میز خبر

۰

 

استاندار ایلام:
۲ نیروگاه در استان ایلام ساخته می‌شود
استاندار ایلام گفت: عملیات اجرایی دو نیروگاه مهران و دهلران در جنوب استان ایلام در حال انجام است.
به گزارش مهر، قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس جمهور اظهار کرد: سال گذشته از نظر اشتغال سال بسیار خوبی برای استان بوده است.
وی افزود: استان در سرمایه گذاری هم بسیار موفق عمل کرده و باید تلاش کنیم که امسال نه تنها وضع سال گذشته تثبیت شود بلکه حرکت روبه جلو نیز داشته باشیم.
استاندار ایلام در ادامه با اشاره به این موضوع که احتمالاً در برخی از صنایع بزرگ استان تعدیل نیرو داشته باشیم، اضافه کرد: به طور مثال در پتروشیمی با افتتاح پروژه‌ها ممکن است تعدیل نیرو داشته باشیم که باید در بخش‌های دیگر نسبت به جبران آنها اقدام کنیم.
سلیمانی دشتکی با اشاره به این مهم که قول اجرای دو پروژه مهم pp و بنزین پیرولیز در استان داده شده است، گفت: اقدامات لازم برای عملیات اجرایی پتروشیمی مهران و دره شهر انجام گرفته است و کار دو نیروگاه مهران و دهلران نیز در دست اقدام است.
وی ادامه داد: پروژه‌هایی که قرار بوده در سال ۹۹ شروع به کار کنند باید این مهم انجام شود و تا نرخ بیکاری را به همین نحو به سمت نزولی حرکت دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:
مبارزه با ملخ صحرایی در ۶۳ هزار هکتار از مراتع سیستان وبلوچستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با ورود موج سوم ملخ صحرایی به استان، تاکنون بیش از ۶۳ هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.
غلام حیدر زورقی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: با ورود موج سوم ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان، تاکنون ۶۳ هزار و ۲۴۵ هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.
وی با اشاره به اینکه مبارزه با این آفت از ۵ آبان ماه سال جاری با توجه به گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم موج سوم دسته‌های ملخ در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است، افزود: ملخ یکی از مهمترین آفات عمومی است که در صورت عدم کنترل آفت خسارت جبران ناپذیری به محصولات زراعی و باغی وارد می‌کند.
زورقی با بیان اینکه کماکان کار مبارزه با ملخ‌های صحرایی مهاجر در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان ادامه دارد، بیان داشت: ۲۷ هزار و  ۴۳۲ هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان علیه ملخ پوره و ۳۵ هزار و ۸۱۳ هکتار علیه ملخ بالدار بوده است.
وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی را برای مبارزه با این آفت انجام داده است، تصریح کرد: از کشاورزان عزیز خواهشمندیم در صورت مشاهده این آفت مراتب را بلافاصله به
نزدیک ترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند.

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان:
خرید ۱۱۱ تن گل محمدی از کشاورزان آران و بیدگل
مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: خرید توافقی بالغ بر ۱۱۱تن و ۷۳۹ کیلوگرم گل محمدی توسط شبکه تعاونی حوزه سازمان تعاون روستایی استان اصفهان انجام شده است.
محسن حاج عابدی در گفت و گو با مهر با اشاره به خرید توافقی محصولات کشاورزی توسط سازمان تعاون روستایی استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به فصل گلاب گیری در شهرستان آران و بیدگل و تولید مازاد بر مصرف، سازمان تعاون روستایی استان اصفهان اقدام به خرید توافقی این محصول از کشاورزان کرده است.
وی افزود: خرید توافقی بالغ بر ۱۱۱ تن و ۷۳۹ کیلوگرم گل محمدی توسط شبکه تعاونی حوزه سازمان تعاون روستایی استان اصفهان انجام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان جلفا:
توقیف وانت نیسان با 5 هزار عدد نوشیدنی انرژی‌زا
تبریز-توفیقی
فرمانده انتظامی شهرستان جلفا از کشف 5 هزار عدد نوشیدنی انرژی‌زا به ارزش 2 میلیارد ریال خبر داد.
یدالله جهان‌آرا  اظهار داشت:ماموران انتظامی شهرستان جلفا حین کنترل یکی از محورهای اصلی این شهرستان به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و دستور ایست صادر کردند.
وی ادامه داد:راننده خودرو به فرمان ایست ماموران توجهی نکرده و اقدام به فرار کرد که در یک عملیات ضربتی خودرو وی متوقف شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو 5 هزار عدد نوشیدنی انرژی‌زا کشف شد، افزود: کارشناسان مربوطه ارزش نوشیدنی‌های  مکشوفه را 2 میلیارد ریال اعلام کرده و در این خصوص دو قاچاقچی دستگیر که تحویل مراجع قضایی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان جلفا، خاطرنشان کرد: مبارزه قاطع با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، به‌طور ویژه در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و از شهروندان تقاضا می‌شود علاوه‌بر نخریدن کالاهای قاچاق، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد :
توزیع۵۰۰تن برنج دانه بلند در شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۵۰۰ تن برنج دانه بلند وارد بازار استان شده است.
به گزارش مهر، سالار حسین پور در جمع خبرنگاران افزود: در روستاها مردم باید برای دریافت برنج به مراکز بخش‌ها مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه ۹۸ جایگاه توزیع برنج در استان دایر است، گفت: همچنین در شهرهای استان نیز مردم برای دریافت برنج به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مراجعه کنند.
حسین پور تصریح کرد:برنج دولتی در همه شهرها و روستاهای استان توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه ۵۰۰ تن برنج نیز در روزهای آینده در استان توزیع می‌شود، اظهار داشت: در استان قیمت هر کیلوگرم شکر چهار هزار و  ۵۰۰ تومان و هر بسته برنج ۱۰ کیلویی دانه بلند نیز ۸۰ هزار تومان است.حسین پور افزود:شهروندان در صورت مشاهده تخلف‌های صنفی، با سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی استان تماس بگیرند.