نفوذ گردوخاک به ۶ استان از سه‌شنبه

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از تقویت گرادیان فشاری و نفوذ غبار و خیزش و نفوذ گردوخاک، وزش باد شدید موقت از امروز (۳۱ خرداد) تا چهارشنبه (اول تیر)خبر داد.


سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از  تقویت گرادیان فشاری و نفوذ غبار و خیزش و نفوذ گردوخاک، وزش باد شدید موقت از امروز (۳۱ خرداد) تا چهارشنبه (اول تیر)خبر داد.
سازمان هواشناسی نسبت نفوذ غبار به شش استان غرب کشور، بارش باران در سه استان و افزایش ارتفاع موج در دریای خزر هشدارداد.
 به گزارش ایسنا، این پدیده امروز سه‌شنبه در خوزستان، ایلام، و چهارشنبه در خوزستان، کرمانشاه، کردستان، زنجان  و قم مورد انتظار است. این مخاطره کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد، احتمال تاخیر و لغو پرواز دور از انتظار نیست. سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌های حساس، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک و اجتناب از سفرهای غیر ضروری را توصیه می‌کند.
 این سازمان با صدور هشدار زرد رنگ از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد تگرگ تا چهارشنبه( اول تیر) خبر داد.