خبـــــــر

۰

 سرگئي لاوروف:

    آمريکا و متحدانش تلاش دارند ديدگاه خود را به جهان تحميل کنند

    وزير خارجه روسيه از اتهام‌هاي مطرح شده از سوي واشنگتن عليه روسيه و چين در زمينه اپيدمي کرونا انتقاد کرده و آن را بي‌اساس خواند.به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري اردو پوينت، «سرگئي لاوروف»، وزير خارجه روسيه، از اتهام‌هاي مطرح شده از سوي واشنگتن عليه روسيه و چين در زمينه اپيدمي کرونا انتقاد کرده و آن را بي‌اساس خواند.

    وي تاکيد کرد که تحريم‌هاي يک‌جانبه تنها مانع از کمک‌هاي بشردوستانه در ميانه بحران فعلي مي‌شود.

    لاوروف گفت: «بايد توجه کرد که در بستر اپيدمي فعلي، همکاران آمريکايي ما و متحدان‌شان بر طبل مواجهه مي‌کوبند و وضعيت فعلي را بدل به فرصتي براي اعمال ديدگاه‌هايشان کرده‌اند تا نظرگاه خود را بر جهان تحميل کنند. آنان خواستار سيستمي قانون‌مند شده‌اند.»

    وي افزود: «همان‌گونه که مي‌دانيد، اين خود آمريکايي‌ها هستند که چنين قوانيني را ايجاد کرده‌اند.»

    حمايت گوترش از درخواست روسيه براي لغو تحريم‌ها در بحبوحه کرونا

    دبير کل سازمان ملل از دعوت روسيه از سياستمداران اتحاديه اروپا براي لغو تحريم‌ها همزمان با شيوع ويروس کرونا حمايت کرد.به گزارش ايلنا به نقل از روسيا اليوم، «آنتونيو گوترش»، دبير کل سازمان ملل دبير کل سازمان ملل از دعوت «ليوند اسلاتسکي»، نماينده پارلمان روسيه از سياستمداران اتحاديه اروپا براي لغو تحريم‌ها همزمان با شيوع ويروس کرونا حمايت کرد.

    در پيام گوترش به اسلاتسکي آمده است: «با ديدگاه‌هاي شما در مورد لزوم همکاري بين‌المللي براي مقابله با برخي از جنبه‌هاي اين چالش جهاني موفق هستم. من از کشورهاي عضو سازمان ملل از جمله روسيه مي‌خواهم که در مبارزه با بزرگ‌ترين بحران سلامتي زمان ما از يکديگر از جمله در زمينه تامين اعتبار برنامه پاسخگويي بشردوستانه که در مارس 2020 راه اندازي شد، حمايت کنند.»

    نتانياهو: از اقدامات واشنگتن عليه ايران تقدير مي‌کنيم

    نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در کنفرانس خبري مشترک با وزير خارجه آمريکا از مواضع ضدايراني دولت ترامپ از جمله خروج از برجام، ترور شهيد سپهبد سليماني و پيشبرد طرح تمديد تحريم‌هاي تسليحاتي ايران تقدير کرد.به گزارش فارس، «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي و «مايک پامپئو» وزير امور خارجه آمريکا لحظاتي قبل از برگزاري نشست دوجانبه در اراضي اشغالي کنفرانس خبري برگزار کردند.

    نتانياهو در آغاز اين کنفرانس خبري ضمن تقدير از پامپئو براي سفر به سرزمين اشغالي در شرايط فعلي شيوع کرونا گفت: «(سفر پامپئو به سرزمين اشغالي) در واقع اين سندي بر قدرت ائتلاف ميان ما (آمريکا و اسرائيل) و سندي بر تعهد محکم و قدرتمند رئيس‌جمهور (دونالد) ترامپ در قبال اسرائيل و تعهد شما در قبال دولت اسرائيل است».

    کشتي باري ايران در آب‌هاي سنگاپوربه گل نشست

    دو کشتي باري ايران و سنگاپور در جزيره سنت جان به گل نشستند.

    به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه اينترنتي ماري‌تايم بولتن، دو کشتي باري ايران و سنگاپور در جزيره سنت جان به گل نشستند.

