بررسی گزینه های احتمالی مدیرعاملی پرسپولیس

از طاهری تا شکوری؛

بعد از استعفای محمد حسن انصاری‌فرد از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس، این باشگاه چند ماهی است که با سرپرست اداره می‌شود. از همان روزی که انصاری‌فرد رفت، صحبت‌های زیادی در خصوص جانشین او شنیده می‌شد.

بررسی گزینه های احتمالی مدیرعاملی پرسپولیس

بعد از استعفای محمد حسن انصاری‌فرد از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس، این باشگاه چند ماهی است که با سرپرست اداره می‌شود. از همان روزی که انصاری‌فرد رفت، صحبت‌های زیادی در خصوص جانشین او شنیده می‌شد.
 هر روز یک گزینه به عنوان مدیرعامل احتمالی پرسپولیس معرفی می‌شود. در این گزارش قصد داریم تمام گزینه‌های مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس را مورد بررسی قراردهیم.
 کسی از هیئت مدیره پیش قدم نمی‌شود!
یکی از فرمول‌های انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، حضور یکی از اعضای هیئت مدیره (هاشمی، رسول پناه و رغبتی) به عنوان مدیرعامل است. از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که هیچکدام از اعضای هیئت مدیره بنا بر دلایلی نمی‌خواهند مدیرعامل شوند.
هاشمی به خاطر برخی مسائل علاقه‌ای به این پست ندارد، رسول پناه هم ترجیح می‌دهد رئیس هیئت مدیره باقی بماند و رغبتی هم دوست دارد در یکی از فدراسیون‌های المپیکی رئیس باشد. به این ترتیب هیچکدام از اعضای هیئت مدیره شانسی برای مدیرعاملی ندارند.
 طاهری در چه شرایطی به پرسپولیس برمی‌گردد؟
یکی از گزینه‌هایی که در چند روز گذشته برای مدیرعاملی پرسپولیس مطرح شده، علی اکبر طاهری مدیرعامل سابق این باشگاه است. از وقتی که نام طاهری مطرح شده تعداد زیادی از هواداران از این مسئله استقبال کرده‌اند و معتقد هستند وی می‌تواند در این شرایط به پرسپولیس کمک کند. شنیده می‌شود خود طاهری در شرایطی خاص دوست دارد به پرسپولیس برگردد.یکی از شروط مهم موافقت وزیر ورزش با این مسئله است و دیگری اینکه طاهری خواستار شفافیت در همه ارکان باشگاه را دارد. اینکه محمدرضا داورزنی هم دیگر در وزات ورزش سمتی ندارد شاید به بازگشت احتمالی طاهری کمک کند. نکته جالب اینجاست که خیلی از هواداران خواستار بازگشت طاهری هستند و شاید همین مسئله به وزیر کمک کند تا با رفع موانع دوباره طاهری را به پرسپولیس بیاورد.
 درویش گزینه همیشه مطرح!
دیگر نامی که در این چند وقت مطرح شد رضا درویش مدیرعامل سابق باشگاه سایپا است. درویش که از دوستان نزدیک مسعود سلطانی‌فر است عملکرد معمولی در باشگاه سایپا به نمایش گذاشت، ولی از طرفی به نوعی مورد حمایت برخی پیشکسوتان پرسپولیس مانند علی پروین است. چیزی که شنیده می‌شود این است که خیلی‌ها اعتقاد دارند درویش خیلی در اندازه مدیریت باشگاه پرسپولیس نیست و نمی‌تواند حواشی بیش از حد این باشگاه را کنترل کند. به هرحال در چند وقت گذشته درویش همیشه یکی از گزینه‌های مدیرعاملی پرسپولیس بوده است.
 شکوری جوان هم گزینه است؟
ابراهیم شکوری یکی دیگر از گزینه‌های مطرح شده است. بعد از جدایی شکوری از فدراسیون فوتبال گفته شد که او هم جزو گزینه‌های مدیرعاملی پرسپولیس است، هرچند این مسئله از طرف هیچ نهادی تایید نشد، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که شکوری بدش نمی‌آید مدیرعامل آینده باشگاه پرسپولیس باشد، اما با توجه به شرایط خاص این باشگاه، فعلا شانسی برای این مسئولیت ندارد.
 دادکان شانسی دارد؟
محمد دادکان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال هم یکی از گزینه‌های مورد علاقه هواداران برای مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس است. چند سالی است که از دادکان به عنوان گزینه مدیرعاملی پرسپولیس یاد می‌شود، اما هیچوقت این موضوع نهایی نشد. خیلی‌ها اعتقاد دارند دادکان به خاطر نوع مدیریتی که دارد که می‌تواند پرسپولیس را به موفقیت برساند و همان مدیر گمشده سرخ‌پوشان باشد، اما خیلی‌ها هم اعتقاد دارند دادگان مسن است و دیگر نمی‌تواند در سطح پرسپولیس مدیریت کند. دادگان می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی مدیرعاملی باشد.
 گزینه‌های جدید وارد می‌شوند؟
حضور یک گزینه و مدیر جدید، یکی دیگر از احتمالات است. ممکن است در این بین وزارت ورزش یک گزینه جدید را برای مدیرعاملی پرسپولیس انتخاب کند. البته با توجه به شرایط سخت باشگاه پرسپولیس بعید است چنین اتفاقی رخ بدهد. از طرف دیگر شاید با حضور یک گزینه جدید، وزارت ورزش بخواهد فشار را از روی خودش بردارد. گزینه جدید هم برای آشنایی با باشگاه پرسپولیس نیاز به زمان دارد و شاید همین مسئله دلیلی شود برای انتخاب مدیر
جدید.
هرچه هست وزارت ورزش بعد از روشن کردن تکلیف مدیرعاملی استقلال، این وزارتخانه به دنبال انتخاب هرچه سریع‌تر مدیرعامل پرسپولیس است تا دیگر از سوی این دو باشگاه تحت فشار
نباشد.