سرنوشت نامعلوم بیرانوند در آنتورپ

دروازه بان اول یا دوم؟

علیرضا بیرانوند در حالی به بلژیک رفت تا عضوی از تیم آنتورپ شود که مشخص نیست جایگاهش در تیم چگونه است.

سرنوشت نامعلوم بیرانوند در آنتورپ

علیرضا بیرانوند در حالی به بلژیک رفت تا عضوی از تیم آنتورپ شود که مشخص نیست جایگاهش در تیم چگونه است.
علیرضا بیرانوند پس از مدت ها کش و قوس سرانجام راهی بلژیک شد تا ماجراجویی جدید خود را در ۲۷ سالگی تجربه کند. علیرضا برای اولین بار قرار است در تیمی خارجی بازی کند و بعد از سوشا مکانی و امیر عابدزاده، سومین گلر شناخته‌شده ایرانی در سطح اول فوتبال یک کشور اروپایی باشد.
انتقال بیرانوند به باشگاه آنتورپ با حرف و حدیث‌های فراوانی همراه بود. هنوز هم گویا نباید همه چیز را تمام شده دانست. در سایت معتبر ترانسفرمارکت برخلاف ویکی پدیای باشگاه بلژیکی، نام بیرانوند و آنتورپ در کنار هم قرار نگرفته است اما مشخص است که طرفین با یکدیگر به توافق رسیده‌اند و بعد از پشت سر گذاشتن آزمایش‌های پزشکی باید بیرو را عضوی از «قدیمی‌های بزرگ»
بدانیم.
اما جایگاه علیرضا بیرانوند در آنتورپ چیست؟ جواب مشخصی برای این سوال نداریم. یعنی تا حدود ۲ هفته پیش داشتیم اما حالا نه. روز اول جولای بود که این باشگاه بلژیکی با یک دروازه‌بان فرانسوی به توافق رسید و قرارداد بست. ژان بوتِز ۲۵ ساله و ۱۸۸ سانتی‌متری با قراردادی چهار ساله از دیگر تیم بلژیکی یعنی موسکرون راهی آنتورپ شد. گلر سابق تیم‌های پایه لیل که دست بر قضا متولد همین شهر فرانسوی است، در بازی دوستانه تیمش شماره ۴۶ را بر تن کرد اما در صفحه ویکی‌پدیای باشگاه شماره یک به او رسیده و بیرانوند صاحب شماره ۹۹ شده است. این موضوع کمی به نگرانی‌ها اضافه می‌کند. بوتز از ۶ سالگی در آکادمی حضور داشته است. ۲ سال در اف‌سی‌مریس بازی کرد و سپس از هشت سالگی به عضویت لیل درآمد. هیچ‌وقت برای تیم اصلی لیل به میدان نرفت اما چند سال با تیم دوم کار کرد و سرانجام در سال ۲۰۱۸ پا به فوتبال بلژیک گذاشت. او حالا قرار است مهمترین رقیب برای بیرانوند باشد؛ شاید هم برعکس.
آنتورپ ۲ دروازه‌بان دیگر هم دارد که احتمالا یکی از آنها به زودی جدا می‌شود. داوور ماتیاش کروات و ۲۰ ساله ابتدای امسال از تیم دوم هایدوک اشپیلت راهی آنتورپ شد. او هم مانند بوژیدار رادوشوویچ متولد شهر اشپیلت است و دوباره بیرو باید با یک دروازه‌بان از این منطقه رقابت کند. این گلر جوان احتمالا برای آینده جذب آنتورپ شده است. یِوِس دِوینتر نیز دیگر گلر تیم محسوب می‌شود. دروازه‌بان ۳۳ ساله و بومی آنتورپ که ۲ سال است در این تیم حضور دارد و فرصت چندانی برای خودنمایی پیدا نکرده است. بهترین دوران او حضور پنج ساله در تیم بلژیکی وسترلو و تیم هلندی خرافسخاپ برمی‌گردد که حدود ۶ سال به طول انجامید و در سال ۲۰۱۲ تمام شد. بعد از آن دیگر هیچگاه شاهد حضور این گلر کهنه‌کار به عنوان دروازه‌بان اصلی در تیمی نبودیم.
ماجراهای بیرانوند و کروات‌ها به همینجا ختم نمی‌شود. سرمربی و مربی دروازه‌بان‌های تیم آنتورپ هر ۲ اهل کرواسی هستند. ایوان لکو به عنوان سرمربی از ابتدای سال ۲۰۲۰ به آنتورپ آمده است. او هم متولد شهر اشپیلت است و ۱۳ بازی ملی برای کرواسی دارد. او پیش از این هدایت تیم‌های بروژ، سنت ترویدن و العین امارات در کارنامه خود دارد. مربی دروازه‌بان‌های تیم هم ودزران رونجه است. گلری که سال‌ها ذخیره پلتیکاسا در تیم ملی کرواسی بود و ۲۲ بازی ملی انجام داد و حالا باید علیرضا بیرانوند را در ۴۴ سالگی آموزش دهد.
سرنوشت بیرانوند پس از رسیدن به بلژیک، پشت سر گذاشتن تست‌های پزشکی و آزمایش احتمالی کرونا و بستن قرارداد با آنتورپ مشخص نیست. آیا باید برای گرفتن پیراهن شماره یک تیم، مبارزه بزرگی را انجام دهد یا قرار است به عنوان گلر اصلی راهی این باشگاه بلژیکی شود. به زودی شاهد برگزاری فینال جام حذفی بلژیک بین آنتورپ و بروژ خواهیم بود. کمتر از یک ماه دیگر نیز فصل جدید رقابت‌های ژوپیلر لیگ، آغاز می‌شود.