ميز خبر

۰

  در ادامه سياست‌هاي مقابله با کرونا؛

    بازگشت 137 شهروند ايراني از تاجيکستان

    سفير ايران در دوشنبه از بازگشت 137 شهروند ايراني از تاجيکستان به کشورمان خبر داد.

    ‏به گزارش ايسنا، محمدتقي صابري در توييتر خود نوشت: با تمهيدات و پيگيري هاي سفارت ‎ايران در دوشنبه و همراهي مقامات محترم حکومت ‎تاجيکستان، 137 تن از هموطنان ايراني که درخواست بازگشت به کشورمان را داشتند، با پرواز شرکت هواپيمايي ‎وارش به ميهن اسلامي بازگشتند.

    حضور نظامي روسيه در سوريه بسيار موفقيت‌آميز است

    نماينده ويژه آمريکا در امور سوريه گفت که روسيه منافعي حياتي در سوريه دارد.

    به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتد پرس، «جيمز جفري»، نماينده ويژه آمريکا در امور سوريه، گفت که روسيه منافعي حياتي در سوريه دارد.

    وي در نشستي مجازي در مؤسسه هادسون گفت که حفظ پايگاه‌هاي نظامي در سوريه و حراست از سرمايه‌گذاري‌هاي اقتصادي از جمله منابف روسيه در اين کشور هستند.

    جفري افزود که به گمان او،‌ روسيه معتقد است که با حضور نظامي اندک در سوريه مي‌تواند به اهداف خود برسد. وي گفت: «حضور نظامي آنان در سوريه بسيار موفقيت‌آميز است. آنان همچنين اميدي به راه‌حل سياسي ندارند. کار ما اين است که راه را براي آن‌ها از طريق سازمان ملل باز کنيم اما اين کار مستلزم اين است که کمي از اسد و همپيمانش دور شوند.»

    وي در ادامه افزود: «حضور نظامي آمريکا در سوريه، بسيار اندک اما مهم است. بنابراين از کنگره، رئيس‌جمهور و مردم مي‌خواهيم که اين نيروها را در سوريه نگاه دارند. اما بايد به ياد داشته باشيم که سوريه نه افغانستان است و نه ويتنام.»

    بوريس جانسون:‌

    144 تن از کارکنان بخش سلامت بريتانيا در پي ابتلا به کرونا جان باخته‌اند

    نخست‌وزير بريتانيا نسبت به برداشته شدن زودهنگام محدوديت‌هاي کرونا هشدار داد.به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه اينترنتي شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز، «بوريس جانسون»، نخست‌وزير بريتانيا، نسبت به برداشته شدن زودهنگام محدوديت‌هاي کرونا هشدار داد.

    جانسون گفت: «اين نکته که در شماري از کشورها که محدوديت‌هاي کرونا را برداشته‌اند، نرخ ابتلا رو به افزايش است نشان از آن دارد که نبايد با عجله اقدام کرد.»وي در ادامه گفت که آسان‌گيري محدوديت‌ها «مسئله‌اي است وابسته به شرايط منطقه‌ها». او همچنين گفت که همگان همچنان بايد به محدوديت‌هاي فاصله‌گذاري اجتماعي را عمل کنند.

    جانسون در ادامه گفت که 144 تن از کارکنان بخش سلامت و131 تن از کارکنان بخش‌هاي مراقبتي در اين کشور در پي ابتلا به کوويد-19 جان خود را از دست داده‌اند.