افزایش ۱۰۵ درصدی قیمت لاستیک در هشت‌ماه

رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و فیلتر تهران؛

رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و فیلتر تهران اظهار کرد: علت افزایش قیمت لاستیک گران شدن مواد اولیه است، قبل از تیر ماه تولیدکنندگان ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کردند اما الان همه مواد اولیه خود را با ارز نیمایی و آزاد وارد می‌کنند.


رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و فیلتر تهران اظهار کرد: علت افزایش قیمت لاستیک گران شدن مواد اولیه است، قبل از تیر ماه تولیدکنندگان ارز دولتی 4200 تومانی دریافت می‌کردند اما الان همه مواد اولیه خود را با ارز نیمایی و آزاد وارد می‌کنند.
داوود سعادتی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا در مورد افزایش 50 درصدی قیمت لاستیک اظهار کرد: این افزایش قیمت فقط برای لاستیک‌های سواری و رادیال است و لاستیک‌های سنگین افزایش قیمت نداشتند. با این 50 درصد افزایش، قیمت لاستیک امسال به 105 درصد رسید.
20 درصد اول سال، 35 درصد تیر ماه و 50 درصد هم الان به قیمت لاستیک اضافه شده است.
رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و فیلتر تهران تصریح کرد: علت افزایش قیمت لاستیک گران شدن مواد اولیه است. قبل از تیرماه؛ تولیدکنندگان ارز دولتی 4200 تومانی دریافت می‌کردند اما الان همه مواد اولیه خود را با ارز نیمایی و آزاد وارد می‌کنند. ما 9 کارخانه تولید لاستیک و تایر داریم که بر این عقیده بودند که با قیمت‌های قبلی تولید برای‌شان به صرفه نیست و قیمت تمام شده بیشتر از قیمت فروش تمام می‌شود.
وی در ادامه افزود: انجمن تولیدکنندگان افزایش قیمت 50 درصدی را مصوب کرد، به سازمان حمایت داد و آنها هم این افزایش قیمت را تصویب کردند و از 28 آبان اعمال می‌شود.