جزئیات طرح محله محور در مقابله با کرونا

حریرچی تشریح کرد؛

معاون کل وزارت بهداشت گفت: تا اطلاع ثانوی، جز فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مرتب دست‌ها و زدن ماسک و قرنطینه هیچ راهی برای مقابله با کرونا نداریم.


معاون کل وزارت بهداشت گفت: تا اطلاع ثانوی، جز فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مرتب دست‌ها و زدن ماسک و قرنطینه هیچ راهی برای مقابله با کرونا نداریم.
به گزارش خبرگزاری مهر
ایرج حریرچی، در شبکه خبر با اشاره به آغاز طرح محله محور و تشدید مقررات افزود: برای روز نخست اجرای طرح حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مغازه‌ها خوب عمل کردند و ساعت ۱۸ تعطیل کردند.وی افزود: برای روز نخست، شروع خوبی بود و ناظران هم به تذکر و راهنمایی پرداختند، اما همه باید مقید به اجرای طرح باشند.معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه یک هفته است که روزانه بیش از ۴۵۰ فوتی به علت کرونا داریم گفت: هیچکس نباید تنها منافع خودش را در نظر بگیرد بلکه باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم کرونا را مهار کنیم.
وی افزود: ما در وزارت بهداشت بدون همکاری و مشارکت مردم و بقیه دستگاه‌ها هیچ کاری نمی‌توانیم از پیش ببریم و در فروردین که موفقیت داشتیم علتش همکاری مردم و همکاری بین بخشی در کل کشور بود.
معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به بررسی طرح منع تردد از ساعت ۲۱ شب، گفت: بحث‌های نهایی درباره ابعاد مختلف طرح در جلسه
شنبه آینده ستاد ملی کرونا مطرح و نهایی خواهد شد.
وی با اشاره به نامه ۶۵ نفر از رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی به وزیر بهداشت افزود: رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در این نامه درخواست تعطیلی سراسری و حداقل ۲ هفته‌ای کرده اند و در این باره در جلسه قرارگاه هم بحث‌هایی شده است.
حریرچی با اشاره به اجرای طرح محله محور، گفت: در این طرح مدام غربالگری می‌کنیم تا چنانکه وزیر بهداشت خواسته اند انشا الله بتوانیم تا
 ۳ ماه میزان بستری‌ها را تا ۵۰ درصد و موارد سرپایی را تا ۳۰ درصد کاهش دهیم.
معاون کل وزارت بهداشت درباره جزئیات طرح محله محور افزود: با مشارکت گسترده بسیج و نیروی انتظامی، در این طرح ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی از طریق حضوری و غیر حضوری، شناسایی زودهنگام بیماری و پاسخ سریع به آن، قرنطینه خانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض آسیب و مشارکت در درمان سرپایی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح مبتنی بر هر خانه یک پایگاه سلامت است، گفت: تشدید نظارت بر مقررات بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده و هدفمند و هوشمند، قرنطینه خانگی و رهگیری هوشمند بیماران، آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش موارد بستری از راهبردهای اجرای این طرح است.