقلال است.
-  حدود 50 میلیارد بدهی مالیاتی است.
2-  بدهی های پرسپولیس
-  135 میلیارد تومان زیان انباشته دارد.
-   190 میلیارد تومان بدهی پرسپولیس است.
-  75 میلیارد بدهی مالیاتی دارد.
طبق صحبت های یوسف نژاد، این ها بخش پیدای ماجرا هستند و بدهی های پنهان هم وجود دارد.
 دارایی های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
1-  دارایی های استقلال
-  یک ساختمان در سعادت آباد
-   ورزشگاه مرغوبکار
-   قرار است کمپ ناصر حجازی به این باشگاه واگذار شود.
2-  دارایی های پرسپولیس
-  یک دفتر مرکزی
-   ورزشگاه درفشی فر
-   دو آپارتمان در فرمانیه
-  قرار است یک ورزشگاه هم به این  باشگاه بدهند.
 عضو فراکسیون ورزش مجلس در پایان به این نکته اشاره کرد که برخی ساختمان ها و ورزشگاه ها را به این دو باشگاه می دهند تا نسبت دارایی ها به بدهی ها نزدیک به هم باشد.
سوال پایانی حافظ کاظم زاده مجری برنامه از نماینده مجلس این بود که چرا دارایی های سابق استقلال و پرسپولیس که کم هم نیستند به آنها بازگشت داده نمی شود تا نسبت بدهی ها و دارایی ها نزدیک شود و از طرفی هم منتی بر سر این دو باشگاه نباشد، که یوسف زاده گفت این اموال در گذشته طبق مصوبه شورای انقلاب به دولت واگذار شده است و بازگرداندن آنها مراحل زیادی دارد.

یک غیرفوتبالی، طلبکار جدید پرسپولیس!
رقابت‌های لیگ برتر شطرنج در حالی اوایل آذر ۹۸ به پایان رسید که تیم سایپا قهرمان شد، ذوب‌آهن در رده دوم ایستاد و پرسپولیس سوم شد. از نکات جالب توجه این لیگ، تیم‌داری باشگاه پرسپولیس و حضور چهره‌های شاخصی همچون احسان قائم مقامی، پرهام مقصودلو، آرین غلامی و ... در این تیم بود که البته در نهایت منجر به کسب عنوان سومی شد. نزدیک به شش ماه از پایان این لیگ گذشته و حتی مدیریت فدراسیون نیز تغییر کرده است، اما شطرنج‌بازان تیم پرسپولیس هنوز نتوانسته‌اند به پول خود برسند.
آرین غلامی، استاد بزرگ شطرنج ایران و یکی از بازیکنان تیم پرسپولیس در لیگ برتر شطرنج در این باره اظهار داشت: سال گذشته قرار شد که پرسپولیس در لیگ برتر شطرنج حضور داشته باشد. این اتفاق رخ داد و قراردادها هم با شطرنج‌بازان بسته شد، ولی متاسفانه پس از پایان مسابقات هیچ پرداختی از طرف باشگاه صورت نگرفت و باشگاه به تعهدش عمل نکرد. فکر می‌کنم این مسئله در زمان مدیریت آقای انصاری‌فرد بود که حالا او رفته و تکلیف پرداختی‌ها نیز اصلاً مشخص نیست.
وی افزود: از زمان برگزاری لیگ برتر شطرنج مدت‌ها گذشته است، اما هنوز خبری نیست و امروز و فردا می‌شود و ما هم نمی‌دانیم باید از چه دری وارد شویم و به کجا شکایت کنیم.
استاد بزرگ شطرنج ایران در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع را با مسئولان فدراسیون در میان گذاشته است یا نه، گفت: فدراسیون در جریان است، ولی متاسفانه هیچ کاری در این باره انجام نشده است.
غلامی به اشاره به اینکه او، قائم مقامی، مقصودلو، پوررمضانعلی و خانم‌ها اسدی و زاهدی‌فر عضو تیم شطرنج پرسپولیس بودند، در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه امیدوار است که بتواند به مبلغ قراردادش برسد، تصریح کرد: این حق ماست و البته برمی‌گردد به مسئولان که بخواهند حق ورزشکاران را بدهند یا خیر. قطعاً این امید وجود دارد، چون قراردادها امضا شده و برگه‌هایش موجود است.

مرز‌ها باز شود، بیرانوند به بلژیک می‌رود
باشگاه پرسپولیس از فروش علیرضا بیرانوند به باشگاه آنتورپ بلژیک، ۷۰۰ هزار دلار سود خواهد برد.
مصطفی سلیمانی، وکیل رسمی علیرضا بیرانوند در مورد آخرین وضعیت این دروازه‌بان برای سفر به بلژیک گفت: قرارداد با تیم آنتورپ بسته شده است و طبق تعهدی که داده بودند، در زمان انتقال و در لحظه، ۱۵۰ هزار دلار به پرسپولیس پرداخت شد. مقرر شد ۲۵۰ هزار دلار پس از تست پزشکی و مابقی هم پس از صدور ITC پرداخت شود که متاسفانه مسئله کرونا به وجود آمد و نتوانستیم با بیرانوند به بلژیک برویم. من نامه‌ای به باشگاه بلژیکی زدم تا به محض مهیا شدن شرایط کشور و باز شدن مرزها، ما به بلژیک برویم و تست پزشکی را انجام دهیم.
وی در مورد اینکه سهم پرسپولیس از این انتقال دقیقاً چقدر خواهد بود، گفت: طبق شرطی که در قرارداد بیرانوند بود، ۷۰۰ هزار دلار به‌طور کامل و بدون کم و زیاد به پرسپولیس می‌رسد.

مدودف:
با هیچ تیمی درباره سردار صحبت نمی‌کنیم
الکساندر مدودف، مدیرعامل باشگاه زنیت روسیه واکنش تندی به اخبار پیوسته رسانه‌های ایتالیایی درباره پیشنهاد باشگاه ناپولی برای جذب سردار آزمون نشان داد. به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، الکساندر مدودف تأکید کرد، باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ در شرایط کنونی با باشگاه ناپولی یا هیچ باشگاه دیگری در اروپا برای فروش سردار آزمون، مهاجم ایرانی‌اش مذاکره‌ای انجام نمی‌دهد.
مدیرعامل باشگاه زنیت در واکنش به شایعه فروش سردار آزمون به ناپولی ایتالیا گفت: مذاکره‌ای با ناپولی و هیچ باشگاه دیگری برای انتقال سردار آزمون انجام نمی‌دهیم. سردار آزمون نمونه روشن دیگری از تلاش‌های مدیران برنامه بازیکنان فوتبال جهت داستان‌سرایی با هدف منافع شخصی است. اکنون فقط یک مشکل داریم که آن هم به پایان رسیدن لیگ برتر روسیه و کسب جام قهرمانی است، هیچ نگرانی دیگری در باشگاه زنیت وجود ندارد.