در ایام نوروز تمام مراکز درمانی ملزم به فعالیت هستند

وزیر بهداشت:

وزیر بهداشت در نشست خبری اعلام کرد: همه بخش‌های نظام سلامت در ایام نوروز فعال هستند.

در ایام نوروز تمام مراکز درمانی ملزم به فعالیت هستند

وزیر بهداشت در نشست خبری اعلام کرد: همه بخش‌های نظام سلامت در ایام نوروز فعال هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در نشست خبری که در محل وزارت بهداشت برگزار شد گفت: خدمت رسانی به مردم در ایام نوروز تعطیل بردار نیست و تشکیلات از حوزه ستادی، درمان و بهداشت و اورژانس فعال خواهند بود.وی با بیان اینکه معاونان بهداشت و درمان و اورژانس مسئولان ستاد نوروزی هستند گفت: به تمامی بیمارستان‌ها، اورژانس‌ها و مراکز هدایت عملیات بحران و اورژانس آماده باش داده‌ایم و در ایام نوروز به شکل ویژه فعال هستند.
وزیر بهداشت ادامه داد: ۳۰۰ ایستگاه سلامت، اورژانس هوایی و پوشش جاده‌ای با آمبولانس و اتوبوس آمبولانس با برپایی پایگاه موقت آماده خدمت رسانی هستند.وی با بیان اینکه در ایام نوروز همه
داروخانه های شبانه روزی باید فعال باشند گفت: داروهای مورد نیاز تامین شده است و خون در سازمان انتقال خون نیز به اندازه کافی تأمین شد و مردم هم می‌توانند شکایات و مشکلات خود را به شماره تماس ۱۹۰ اعلام کنند.
عین اللهی گفت: تعداد پایگاه اورژانس در کلان شهرها ۴ پایگاه و در شهرهای کوچک ۲ پایگاه در همه شهرها خواهد بود و با ۵۹۰۰ آمبولانس فعال خواهد بود. تعداد اتوبوس آمبولانس‌ها نیز ۶۴ دستگاه خواهد بود که نقش اورژانس سیار را دارند.وی گفت: ۵ دستگاه آمبولانس دریایی و تعداد چشمگیری موتورلانس نیز فعال خواهند بود. تعداد پرسنل اورژانس بیش از ۲۶ هزار نفر خواهد بود.
وی افزود: دانشگاه‌ها موظف هستند تیم‌های واکنش سریع را به محل بروز حوادث طبیعی اعزام کنند و خدمات بیماری‌های واگیر نیز ادامه خواهد داشت. واکسیناسیون نیز متوقف نخواهد شد و پایگاه بهداشت موظف به خدمت رسانی هستند.وزیر بهداشت گفت: ۱۹۴ مراکز سراج برای کنترل رفتار و مشاوره فعال خواهند بود. تمام مراکز بستری موظف هستند فعال باشند و فعالیت خود را ادامه دهند و خدمات اورژانسی ارایه کنند.