مردان والیبال ایران در اندیشه صید عقاب‌های اروپا

امروز ، ایران – لهستان؛

هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ به میزبانی دو شهر اوتاوا در کانادا و ناگویای ژاپن برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران امروز پنج‌شنبه ۱۸ خرداد در دومین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف لهستان می‌رود.

هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال 2023 به میزبانی دو شهر اوتاوا در کانادا و ناگویای ژاپن برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران امروز پنج‌شنبه 18 خرداد در دومین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف لهستان می‌رود.
ملی‌پوشان کشورمان در حالی برابر لهستان که مشهور به عقاب‌های اروپاست، صف‌آرایی می‌کنند که در مسابقه نخست خود سه بر صفر مغلوب ژاپن شدند و برای اثبات توانایی‌های خود در والیبال جهان در اندیشه صید عقاب‌های اروپا هستند که کاری بسیار دشوار در شرایط فعلی است.
تیم ملی والیبال لهستان که در حال حاضر با 389.42 امتیاز در رتبه نخست رده‌بندی جهان قرار دارد، یک مدال طلای ارزشمند بازی‌های المپیک (1976 مونترال) و سه قهرمانی جهان (1974، 2014 و 2018) در پرونده افتخارات خود دارد. در رده‌بندی فدراسیون جهانی والیبال تیم ملی بزرگسالان ایران نیز با 257.34 امتیاز در رده دهم قرار دارد.
آمار جدال دو تیم ایران و لهستان در طول تاریخ 29 بار بوده است که در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان سال 1998 دو تیم برای نخستین مرتبه باهم روبرو شدند. ماحصل این مسابقات 15 ساله،  10 پیروزی برای ایران و 19 برد برای لهستان بوده است.
ملی‌پوشان والیبال ایران در مجموع 9 دوره حضور خود در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها با تیم‌های ملی 20 کشور قدرتمند والیبال جهان بازی کرده‌اند که بیشترین مسابقه تیم ملی ایران در این دو رویداد مهم با لهستان بوده است که تاکنون دو تیم 16 بار به مصاف هم رفتند. این داده آماری نیز به سود لهستانی‌هاست که با 9 برد نسبت به هفت پیروزی ایران، شرایط بهتری دارند.