خبـــرنامه

۰

آغاز دوباره مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاگر
رئیس جمهوری از بازگشایی فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاگران خبر داد.
جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا صبح دیروز به ریاست حسن روحانی برگزار شد.
یکی از مصوبات جلسه دیروز در خصوص شرایط مسابقات ورزشی بود.
طبق اعلام رئیس جمهوری، فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی پس از ماه رمضان بدون حضور تماشاگر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در چارچوب‌هایی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، از سر گرفته خواهد شد.

گزینه جدید AFC برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) گزینه جدیدی برای از سرگیری دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا در نظر گرفته است. روزنامه الریاضیه عربستان دیروز (شنبه) به نقل از یک منبع موثق در کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: AFC در حال بررسی گزینه جدیدی برای برگزاری دیدارهای لیگ قهرمانان در منطقه غرب آسیا است. این کنفدراسیون به فدراسیون‌های فوتبال عضو اطلاع داده پیشنهاد جدید شامل برگزاری دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان طبق رویه قبلی یعنی به صورت رفت و برگشت خواهد بود، اما مراحل نهایی به صورت تک‌حذفی است. گزینه جدید امکان برگزاری رقابت‌ها از پایان ماه آگوست را می‌دهد، اما گزینه نخست AFC مبنی بر برگزاری تجمیعی دیدارها نیازمند شروع از ابتدای آگوست خواهد بود.
کنفدراسیون فوتبال آسیا در کنفرانس ویدئویی 26 خرداد سرنوشت دیدارهای لیگ قهرمانان و انتخابی‌های جام جهانی 2022 و جام ملت‌های 2023 را با مشارکت فدراسیون‌های عضو مشخص می‌کند.

چه افرادی قصد داشتند دو بازیکن خارجی را از استقلال فراری دهند؟
هرچند تلاش ها در راستای سروسامان دادن به اوضاع متشنج باشگاه استقلال است، اما هنوز مدیرعامل و اعضای هیات مدیره نتوانسته اند در برخی موارد با یکدیگر همگام و در یک مسیر باشند.
به گزارش مهر، احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال روز جمعه پیامی در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد که در آن خبر قطعی از ادامه همکاری با میلیچ و دیاباته داد. سعادتمند در این پیام ضمن اینکه خیال هواداران تیمش را از ادامه حضور این دو بازیکن خارجی خوب راحت کرد، گوشه و کنایه‌ای هم به افرادی داشت که نمی‌خواهند این دو بازیکن در استقلال ادامه همکاری داشته باشند و برای این منظور سنگ اندازی می‌کنند.
رصد کردن شرایط باشگاه استقلال به سادگی ایجاد شکاف و اختلاف در سطح بالای مدیریت آن را نشان می‌دهد. رسیدن به این نتیجه که در مدیریت این باشگاه سعادتمند یک نفره یک طرف است و اعضای هیات مدیره در طرف دیگر و مقابل وی، کار دشواری نیست. پیش از این هم اعضای هیات مدیره مخالفت‌های گاه و بیگاهی خود را با تصمیمات و اقدامات سعادتمند پنهان نکرده و طرفین در انجام مصاحبه علیه مواضع و تصمیمات یکدیگر سوابقی دارند.
باشگاه استقلال از آخرین ماه‌های سال ۹۸ با مشکلات مالی مواجه بود و شدت این مشکلات به حدی بود که حتی مدیران وقت این باشگاه نتوانستند قبل از عید به بازیکنان خود پرداختی داشته باشند که این اتفاقی بی سابقه در این باشگاه بود.سعادتمند که در تعطیلات نوروز حکم مدیرعاملی استقلال را گرفت و از روز ۱۶ فروردین روی صندلی مدیریت این باشگاه نشست، کار خود را با حجمی از مشکلات مالی آغاز کرد و برای رفع بدهی های مالی ناچار به مذاکره با یک کارگزار جهت تجاری سازی برند باشگاه شد.
مذاکره با کارگزار، در حالی که مدیران سابق باشگاه پیش از این با مجموعه دیگری به عنوان کارگزار عقد قرارداد کرده بودند سر منشاء اختلاف بین مدیرعامل و یکی از اعضای پر نفوذ هیات مدیره شد که این اختلاف خیلی زود به همه اعضای هیات مدیره تسری یافت.
همکاری نکردن اعضای هیات مدیره استقلال در عقد قرارداد با کارگزار جدید که مسئولیت پرداختی به شیخ دیاباته و میلیچ را بر عهده گرفته بود و تا آخرین روز هفته گذشته نیز تعهدات خود را انجام داده بود، منجر به ایجاد وقفه به پرداختی به آنها و خصوصاً دیاباته شد. وقفه‌ای که می‌توانست منجر به فسخ قرارداد غول آبی‌ها از این تیم شود که پس از رایزنی با وی و وکیلش مهلت پرداخت تمدید شد تا این خطر از سر آبی ها دور شود.
سعادتمند که این روزها دل خوشی از سیاست‌های هیات مدیره‌اش ندارد و روابط فیمابین خیلی حسنه به نظر نمی‌رسد، بعید نیست کنایه‌های مستتر در این پیامش متوجه برخی از اعضای هیات مدیره باشد که با عدم همکاری در نهایی کردن قرارداد کارگزار جدید می‌توانستند عامل فسخ قرارداد شیخ دیاباته باشند.

