برنامه دوره‌ گذار دانشجویان پزشکی ورودی۱۴۰۰ مجازی برگزار می‌شود

در دانشگاه علوم پزشکی تهران؛

برنامه دوره‌ گذار دانشجویان پزشکی ورودی۱۴۰۰ مجازی برگزار می‌شود

هیات رئیس دانشکده پزشکی تهران با تاکید بر برگزاری حضوری کلاس‌ها از مهرماه و برنامه‌ریزی دوره‌گذار از دبیرستان به دانشگاه برای دانشجویان ورودی۱۴۰۰ اعلام کرد، این برنامه مجازی برگزار می‎شود.
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تهران، جلسه هیات رئیسه دانشکده پزشکی با تاکید بر برگزاری حضوری کلاس‌ها از مهرماه سال جاری و پیگیری برنامه‌ریزی دوره‌گذار از دبیرستان به دانشگاه و بررسی کوریکولوم دوره آموزشی علوم پایه ویژه اجرا در شعبه دانشکده پزشکی در کربلا برگزار شد.
دکتر نسیم خواجوی راد، مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی و متخصص بیماری‌های داخلی در خصوص برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری گفت: باوجود این که از سرگیری حضوری کلاس‌ها منوط به اجرای کامل واکسیناسیون است، ما موظف به رعایت به یک سری از شیوه نامه ‌های بهداشتی هستیم و در کنار آموزش حضوری، همچنان آموزش مجازی باید فعال باشد.
دکتر ‌ایمانی، معاون آموزش پزشکی عمومی نیز از آمادگی کامل معاونت برای برگزاری حضوری کلاس‌ها خبر داد و گفت: به شرط تامین برخی زیر ساخت‌ها از تامین خوابگاه تا اجرای واکسیناسیون، در کنار فعالیت واحد مجازی، آمادگی داریم برخی واحدها از جمله تمام واحدهای عملی را به صورت حضوری برگزار کنیم.
در ادامه دکتر ایرج کاشانی، معاون تحصیلات تکمیلی با اشاره به اجرای واکسیناسیون کرونا دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: تعداد بسیاری از دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی واکسینه شدند، که به علت کمبود واکسن طرح متوقف شد و حدود ۱۰۰ نفر باقی مانده اند که به محض تامین واکسن مورد نیاز، واکسینه خواهند
شد.
دکتر سید روح اله میری معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده پزشکی نیز به اجرای واکسیناسیون دانشجویان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح واکسیناسیون علیه کووید۱۹ قرار بود در دانشجویان مقطع علوم پایه تا آخر خرداد ماه انجام شود که به علت کمبود واکسن متوقف شده و به محض تامین، طی فاصله زمانییک ماهه از سر گرفته خواهد شد.
وی افزود: پیشنهاد ما این است که حضور در کلاس‌ها منوط به ارائه کارت واکسن باشد و کلا کلاس‌ها به صورت حضوری بدون تکرار مجازی برگزار شود و به دنبال راه حلی هستیم که طرح واکسیناسیون برای دانشجویان سال اول نیز اجرا شود تا کلاس‌ها مانند روال سابق دایر و برگزار
 شود.
در ادامه جلسه، دکتر خواجوی گزارشی از برنامه‌ریزی دوره‌گذار از دبیرستان به دانشگاه ویژه دانشجویان پزشکی ورودی۱۴۰۰ ارائه داد.
وی گفت: امسال برای سه دسته از دانشجویان برنامه‌ریزی صورت گرفته؛ اول دانشجویان ورودی۱۴۰۰، دوم دانشجویانی که امسال وارد ترم سه پزشکی می‌شوند و تاکنون هیچ مواجهه حضوری با دانشکده نداشتند و تمام دروس آنها به صورت مجازی ارائه شده است و دسته سوم دانشجویانی که تنهایک ترم در دانشکده بودند و اکنون وارد ترم ۵ و دوره کارآموزی می‌شوند و دوره فیزیوپاتولوژی را به صورت مجازی گذرانده اند.
 واکسینه کردن دانشجویان ورودی۱۴۰۰ تا مهرماه عملا امکان‎پذیر نیست
خواجوی خاطر نشان کرد: اجرای کامل واکسیناسیون کرونا و داشتن کارت واکسن شرط حضور دانشجویان و اجرای برنامه دوره‌گذار به صورت حضوری است.
وی افزود: واکسینه کردن دانشجویان ورودی۱۴۰۰ تا مهرماه عملا امکان‎پذیر نیست و باید پس از اعلام نتایج و از ابتدای ترم طبق جدول زمانبدی شده انجام گیرد که زمان بر بوده و پیشنهاد ما این است که برنامه دوره‌گذار مانند سال گذشته به صورت مجازی برگزار شود و ترم اول یا نیم‎ترم اول به صورت مجازی و باقی ترم بعد از واکسیناسیون به صورت حضوری برگزار شود.خواجوی ادامه داد: درصدد هستیم برنامه دوره‌گذار از دبیرستان به دانشگاه برای دانشجویانی که وارد ترم ۳ می‌شوند را به صورت حضوری و پس از اجرای واکسیناسیون برگزار کنیم.
مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی در خصوص دوره‌گذار ویژه دانشجویانی که وارد دوره کارآموزی و ترم ۵ می‌شوند گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی ما بر این است که دوره پیش بالینی را به درون بخش‌ها ببریم.
دکتر شهریار نفیسی رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره برنامه‌گذار از دبیرستان به دانشگاه با تاکید بر برگزاری حضوری کلاس‌ها گفت: برای دانشجویان ورودی۱۴۰۰، می‌توانیم برنامه ترم اول را با مشورت مسئول کورس و بلوک به گونه‌ای طراحی کنیم که در ترم اول برخی واحدهای درسی را که آسیب کمتری می‌بینند به صورت مجازی برگزار کنیم.