پرسپولیس و سیستم مجهول؟

پرسپولیس با چه سیستمی فصل جدید را آغاز و مسابقاتش را دنبال خواهد کرد ؟

پرسپولیس و سیستم مجهول؟

 


ادوین خاچیکیان
 سوال این است :
پرسپولیس با چه سیستمی فصل جدید را آغاز و مسابقاتش را دنبال خواهد کرد ؟
( چهار – دو – سه – یک )  یا  ( چهار – چهار – دو)  یا (  سه – پنج – دو )
در پاسخ به این سوال باید گفت :
پرسپولیس در بازی با تیم ملی امید با سیستم چهار – دو – سه – یک به میدان رفت.
در این بازی تیم پرسپولیس با دو هافبک دفاعی و در حالی وارد زمین شد که در خط حمله مهدی عبدی به تنهایی حضور داشت و پشت سر خود سروش رفیعی را می‌دید. این سیستمی است که پیش از این یک بار دیگر هم در بازیهای پیش فصل از سوی یحیی گل‌محمدی مورد استفاده قرار گرفت.
نکته مهم این است که گل محمدی برای به کارگیری سروش رفیعی ، ترجیح داده که یک مهاجم را از ترکیب خود خارج کند و دست به چینش هافبک تدافعی خود نزند. در غیاب میلاد سرلک و حنانوف نیز،  این سینا اسدبیگی بود که یک هفته بعد از امضای قرارداد به ترکیب اصلی رسید و برای پرسپولیس به میدان رفت.البته شاید دلیل اینکه گل محمدی خط هافبک لوزی را انتخاب نکرد و از تعداد مهاجمانش کم کرد ، مصدومیت حامد پاکدل و عدم جذب مهاجم خارجی باشد که باعث شده بود تا مهدی عبدی و شر زود تمیروف تنها مهاجمان فهرست پرسپولیس باشند.
با این حال برای اینکه سرمربی پرسپولیس در بازی هفته اول چه سیستمی را انتخاب خواهد کرد، باید تا دیدار با سایپا منتظر ماند و دید که در آخرین بازی پیش فصل با چه سیستمی از ابتدا بازی می‌کند.
در سالهای گذشته پرسپولیس همیشه از سیستم چهار – چهار – دو استفاده کرده اما این فصل وضعیت خط حمله سرخپوشان و همچنین جذب سروش رفیعی باعث شده تا ارنج قرمزها تبدیل به یکی از علامت سوالهای این تیم باشد.حال باید تا روز شنبه 22 مرداد به انتظار دیدار پرسپولیس – ذوب آهن نشست تا مشخص شود ، گل محمدی از چه سیستمی برای فصل جدید استفاده خواهد کرد .