آیا یک نیروگاه خورشیدی در فضا واقعا کار می‌کند؟

تلاش‎های مستمر ادامه دارد؛

تلاش‎های مستمر ادامه دارد؛ آیا یک نیروگاه خورشیدی در فضا واقعا کار می‌کند؟


قسمت ششم و پاياني
5.در پایان عمر این فناوری، مقدار زیادی زباله ایجاد می‌شود
در مورد پایان عمر نیروگاه‌ خورشیدی فضایی، پرسش‌های بسیاری وجود دارد.آخر عمر این فناوری چطور سپری می‌شود؟ برای ماژول‌های معیوب که باید تعویض شوند، چه اتفاقی می‌افتد؟ پس از پایان عمر این فناوری که شاید پس از چند دهه تولید برق باشد، چه اتفاقی برای کل آن رخ می‌دهد؟ آیا ساختاری با عرض ۱.۶ کیلومتر در مدار زمین‌ایستا رها می‌شود تا به آرامی با فروپاشی روبه‌رو شود؟
ویلسون، روش دفع پیچیده‌تری را پیش‌بینی می‌کند که نشان می‌دهد تا زمانی که نیروگاه‌های خورشیدی مبتنی بر فضا داشته باشیم، به احتمال زیاد زیرساخت‌های دائمی زیادی را روی ماه خواهیم دید.
ویلسون گفت: یکی از ایده‌ها برای استفاده از ماه در آینده، به کار بردن آن برای پرتاب‌های فضایی عمیق‌تر است. همچنین، ما می‌توانیم نوعی مرکز بازیافت برای پردازش برخی از مواد در آنجا داشته باشیم.
6.این فناوری ممکن است به افزایش آلودگی نوری منجر شود
برخی از اخترشناسان نگران تأثیر چنین ساختارهای غول‌پیکری هستند که در آسمان شب می‌چرخند. از زمانی که نخستین گروه از مجموعه ماهواره‌های اینترنتی «استارلینک»(Starlink) شرکت «اسپیس ‌ایکس»(SpaceX) به شکل قطارهای درخشان در آسمان پخش شدند، واکنش‌های شدید جامعه نجوم را برانگیختند.
«اتحادیه بین‌المللی اخترشناسی»(IAU)، استارلینک و تلسکوپ‌های بزرگی را که بخش‌های وسیعی از آسمان را بررسی می‌کنند، به عنوان تهدیدی بدتر از آلودگی نوری شهری برای نجوم محکوم کرد.
با وجود این، کاست باور دارد که یک نیروگاه در مدار زمین‌ایستا،
به سختی از زمین قابل مشاهده است. کاست گفت: اگر از زمین به نیروگاه نگاه کنید، آن را مانند یک ستاره خواهید دید. تنها بخشی از نیروگاه که رو به زمین خواهد بود، آنتن است و نیازی به بازتاب نور ندارد. احتمالا می‌توانیم کاری برای این سیستم انجام دهیم تا میزان نوری را که به زمین می‌آید، کاهش دهیم.
کش گفت:کل مفهوم نیروگاه خورشیدی فضایی، جمع‌آوری و جذب حداکثری نور خورشید است. ما نگرش ثابت خود را مبنی بر همیشه رو
 به خورشید بودن حفظ می‌کنیم.
*ايسنا