خبر

۰

بازدید اعلام نشده رئیس قوه قضاییه از دادگستری ری
رئیس قوه قضاییه به صورت از پیش اعلام نشده، از دادسرا و دادگستری شهرستان ری بازدید کرد.
به گزارش  صدا و سیما ؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در این بازدید بر اجرای سریع و به موقع احکام و در دادگاه‌های خانواده بر ارائه فرصت به منظور صلح و سازش در میان زوجین و ارجاع پرونده‌های خانواده در بدو امر به شورا تاکید کرد.
رییس قوه قضاییه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف دادسرا و دادگستری این شهرستان، در جریان مشکلات حقوقی و قضایی برخی از مراجعان قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی ابتدا از معاونت ارجاع دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری بازدید کرد.
واحد رایانه، دفتر معاون دادستان، اجرای احکام انقلاب، شعبه یازدهم دادیاری، شعبه دوم دادیاری، شعبه ۱۱ بازپرسی، شعبه چهارم بازپرسی، شعبه هفتم دادیاری و واحد اظهارنظر، دیگر مقصدهای رییس قوه قضاییه در جریان بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری بود.

وزیر مالی سعودی:
عربستان برای عبور از بحران قیمت نفت باید ۵۸میلیارد دلار وام بگیرد

عربستان سعودی امسال باید تا ۵۸ میلیارد دلار قرض کند تا کسری بودجه ناشی از سقوط قیمت نفت جبران شود.
به گزارش  مهر به نقل از راشاتودی، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از وزیر مالی سعودی، محمد الجدعان، گزارش داد عربستان سعودی امسال باید تا ۵۸ میلیارد قرض کند تا کسری بودجه ناشی از سقوط قیمت نفت را جبران کند.الجدعان در مقابل رسانه‌ها گفت: پادشاهی عربستان امسال علاوه بر ۳۱.۸۷ میلیارد دلار (معادل ۱۲۰ میلیارد ریال عربستان) اوراق قرضه چاپ شده خود، باید ۲۶.۵۷ میلیارد دلار (معادل ۱۰۰ میلیارد ریال عربستان) دیگر اوراق قرضه چاپ کند.
آرامکوی سعودی هم به نوبه خود قرار است ۱۰ میلیارد دلار برای بخشی از تجارت خود در زمینه خط لوله، اوراق قرضه بفروشد.

 بیانیه مشترک ترامپ و پوتین
رؤسای جمهور آمریکا و روسیه بیانیه مشترکی را صادر کردند.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، به مناسبت ۷۵امین سالگرد روز دیدار نیروهای این کشور و اتحاد جماهیر شوروی در رود البه بیانیه‌ای مشترک را صادر کردند.
در این بیانیه آمده است: «امروز که با مهم‌ترین چالش‌های قرن ۲۱ روبرو هستیم، از رشادت و شجاعت کسانی که با فاشیسم جنگیدند ستایش می‌کنیم.»منابع آگاه اعلام کردند که این بیانیه مشترک اقدامی نمادین و نشان‌دهنده آن است که این دو کشور می‌توانند بر اختلاف‌هایشان فائق آیند.

«عبدالکریم خلف» اعلام کرد؛
مذاکره برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق در ماه ژوئن آغاز می شود
سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از مذاکرات بغداد- واشنگتن برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق در ماه ژوئن خبر داد.
به گزارش  مهر به نقل از روزنامه الصباح چاپ عراق، «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که بغداد و واشنگتن مذاکره درباره جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از عراق را در ماه ژوئن آغاز خواهند کرد.وی با بیان اینکه دولت در اجرای مصوبه پارلمان در خصوص خروج نظامیان آمریکایی از عراق بسیار جدی است، گفت: دو کشور طی مذاکراتی که در ماه ژوئن آینده برگزار خواهد شد، تدوین برنامه و جدول زمان‌بندی شده برای عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از کشور به طور کامل و مستند به مصوبات پارلمان عراق را بررسی خواهند کرد و این امر با توافق طرفین حاصل می‌شود.