میز خبر

۰

 

در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قدس مطرح شد؛
احداث شبكه فاضلاب بدون تكمیل مدول ۲ تصفیه خانه بی فایده است

شهرستان قدس- مژگان عليقارداشي
مدیرعامل آبفای شهرها و شهرک‌های غرب استان تهران با اشاره به آماده شدن طرح جامع آب غرب استان تهران، گفت: احداث و گسترش شبکه فاضلاب بدون تکمیل مدول ۲ تصفیه خانه بی فایده است.
مهدی اکبریان در جلسه رسمی شورای اسلامی شهرستان قدس ضمن تشکر از تمامی افرادی که در آب و فاضلاب غرب استان تهران فعالیت داشتند، گفت: باید بگویم که غرب استان طرح جامع آب ندارد و همین امر موجب بروز مشکلاتی در این منطقه شده است.
اكبريان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اجرایی تدوین طرح جامع آب است، افزود: در همین راستا با پیگیری‌های بسیار مجوز ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از آب‌های سطحی تهران را برای قدس کسب شد که باید با همکاری مسئولان شهرستان عملیات خط انتقال آن اجرایی شود.
وي با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی کشور، بيان داشت: ما متاسفانه در تامین اعتبارات مالی در این زمینه، با مشکل مواجه شديم و برای اجرای این پروژه هیچ اعتبار دولتی وجود ندارد، فقط باید با همکاری مسئولان شهرستان این پروژه را تکمیل کنیم.
اكبريان ادامه داد: از سوی دیگر پروژه فاضلاب قدس هم برای تامین اعتبار با مشکل روبرو است و تبصره ۳  و ماده ۷ برای کمک به تامین اعتبار در قانون آمده و تصویب آن هیچ منع قانونی ندارد و در تمام شهرهای استان در حال اجرا است.مدیرعامل آبفای شهرها و شهرک‌های غرب استان تهران گفت: متاسفانه در آغاز پروژه فاضلاب شهرقدس با فروش انشعاب بدون در نظر گرفتن زمان قطعی اجرای طرح، مشکلاتی به وجود آمده است و در  حال حاضر ظرفیت مدول یک تصفیه خانه تکمیل است و ما باید ابتدا مدول ۲ تصفیه خانه را تکمیل کنیم تا بتوانیم شبکه فاضلاب را نصب کنیم.

ثبت اطلاعات صاحبان کسب و کارهای فرهنگ، هنر و رسانه متضرر از کرونا
کرج-خاکپور
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ، از فراخوان ثبت اطلاعات صاحبان کسب و کارهای فرهنگ، هنر و رسانه متضرر از کرونا خبر داد.
به گزارش خبرنگار آفرینش به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز ، ناصر مقدم مدیر کل اظهار داشت:دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای مهم، فراخوان دریافت اطلاعات صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای متقاضی دریافت حمایت دولتی برای جبران خسارت کرونا را صادر کرد.مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز گفت: با توجه به ضرورت ارائه اطلاعات صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای
آسیب دیده در بحران کرونا به وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی، برای بهره مندی از بسته‌های حمایتی دولت، صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای متقاضی دریافت حمایت دولتی برای جبران خسارت کرونا، می‌توانند با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس www.farhang.gov.ir درخواست خود را ثبت کنند.

تداوم ضدعفونی مکان‌های عمومی توسط شهرداری گرگان
گرگان-قهرمان
معاون خدمات شهری شهرداری گرگان از تداوم ضدعفونی مکان‌های عمومی توسط این شهرداری تا پایان شیوع ویروس کرونا خبر داد.
جلسه کمیته سالم سازی محیط شهر گرگان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در معاونت خدمات شهری شهرداری گرگان برگزار شد.
موسی‌الرضا صفری در این جلسه از برگزاری هفت مرحله عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر شهر گرگان خبر داد و گفت:شهرداری گرگان از همان لحظات ابتدایی برای پیشگیری از شیوع این ویروس اقدامات لازم و مورد نظر ستاد مقابله با کرونا در استان گلستان را در دستور کار قرار داد.
وی ادامه داد: با توجه بر لزوم تداوم توجه به اصل پیشگیری، کمیته سالم‌سازی محیط شهری گرگان در شهرداری گرگان با تمام توان بر تداوم اجرای عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر اقدام خواهد کرد.
معاون خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: بر این اساس مقرر شد ناوگان حمل و نقل عمومی (تاکسی و  اتوبوس‌های شهری) همچنان طی دو نوبت در محل پارکینگ اتوبوسرانی واقع در بلوار غدیر توسط سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان ضدعفونی شود.
صفری بیان کرد: یکی از نقاطی که انتقال ویروس و آلودگی را تشدید می‌کند مکان‌های جمع‌آوری زباله یا همان باکس‌های زباله تعبیه شده در سطح شهر است که برای پیشگیری از شیوع ویروس دستور شست‌وشوی دائم پس از تخلیه زباله به صورت روزانه داده شده است.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:
ریزش خیابان میرزا طاهر ارتباطی به فرونشست زمین ندارد

 اصفهان -راعی
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: حادثه خیابان میرزاطاهر اصفهان و ایجاد حفره در آن ارتباطی با موضوع فرونشست و فروچاله در اصفهان ندارد و تنها به دلیل آب ناشی از حوادث لوله آب که محل خط فاضلاب قدیم بوده ، این محل اندکی دچار نشست شد.
اکبر بنی طبا درباره سقوط یک دستگاه اتوبوس شرکت واحد در  حفره ای به ابعاد 10 متر در 4 متر به عمق یک ونیم الی 2 متر  در خیابان میرزاطاهر اصفهان، اظهار کرد: پیشتر در این محل یک خط شبکه قدیمی فاضلاب وجود داشت که اکنون در مدار نیست، اما به دلیل شکستگی لوله آب شاهد ریزش این بخش از خیابان بودیم.
وی با بیان اینکه مدتی قبل اصلاح شبکه فاضلاب این منطقه انجام شده بود، گفت: مسیر قبلی فاضلاب قبلا از مدار خارج شده بود و با شکستگی لوله آب در این محل، میزانی آب تجمع پیدا کرده بود که متاسفانه منجر به نشست زمین در خیابان میرزاطاهر اصفهان شد.
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بار شبکه فاضلاب در این محل نیست و تنها آب در این محل جمع شده است، تاکید کرد: این قسمت از زمین نیاز به بازسازی ندارد و شرکت آبفا به دنبال پر کردن زمین با شن و ماسه است و سپس این بخش از خیابان را آسفالت خواهد کرد و خوشبختانه در این منطقه قطعی آب نداریم.
بنی طبا تصریح کرد: حادثه خیابان میرزاطاهر اصفهان و ایجاد حفره در آن ارتباطی با موضوع فرونشست و فروچاله در اصفهان ندارد.
‌لازم به ذکر است که حادثه سقوط یک دستگاه اتوبوس شرکت واحد در حفره ایجاد شده در زمین خیابان میرزاطاهر اصفهان هیچ حادثه جانی نداشته است.