۳۱۰ اکیپ پلیس در جاده‌ها مستقر می شوند

رییس پلیس راه اردبیل:

رییس پلیس راه استان اردبیل گفت:همزمان با طرح زمستانی پلیس راه و دستگاه‌های خدمات‌رسان، روزانه ۳۱۰ تیم و اکیپ راهداری، اورژانس، هلال احمر به هموطنان و مسافران ارائه خدمات می‌کنند.

رییس پلیس راه استان اردبیل گفت:همزمان با طرح زمستانی پلیس راه و دستگاه‌های خدمات‌رسان، روزانه ۳۱۰ تیم و اکیپ راهداری، اورژانس، هلال احمر به هموطنان و مسافران ارائه خدمات می‌کنند.
به گزارش مهر، وحید علیپور در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل، اظهار کرد: طرح نوروزی پلیس راه از امروز ۲۴ اسفندماه شروع شده و تا ۱۴ فروردین سال آینده با شعار «آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت» ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: در این طرح ۳۱۰ تیم به صورت روزانه و در قالب ۷۵۵ نفر شامل پلیس، اورژانس، هلال احمر، راهداری و امداد و نجات در جاده‌ها مستقر شده و به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه خدمات می‌کنند.
رییس پلیس راه استان اردبیل گفت: ما از طریق رسانه‌ها محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی و ترددی را در جاده‌های استان اعلام خواهیم کرد تا هموطنان در جریان این ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها قرار گیرند.
علیپور به برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه‌های خدمات‌رسان  به ویژه راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو و امداد و نجات اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا با مراقبت بیشتر و همراهی رانندگان بتوانیم ایام تعطیلات نوروزی شاد و خرمی را به دور از هرگونه تصادف و حوادث ناگوار پشت سر بگذاریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای ارتقای انضباط ترافیکی و بهبود تردد در مسیرهای مواصلاتی استان اردبیل عملیات لکه‌گیری، رنگامیزی سرعت‌گاه‌ها، خط‌کشی معابر، شستشوی گاردریل و تابلوهای راهنمایی و رانندگی انجام شده تا عملیات آشکارسازی و بهبود تردد را شاهد باشیم.
علیپور رویکرد پلیس را در طرح نوروزی امسال اغلب به صورت ارشادی و تذکری برشمرد و اضافه کرد: برگه‌های ارشادی برای مسافران نوروزی طراحی شده تا با ارائه به رانندگان خودروها بتوانیم از وقوع تصادفات پرخطر جلوگیری کرده و آگاهی و هشداری را به رانندگان در وقوع تخلفات کم‌خطر انجام دهیم.
وی خط قرمز پلیس را تأمین امنیت و ایمنی مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی برشمرد و بیان کرد: با رانندگانی که با حرکات مخاطره‌آمیز در جاده‌ها با جان و امنیت مردم بازی کنند، برخورد قاطع شده و حتی خودروی آنها به پارکینگ منتقل خواهد شد.
علیپور در ادامه سخنان خود یادآور شد:در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه محدودیت ترافیک و تردد را برای کامیون‌ها و خودروهای سنگین به غیر از حامل‌های انرژی و مواد فاسدشدنی در محور اردبیل –سرچم و اردبیل –آستارا شاهد خواهیم بود که اطلاع‌رسانی در این زمینه به صورت گسترده انجام شده است.
وی تصریح کرد:این محدودیت‌ها در روزهای ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه نیز اعمال خواهد شد تا تردد ایمنی را در محورهای اصلی استان به ویژه اردبیل – آستارا و اردبیل –سرچم شاهد باشیم.
 کاهش تصادفات منجر به فوت در زمستان امسال
رییس پلیس راه استان اردبیل به رتبه ممتاز استان در بخش کاهش تصادفات جاده‌ای در زمستان امسال اشاره کرد و گفت:در سه ماهه زمستان نسبت به سال گذشته میزان تصادفات ۵۴ درصد کاهش یافته و ما وضعیت بهتری را در طرح زمستانی امسال شاهد بودیم.
علیپور افزود:بر اساس آمار پزشکی قانونی در ۱۱ ماهه امسال تعداد فوتی‌ها ۱۳ نفر کاهش یافته و ما ۶ درصد کاهش فوتی را در تصادفات جاده‌ای استان به ثبت رساندیم.
وی بیان کرد:تمام تلاش پلیس و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان بر این است تا در تعطیلات نوروزی سفرهای ایمنی برای هموطنان رقم خورده و شرایط مطلوبی را در این ایام شاهد باشیم.