بررسی طرح کمیته فنی برای لیگ برتر فوتسال
طرح کمیته فنی فوتسال برای حضور یکی از دو تیم گیتی پسند و مس سونگون در جام باشگاه‌های فوتسال جهان نیاز به بررسی بیشتری دارد.
کمیته فنی و توسعه فوتسال در یکی از نشست های گذشته خود طرحی را برای حمایت از گیتی پسند و مس سونگون دو تیم فینالیست لیگ برتر فوتسال بررسی کرد. در این طرح که هنوز به تصویب نرسیده، پیشنهاد شده است تیم قهرمان لیگ راهی جام باشگاه های آسیا و تیم نایب قهرمان راهی جام باشگاه های جهان شود.
طبق اعلام حسین شمس عضو کمیته فنی فوتسال، یکی از دلایل این پیشنهاد جلوگیری از خستگی و فرسودگی نماینده ایران است. استناد کمیته فنی به اتفاقی است که سال گذشته برای تیم مس افتاد.
در سال ۲۰۱۹ تایلند هم میزبان جام باشگاه های آسیا و هم میزبان جام باشگاه های جهان بود. مس سونگون به عنوان نماینده ایران ابتدا در جام آسیا حاضر شد و با قبول شکست مقابل ناگویا ژاپن در فینال، به عنوان نایب قهرمانی رسید.
بعد از اتمام این مسابقات مس در تایلند ماند تا در جام باشگاه های جهان شرکت کند. (مس به خاطر قهرمانی در آسیا در سال ۲۰۱۸ سهمیه جام باشگاه های جهان را کسب کرده بود)
همین موضوع باعث شد تا از حضور نزدیک به یک ماهه بازیکنان مس در تایلند و خستگی ناشی از این سفر طولانی به عنوان یکی از دلایل ناکامی نماینده ایران یاد شود و کمیته فنی را به این فکر بیاندازد که نمایندگانش را برای شرکت دادن در جام باشگاه های آسیا و جام باشگاه های جهان جدا کند.با توجه به نایب قهرمانی مس در سال ۲۰۱۹ در آسیا و اینکه دعوت از تیم های حاضر در جام باشگاه های آسیا بر عهده میزبان است، هیچ تضمینی وجود ندارد که کشورمان برای سال ۲۰۲۰ نماینده ای در این تورنمنت داشته باشد.موضوع مهمتر از این، بحث برگزاری و یا عدم جام باشگاه های جهان است. هنوز به صورت رسمی خبری از برگزاری یا عدم برگزاری این رقابت ها منتشر نشده است و مشخص نیست با وضعیتی که کرونا بر کشورهای مختلف تحمیل کرده، امکان برگزاری جام باشگاه ها وجود دارد یا خیر.