واکسیناسیون علیه کرونا و انتظار سرعت بیشتر

با تمام مشکلاتی که در خرید و وارد کردن واکسن کرونا وجود داشته و دارد و با وجود تمام چالش‌ها و اما و اگرها در این زمینه، بالاخره واکسن کرونا هم از خارج خریداری شد و هم در داخل در حال ساخت است. البته روند خریداری و وارد کردن واکسن، احتمالا به دلیل مشکلاتی که تحریم برای کشورمان ایجاد کرده، بسیار کند است و حتی با وجود در اولویت قرار داشتن کادر درمان برای شروع واکسیناسیون، این رقم به تازگی به عدد ۱۰ هزار رسیده، در حالی‌که هر روز خبر از ورود چندین هزار دوز واکسن به کشور می‌رسد.

واکسیناسیون علیه کرونا و انتظار سرعت بیشتر

با تمام مشکلاتی که در خرید و وارد کردن واکسن کرونا وجود داشته و دارد و  با وجود تمام چالش‌ها و اما و اگرها در این زمینه، بالاخره واکسن کرونا هم از خارج خریداری شد و هم در داخل در حال ساخت است. البته روند خریداری و وارد کردن واکسن، احتمالا به دلیل مشکلاتی که تحریم برای کشورمان ایجاد کرده، بسیار کند است و حتی با وجود در اولویت قرار داشتن کادر درمان برای شروع واکسیناسیون، این رقم به تازگی به عدد 10 هزار رسیده، در حالی‌که هر روز خبر از ورود چندین هزار دوز واکسن به کشور می‌رسد.
بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهان، تنها زمانی ایمنی جمعی رخ می‌دهد که حدود 55 درصد جمعیت هر کشور، واکسینه شده باشند. اما به توجه به عدد مذکور، به نظر می‌رسد رسیدن کشور ما به حدود نسبی 55 درصد، مدت‌ها طول خواهد کشید. و این مدت‌ها به گفته برخی کارشناسان کادر درمان، بدین معناست که احتمالا تا یک‌سال یا حتی 30 ماه آینده کشور ما نمی‌تواند به آن ایمنی نسبی دست یابد؛ زیرا برای واکسینه کردن 60 میلیون ایرانی، طی یک سال باید ماهی ده میلیون دوز واکسن در اختیار نظام سلامت قرار گیرد و بر این اساس برای رسیدن به مصونیت عمومی در کشور، در طول یک سال باید هر روز، 330 هزار نفر واکسینه شوند.  شاید دقیقا به همین دلیل است که سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اعلام افزایش شهرهایی که از نظر انتشار کروناویروس، وضعیت قرمز دارند، نگران در پیش بودن عید نوروز و تعطیلات آغاز سال نو است و از مردم خواسته ازبرگزاری هرگونه دورهمی و بی‌توجهی به اصل مهم استفاده از ماسک ورعایت فاصله اجتماعی اجتناب کنند. چرا که با شیوع ویروس کرونای انگلیسی، احتمال بروز پیک چهارم شیوع بیماری حتمی است و مردم باید به کادر درمان در جلوگیری از افزایش مبتلایان و تلفات این بیماری کمک کنند.