آغاز عملیات اجرایی دو پروژه گردشگری و سرمایه‌‌گذاری با تلاش شهرداری منطقه چهار همدان

آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی دو پروژه گردشگری و سرمایه‌‌گذاری شهرداری منطقه چهار همدان با حضور مدیران شهری همدان برگزار شد.

آغاز عملیات اجرایی دو پروژه گردشگری و سرمایه‌‌گذاری با تلاش شهرداری منطقه چهار همدان

همدان- محبوبه یادگاری
آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی دو پروژه گردشگری و سرمایه‌‌گذاری شهرداری منطقه چهار همدان با حضور مدیران شهری همدان برگزار شد.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این مراسم اظهار کرد: با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر همدان در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری سیاست‌‌گذاری‌های فاخری را برای شهرداری همدان ترسیم و آنها را در بودجه سالانه منعکس کرده است گفت: سرمایه‌گذاری مورد نیاز شهرداری همدان است و سال‌ها باید به آن توجه می‌شده و متأسفانه غفلت شده است.
وی بیان کرد: اتفاق مهمی که در شورای شهر دوره ششم می‌افتد، این است که شهرداری دارایی‌های خود را خام فروشی نکند بلکه با آنها ارزش افزوده ایجاد کند و این ارزش افزوده در جهت توسعه متوازن شهر همدان به کارگیری شود.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: باید تا جایی که می‌توانیم خدمت به مردم را مورد توجه قرار دهیم، همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات خود ابتدای سال اشاره داشتند که وحدت و یکپارچگی حفظ شود، باید به این مهم باید توجه داشت.
مسگریان با اشاره به اینکه در سایه وحدت پروژه‌ الماس غرب ایجاد شد که در نوع خود بی‌نظیر بود افزود: این مهم در سایه وحدت، حمایت و پشتیبانی مسؤولان مربوطه ایجاد شد که اگر حمایت‌ها همچنان از مدیریت شهری باشد، قطعا می‌توانیم خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه دهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان از مدیر منطقه چهار شهرداری همدان قدردانی کرد که نخستین کلنگ‌زنی سال در این منطقه انجام شد و همچنین خواست که این پروژه‌ها ادامه داشته باشد و حداقل ماهی چند کلنگ‌زنی در شهر همدان انجام شود افزود: امیدواریم امسال را سال پروژه‌های عمرانی شهرداری ببینیم.
وی از شهردار همدان و معاونان وی و نیز اعضای شورای شهر نسبت به اقدامات صورت گرفته قدردانی کرد و گفت: امیدواریم دست به دست هم دهیم تا شهری آباد داشته باشیم.
 احداث ساختمان تجاری مسکونی با مشارکت بخش خصوصی
دو پروژه گردشگری و سرمایه‌گذاری را در منطقه چهار آغاز کردیم که یکی تملک و احداث ساختمان گردشگری به ارزش بالغ بر 50 میلیارد ریال بوده و دیگری احداث ساختمان تجاری -مسکونی با مشارکت بخش خصوصی به ارزش بالغ بر 800 میلیارد ریال است
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان نیز اظهار کرد: امروز دو پروژه گردشگری و سرمایه‌گذاری را در منطقه چهار داریم که یکی تملک و احداث ساختمان گردشگری به ارزش بالغ بر 50 میلیارد ریال بوده و دیگری احداث ساختمان تجاری - مسکونی با مشارکت بخش خصوصی به ارزش بالغ بر 800 میلیارد ریال است.
علی طهماسبیان با اشاره به اینکه زمینی در کوی فرهنگیان بود که برای نخستین بار وارد مشارکت با بخش خصوصی شدیم و سرمایه‌گذاری اتفاق افتاد گفت: قرار است سرمایه‌گذاری 3 هزار مترمربعی اجرایی شود.
وی بیان کرد: با تغییر کاربری ارزش افزوده ایجاد شد و هم زمان اقدام به مشارکت داشتیم و ارزش افزوده دیگری به آن اضافه شد تا خوشبختانه آن تأکیدی که شورای اسلامی شهر همدان و شهردار همدان داشتند را جامه عمل بپوشانیم و به نوعی از خام فروشی جلوگیری کردیم.
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان با اشاره به اینکه هم زمان با کلنگ‌زنی ساختمان تجاری و مسکونی، اقدامات عمرانی را خواهیم داشت گفت: ساختمان مذکور هشت سقف تجاری مسکونی دارد که 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در گام اول انجام شده است.
 احداث ایستگاه راهنمای گردشگری در همدان
وی بیان کرد:طبق اجرای پروژه‌های شهرداری، تعدادی از قرارداد، مزایده‌ها و مناقصه‌ها آماده است و اگر بخواهیم کاری شروع کنیم، سریع انجام می‌شود اما این نوع سرمایه‌گذاری تاکنون اتفاق نیفتاده بود و برای نخستین بار است که قراردادها با تأیید شورای اسلامی شهر همدان به ثمر نشست.
طهماسبیان با اشاره به اینکه پروژه ایستگاه راهنمای گردشگری نیز به توصیه شورای اسلامی شهر و پیگیری کمیسیون مربوطه انجام شد خاطرنشان کرد:تأکید بر این بود که در ورودی‌های شهر همدان بتوانیم ایستگاه راهنمای گردشگر داشته باشیم که این مهم در ورودی جاده کرمانشاه نیز اتفاق افتاده اما هنوز بهره‌برداری لازم از آن صورت نگرفته است.
وی بیان کرد:با توجه به تأکیدات شورای اسلامی شهر این دفتر گردشگری را در ورودی شهر به سمت کوی فرهنگیان مدنظر قرار دادیم که حدود 250 متر زمین را به این فضای موجود با طرح و استانداردهای لازم، اختصاص می‌دهیم.