پروژه افزایش ظرفیت بخش فوق توزیع پست رشت شمالی با سرعت مناسبی در حال اجرا می‎باشد

مجری طرح پست‎های شرکت برق منطقه ای گیلان:

مجری طرح پست‎های شرکت برق منطقه ای گیلان: پروژه افزایش ظرفیت بخش فوق توزیع پست رشت شمالی با سرعت مناسبی در حال اجرا می‎باشد


رشت- سید اکبر خوشحال
با هدف افزایش ظرفیت بارگیری اصلاح افت ولتاژ و جلوگیری از اعمال محدودیت ظرفیت بخش فوق توزیع پست رشت شمالی در استان گیلان از ۴۰ مگاولت آمپر به ۸۰ مگاولت آمپر افزایش خواهد یافت.
 مهندس محمد افتخاری این مطلب را در جمع خبرنگاران عنوان کرد و افزود: پروژه افزایش ظرفیت بخش فوق توزیع پست رشت شمالی در راستای شناسایی امکان سنجی و ارائه الگو به منظور جابجایی تجهیزات در جهت بهره وری اقتصادی و با توجه به رشد بار خانگی و تجاری در مناطق شمالی شهرستان رشت در حال انجام است.
 سرمایه گذاری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال
مهندس افتخاری افزود:  این پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال هم اکنون در دست اجراست و در صورت بهره برداری، ظرفیت بخش فوق توزیع در این پست به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.
 ۳۰ هزار مشترک جدید
 مهندس افتخاری گفت: همچنین با بهره‌برداری از این پروژه ۳۰ هزار مشترک جدید با برق پایدار در بخش توسعه؛ مجتمع های تجاری ،صنعتی، گردشگری و صنایع بیمارستانی به تعداد مشترکین افزوده خواهد شد.
 متخصصین کاربلد داخلی
مجری طرح پست های شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به جزئیات فنی افزود: این پروژه شامل بخش‎های طراحی مهندسی، ساختمانی، تأمین تجهیزات ، نصب، و تست توسط متخصصین کاربلد داخلی راه اندازی خواهد شد.
وی یادآور شد :عملیات اجرایی این پروژه از دی ماه سال ۱۴۰۰شروع شد و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصدی و با سرعت مناسبی در حال اجرا می‎باشد.
گفتنی است؛ در صورت تأمین نقدینگی مناسب پیش بینی می‎شود این پروژه قبل از پیک بار سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.