۴۰ درصد از واحد‌های مسکن روستایی اسکو مقاوم‌سازی شد

مدیر بنیاد مسکن اسکو:

مدیر بنیاد مسکن اسکو گفت: ۴۰ درصد از واحد‌های مسکن روستایی این شهرستان مقاوم‌سازی شده که نسبت به میانگین استانی ۱۰ درصد پایین‌تر است.


مدیر بنیاد مسکن اسکو گفت: ۴۰ درصد از واحد‌های مسکن روستایی این شهرستان مقاوم‌سازی شده که نسبت به میانگین استانی ۱۰ درصد پایین‌تر است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، احمدپور مدیر بنیاد مسکن اسکو  گفت:بنیاد مسکن، پیگیری تسهیلات بهسازی و نوسازی مساکن روستایی و بهرمندی مردم از تسهیلات این بخش را در اولویت برنامه خود قرار داده است.
او با اشاره به خطرات زلزله‌های احتمالی به ویژه برای خانه‌های قدیمی و کم دوام،گفت:مقاوم سازی خانه‌های روستایی و کم دوام نقش بسزایی در کاهش تلفات و خسارت‌های ناشی از وقوع زلزله  دارد.
او گفت:در زمان کنونی در ۳۵ روستای شهرستان اسکو، مرحله اول طرح هادی عملیاتی شده و تلاش می‌شود مرحله دوم این طرح در روستا‌های هدف گردشگری اجرا شود.
احمدپور سنددار کردن خانه‌های روستایی را از اقدامات این بنیاد برای کاهش مشکلات روستاییان جهت اخذ تسهیلات مقاوم سازی اعلام کرد و  گفت: در این راستا ۷ هزار و ۶۰۰ جلد سند برای واحد‌های مسکونی این شهرستان صادر شده است.
او با اشاره به شعار امسال به عنوان جهش تولید، گفت: توسعه شهرستان و بویژه روستا‌ها باید با در نظر گرفتن تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی
 و اقتصادی انجام شود و برای تحقق آن برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت فکری نخبگان فکری و ابزاری ضروری است.
شهرستان اسکو با جمعیت ۱۰۰ هزار نفری در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

 

 

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت با تاکید بر این‌که این مراکز فرهنگی مذهبی در تمامی استان‌های کشور احداث شده یا در حال ساخت است، گفت: استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و مازندران به ترتیب دارای بیشترین سهم از پروژه‌های فرهنگی مذهبی بنیاد برکت هستند.
مهجوری با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه ساخت مراکز فرهنگی مذهبی کرد: توجه و رسیدگی به امور فرهنگی از دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری و جزو اولویت‌های مهم نظام و هم‌چنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)بوده است‌ و بدون‌ شک انجام این مأموریت بدون ساخت اماکن و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی مذهبی میسر نخواهد بود.
وی ادامه داد: بر همین اساس، طی سال‌های گذشته، بنیاد برکت در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است و تاکنون قرارداد ساخت 1510 مرکز فرهنگی شامل مسجد، حسینیه، خانه‌ عالم، دارالقرآن، مصلی را در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور منعقد کرده که از این تعداد، 1400 مرکز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
مهجوری افزود: بنیاد برکت علاوه بر ایجاد نهضت اشتغال‌زایی با هدف محرومیت‌زدایی، توسعه و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور به عنوان رسالت و ماموریت اصلی خود، فعالیت‌های گسترده‌ای را نیز در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی در این مناطق دارد.
معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت در پایان خاطرنشان کرد: ساخت مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آب‌رسانی از جمله این اقدامات است.