آغاز فصل جدید گردشگری دریایی در مازندران با محوریت بندر امیرآباد

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد از آغاز رسمی اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ در این بندر خبر داد.

آغاز فصل جدید گردشگری دریایی  در مازندران با محوریت بندر امیرآباد

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد از آغاز رسمی اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ در این بندر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بندر امیرآباد، محمدعلی موسی پور در اطلاعیه ای به دست اندرکاران طرح تسهیل سفرهای دریایی، آغاز این طرح را در مناطق تحت حاکمیت بندر امیراباد اعلام کرد.
وی افزود: کشور عزیزمان ایران، از جذابیت‌های بصری، تاریخی و تفریحی بالایی برخوردار است تا جایی که ایام نوروز فرصت مغتنمی را برای هموطنان ایجاد کرده تا به سواحل زیبای دریای خزر در شمال و خلیج فارس در جنوب کشور روانه شوند و با فراغ بال، اوقات مفرّحی را سپری کنند.
موسی پور گفت: بدون تردید آنچه که در این میان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هست، امنیت جان کسانی است که در این ایام به مسافرت می‌روند. سازمان بنادر ودریانوردی نیز همانند دستگاه‌های دیگر متولی امر تسهیل سفرهای نوروزی، تلاش وافری را در این زمینه انجام می‌دهد تا شهد شیرین سفر به دل و جان هموطنانمان بنشیند.
وی اضافه کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد نیز با توجه به ماموریت محوله از سوی سازمان متبوع خود جهت تسهیل سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۳ در مناطق تحت حاکمیت، برنامه ریزی‌های دقیق و مدونی همچون تشکیل کارگروه طرح سفرهای دریایی ویژه نوروز، انعقاد تفاهم نامه با شرکت‌های فعال قایقرانی در منطقه تحت حاکمیت، برگزاری جلسه هماهنگی با همیاران ناجی و اجرای مانور "جستجو و نجات دریایی، اطفاء حریق و مقابله با آلودگی در دریا" را از هفته گذشته انجام داده تا این مهم به نحو مطلوبی در این مناطق اجرا شود.
بندر امیرآباد در استان مازندران به عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست گذاری‌ های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم با شکوفا سازی ظرفیت‌ها، نقش ویژه‌ای در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور با توسعه تجارت بین‌المللی و صادرات کالا ایفا می کند.
بندر امیر آباد با حدود یکهزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و همچنین  ۲۲۰ هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو-رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس CIS با جمعیت بالغ بر
۳۰۰ میلیون به تنهایی بر تمامی
پنج بندر حاشیه خزر تنه می‌زند و ظرفیت فوق العاده‌ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.