آغاز ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان از امروز

معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم؛

معاون امور دانشجویان داخل سازمان گفت: ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان در سال تحصیلی ۱۴۰۲ -۱۴۰۱ از امروز اول اردیبهشت در سامانه سجاد سازمان آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.



معاون امور دانشجویان داخل سازمان گفت: ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان در سال تحصیلی ۱۴۰۲ -۱۴۰۱  از امروز اول اردیبهشت در سامانه سجاد سازمان آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
به گزارش سازمان امور دانشجویان، دکتر اردوان ارژنگ گفت: با توجه به آغاز ثبت نام نقل و انتقال دانشجویان، متقاضی میهمانی و انتقال به سایر دانشگاه‌ها، طبق اطلاعیه شماره یک اداره کل امور دانشجویان داخل، سامانه ثبت درخواست میهمانی و انتقال دانشجویان دوره‌های کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و دکترای حرفه‌ای (سامانه سجاد https://portal.saorg.ir) از امروز اول اردیبهشت فعال خواهد شد و تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ برای ثبت درخواست توسط متقاضیان دارای شرایط خاص ادامه خواهد یافت.
وی گفت: همچنین دانشگاه‌های مبدأ موظفند درخواست دانشجو را بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط از یک خرداد لغایت ۱۵ تیر ماه نظر خود را در سامانه اعلام و در صورت موافقت ریز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال کنند. سپس دانشگاه‌های مقصد موظفند از تاریخ
 ۱۶ تیرماه تا ۳۱ مرداد سال جاری نسبت به بررسی تقاضاها اقدام و از طریق سامانه یاد شده اعلام کند.
بنابراین گزارش اطلاعیه شماره ۱ در خصوص میهمانی و انتقال دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی به شرح زیر است:
سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای انجام هر چه بهتر آئین نامه و تسهیل در امر میهمانی و انتقال ضروری دانشجویان زمان ثبت نام متقاضیان مذکور را برای سال تحصیلی
 ۱۴۰۱-۱۴۰۲ از طریق سامانه سجاد به آدرس https://portal.saorg.ir اعلام می‌نماید.
با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و پیروی تمام مؤسسات آموزش عالی از دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا به اطلاع می‌رساند که در صورت تداوم وضعیت بیماری، میهمانی و انتقال دانشجویان تحت شرایط حاکم است و موافقت مؤسسات مبدا و مقصد با درخواست‌های مربوطه در صورت بازگشت به شرایط عادی در مؤسسات آموزش عالی امکان پذیر خواهد بود.
دانشگاه‌ها و مؤسسات باید زمان شروع ثبت درخواست‌های میهمانی و انتقال را با استفاده از ابزارهای مناسب اطلاع‎رسانی علی‎الخصوص از طریق فضای مجازی به اطلاع کلیه دانشجویان برسانند.