برخورد با مردانی که از تعهدات خود در قبال همسرشان سرپیچی می‌کنند

رئیسی در شورای عالی قضایی:

رئیس دستگاه قضا گفت: مهریه حق زوجه است که مرد موظف است پرداخت کند و دادگستری باید با مردانی که با قلدری از ایفای تعهدات خود در قبال همسرانشان استنکاف می‌کنند، برخورد کند.

برخورد با مردانی که از تعهدات خود  در قبال همسرشان سرپیچی می‌کنند

رئیس دستگاه قضا گفت: مهریه حق زوجه است که مرد موظف است پرداخت کند و دادگستری باید با مردانی که با قلدری از ایفای تعهدات خود در قبال همسرانشان استنکاف می‌کنند، برخورد کند.
به گزارش  مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، ماه رمضان را فرصتی برای تعالی انسان دانست و گفت: ماه رمضان بستری برای توجه به حضرت حق و توجه به دیگران در پرتو این خداخواهی است که در تمام آموخته‌های رمضانی و عید فطر موج می‌زند و وداع با این ماه پر فضیلت برای مؤمنان و کسانی که حقیقت آن را درک کردند دشوار است.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه «هیچ بخشی را در کشور نمی‌شناسیم که مأموریت پیشگیری از وقوع جرم نداشته باشد»، متذکر شد: تمام تصمیمات و اقدامات مراجع تصمیم ساز و تصمیم گیر در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی باید معطوف به کاهش ناهنجاری‌های اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی باشد.
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه همه لوازم اجرای عدالت در اختیار دستگاه قضائی نیست و سایر اجزای حاکمیت هم در آن نقش دارند، تصریح کرد: قوه قضائیه نماد اجرای عدالت است و نتیجه طرح‌های تحولی در این دستگاه باید موجب اجرای عدالت در جامعه و احساس اجرای عدالت از سوی مردم شود.
رئیسی همچنین با اشاره به دریافت گزارشاتی مبنی بر استنکاف برخی از افراد در پرداخت حق زوجه به موجب رأی دادگاه، گفت: مهریه حق زوجه است که مرد موظف است پرداخت کند و دادگستری باید با مردانی که با قلدری از ایفای تعهدات خود در قبال همسرانشان استنکاف می‌کنند، برخورد کند.
رئیس قوه قضائیه متذکر شد: اگر کسی تمکن مالی پرداخت مهریه را ندارد، بر اساس ضوابط قانونی تقسیط صورت می‌گیرد اما اگر کسی تمکن دارد و پرداخت نمی‌کند، باید با آن برخورد شود؛ چرا که مهریه حق زوجه است و ما موظفیم کسانی که همسرانشان با قلدری حق آنها را نمی‌دهند و به عدلیه پناه آورده‌اند، در گرفتن حقشان یاری کنیم و نگذاریم حق او ضایع شود.