۵۰ درصد معادن کشور تعطیل است

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: توافق ۲۵ ساله ایران و چین مطرح است، چینی‌ها هم علاقه‌مند هستند که در حوزه‌های مختلف و به خصوص حوزه معدن و صنایع معدنی سرمایه‌گذاری کنند. بنا شده پروژه‌هایی که در حوزه صنایع معدنی است و جذابیت سرمایه گذاری خارجی داشته باشند به چینی‌ها هم ارائه شود.بهرام شکوری در گفت‌وگو با ایلنا در مورد تاثیر احتمالی پیروزی بایدن در انتخبات آمریکا بر کاهش تحریم‌ها اظهار داشت: به نظر می‌رسد دموکرات‌ها و بایدن قول داده‌اند که به برجام برگردند شاید با بازگشت آنها به برجام، طبق تعهداتی که گروه ‌۵+۱ دارند تحریم‌ها کاهش پیدا می‌کند. نهایتا شرکت‌های خارجی که سابقه حضور در ایران را هم دارند و به واسطه تحریم‌ها از ایران خارج شدند به بازار ایران بازگردند.


رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: توافق ۲۵ ساله ایران و چین مطرح است، چینی‌ها هم علاقه‌مند هستند که در حوزه‌های مختلف و به خصوص حوزه معدن و صنایع معدنی سرمایه‌گذاری کنند. بنا شده پروژه‌هایی که در حوزه صنایع معدنی است و جذابیت سرمایه گذاری خارجی داشته باشند به چینی‌ها هم ارائه شود.بهرام شکوری در گفت‌وگو با ایلنا در مورد تاثیر احتمالی پیروزی بایدن در انتخبات آمریکا بر کاهش تحریم‌ها اظهار داشت: به نظر می‌رسد دموکرات‌ها و بایدن قول داده‌اند که به برجام برگردند شاید با بازگشت آنها به برجام، طبق تعهداتی که گروه ‌5+1 دارند تحریم‌ها کاهش پیدا می‌کند. نهایتا شرکت‌های خارجی که سابقه حضور در ایران را هم دارند و به واسطه تحریم‌ها از ایران خارج شدند به بازار ایران بازگردند.
شکوری تصریح کرد: اگر با آمدن آقای بایدن و بازگشت به برجام زمینه ایجاد شود، بسیاری از شرکت‌های اروپایی، آسیایی و سایر کشورها علاقه دارند که در بخش معدن و صنایع معدنی سرمایه‌گذاری کنند چراکه حوزه معدن در بخش‌های مختلف از اکتشاف تا فرآوری جذابیت ورود دارد.رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: ورود سرمایه‌های خارجی به داخل کمک‌کننده است. اگر به منابع خودمان اتکا کنیم پیشرفت و  توسعه‌مان اگر در حد ۱۰ باشد با ورود سرمایه‌های خارجی به ۱۰۰ یا بعضا به ۱۰۰۰ می‌رساند، تولید بیشتری هم در کشور سامان می‌گیرد.شکوری خاطر نشان کرد: گواهی‌های کشف و پروانه‌های بهره‌داری ما نسبت به مساحت کشور فقط پنج درصد است و همچنین ۵۰ درصد معادن به دلایل مختلف تعطیل است. یک بخشی به خاطر عوارض و سیاستگذاری‌های غلط، منابع مالی محدود و نداشتن سرمایه در گردش یا عدم امکان خرید دستگاه‌ها و ماشین آلات و بخشی هم مربوط به بازار فروش است که این مشکلات باعث شده تا ۵۰ درصد آن‌ها تعطیل شوند.