از ترکیب شیر عسل نمی‌شود گذشت!

سال‌هاست که از عسل به‌عنوان درمان طبیعی برای بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. عسل خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدباکتری، ضد التهابی ضد قارچ دارد. آرامبخش است و به کاهش مشکلات تنفسی کمک می کند.


سال‌هاست که از عسل به‌عنوان درمان طبیعی برای بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. عسل خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدباکتری، ضد التهابی  ضد قارچ دارد. آرامبخش است و به کاهش مشکلات تنفسی کمک می کند.
شیر هم در میان سایر نوشیدنی‌ها حاوی ویتامین‌های B کمپلکس، ویتامین A و D و مواد معدنی مانند کلسیم، پروتئین حیوانی و اسیدلاکتیک است. ترکیب شیر به همراه عسل خواص باورنکردنی برای ارتقای سطح سلامت دارد.
شیر و عسل هردو منبع مهمی از مواد مغذی برای بدن هستند و هنگامی‌که در کنار هم قرار بگیرند از مزایای سلامتی زیادی برخوردار می‌شوند، از بهبود سلامتی پوست و مو گرفته تا کمک به هضم، اختلالات خواب، استقامت و سلامت استخوان‌ها.
کمک به هضم: عسل دارای باکتری‌های پروبیوتیک است که به رشد باکتری‌های مفید در دستگاه گوارش کمک می‌کند. هنگامی‌که روزانه شیر را با مقداری عسل مصرف کنید در حقیقت به احیای فلورباکتری سالم که برای سیستم هضم لازم است کمک کرده‌اید. بنابراین مصرف منظم این ترکیب به ازبین بردن نفخ، یبوست و سلامت دستگاه گوارش کمک خواهد کرد.
 تقویت استقامت بدن: از جمله مزایای شناخته شده شیر و عسل توانایی آن در بهبود استقامت بدنی می‌باشد. هنگامی‌که یک لیوان از این نوشیدنی را صبح‌ها مصرف کنید؛ کربوهیدرات، پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری که برای شروع یک روز خوب نیاز دارید را دریافت خواهید کرد. عسل هم‌چنین به‌عنوان بهبوددهنده سیستم متابولیک بدن نیز شناخته شده است و از این‌رو سرعت بدن را بالا می‌برد تا تمام روز انرژی لازم را داشته باشید.
مبارزه با بی خوابی: خوردن شیر گرم همراه با عسل قبل از خواب شبانه، یکی از شناخته شده‌ترین روش‌ها برای مبارزه با بی‌خوابی است. هرکدام از این مواد به تنهایی با بی‌خوابی مبارزه می‌کنند ولی تاثیر ترکیبی آن‌ها خواص چند برابر دارد. عسل تنها ماده شیرین است که به ما اجازه می‌دهد کنترل بیشتری روی انسولین تولیدی بدن داشته باشیم. این روند باعث می‌شود مغز ما تریپتوفان بیشتری تولید کند. این ماده شیمیایی سپس به سروتونین تبدیل می‌شود؛ هورمونی که به بهبود خواب کمک می‌کند. شیر گرم هم‌چنین ناراحتی معده را کاهش می‌دهد و به بهبود خواب کمک می‌کند.