    گزارش‌ها حاکي از آن است که کشتي باري شهرزاد و کشتي سامودرا ساکتي1 در دهم ماه مه در تنگه سنگاپور در جنوب جزيره سنت جان در نزديکي يکديگر به گل نشستند. وضعيت اين دو کشتي باري در يازدهم ماه مه نيز تغييري نکرده بود.آخرين عکس‌هايي که در يازدهم ماه مه از اين کشتي‌هاي به گل نشسته به دست رسيده نشان از يک برخورد دارد.

    عکس‌هاي ارسالي نشان مي‌دهد که در بدنه کشتي شهرزاد شکافي ايجاد شده و قسمت چپ اين کشتي که محل ورود کالاهاست، ترک‌هايي برداشته است.

    روسيه و چين نشست شوراي امنيت را تحريم کردند

    مسکو و پکن نشست مجازي شوراي امنيت با موضوع استفاده از سلاح شيميايي در سوريه را به دليل برگزاري به صورت غيررسمي و خصوصي تحريم کردند و حاضر به شرکت در آن نشدند.

    به گزارش فارس، روسيه و چين نشست ويدئوکنفرانسي شوراي امنيت را تحريم کردند. مسکو اعلام کرد در نشست «غيرقابل‌قبول» پشت درهاي بسته با شوراي امنيت سازمان ملل درباره سلاح‌هاي شيميايي در سوريه شرکت نمي‌کند.به گزارش «فرانس 24»، در کنفرانس مطبوعاتي مجازي، «واسيلي نبنزيا»، نماينده مسکو در سازمان ملل گفته بود کشورش يک درخواست دارد و آن اين است که اين تعامل به صورت عمومي برگزار شود.وي گفت: متاسفانه شرکاي غربي ما و متحدانشان بر برگزاري اين نشست پشت درهاي بسته در فضاي غيررسمي عليرغم شعار شفافيت و فضاي باز شوراي امنيت اصرار کردند. چنين رويکردي براي ما قابل قبول نيست زيرا حقوق طرف‌هاي کنوانسيون منع سلاح‌هاي شيميايي را تضعيف مي‌کند.

    سايه سنگين کرونا بر اقتصاد آمريکا؛

    هشدار درباره عواقب بازگشايي شتاب زده مشاغل

    مدير بنياد ملي بيماري هاي واگيردار در آمريکا، اقدام ترامپ را در آغاز فعاليت هاي اقتصادي در اين کشور باتوجه به موج بعدي شيوع کرونا خطرناک اعلام کرد.

    به گزارش صدا و سيما به نقل از تلويزيون الجزيره؛ کارشناسان در آمريکا درباره پيامدهاي وخيم از سرگيري سريع فعاليت هاي اقتصادي در اين کشور با توجه به احتمال شيوع مجدد ويروس کرونا هشدار دادند.

    بيسان ابوکويک خبرنگار شبکه تلويزيوني الجزيره در واشنگتن، درباره تاکيد آنتوني فائوچي مدير بنياد ملي بيماري هاي واگيردار در آمريکا بر اينکه شمار واقعي فوتي هاي ويروس کرونا در اين کشور بيشتر از آمارهاي اعلام شده است، گفت: در حالي که چند ايالت آمريکا، اتخاذ تصميماتي براي از سرگيري فعاليت هاي اقتصادي را در سايه تشويق قابل توجه دونالد ترامپ رئيس جمهور اين کشور آغاز کردند، آنتوني فائوچي در جلسه کنگره، هشدار جدي داد.

    فائوچي درباره شتابزدگي بعضي ايالت ها در پايان تعطيلي فعاليت هاي اقتصادي هشدار داد و تاکيد کرد چنين اقدامي خطر شيوع ويروس کرونا را به صورتي که ممکن است از کنترل خارج شود، افزايش مي دهد. فائوچي افزود اين اقدام نه فقط باعث رنج ها و مرگ افراد بيشتري خواهد شد، بلکه همچنين مانعي در راه رونق بخشيدن به اقتصاد خواهد بود.