برای یافتن منشاء کرونا، حداقل باید یک سال شکیبا باشیم!

یادداشت

یکی از مجادله‌های مهم بین دو کشور آمریکا و چین که اخیر برخی از کشورهای اتحادیه اروپا هم به آن ورود کرده‌اند، منشاء کروناویروس است. آمریکا و برخی کشورهای اروپایی معتقدند این ویروس، یک سلاح بیولوژیکی است که توسط دانشمندان چین و در آزمایشگاه ساخته شده است.

برای یافتن منشاء کرونا، حداقل باید یک سال شکیبا باشیم!

یکی از مجادله‌های مهم بین دو کشور آمریکا و چین که اخیر برخی از کشورهای اتحادیه اروپا هم به آن ورود کرده‌اند، منشاء کروناویروس است. آمریکا و برخی کشورهای اروپایی معتقدند این ویروس، یک سلاح بیولوژیکی است که توسط دانشمندان چین و در آزمایشگاه ساخته شده  است.
 اما البته چین چنین اتهامی را ناوارد می‌داند، هر چند خود به سرعت توانست با تمهیدات خاص و سخت‌گیری‌های مختلف بر گسترش آن در چین فایق آید؛ اما همین مسئله که چرا ویروس وارد پکن با فاصله  8 کیلومتری از ووهان نشده اما تا اقصی نقاط جهان سفر کرده است، هم‌چنان شک و شبهه‌هایی را برجای نهاده است.
 بر همین اساس است که اخیرا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده یافتن منشأ کرونا حداقل یک سال زمان می‌برد. یکی از متخصصان این سازمان گفته شواهد بسیاری وجود دارد که خفاش را منشأ اصلی کرونا می‌داند اما ممکن است حیواناتی دیگر هم دخیل بوده  باشند.
این سازمان همچنین گفته شواهدی از تولید کرونا در آزمایشگاه موجود نیست.
در این میان البته پیدا کردن منشاء این ویروس، می‌تواند کمک بزرگی در جهت ساختن واکسن و نیز داروی مناسب باشد. چرا که منشاء ویروس در مورد ویژگی‌های دیگر این ویروس هم توضیح خواهد داد؛ ویروسی که برخلاف اغلب ویروس‌هایی از این دست، مدام در حال جهش است و علایم و عوارض آن تغییر می‌کند.